Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) Boston (1) boston (127) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) ups (4) UPS (3) usa (131) usps (1) USPS (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Csak egy gyertya...

2012.10.24. 05:19 Boston2

Ma munka után hazamentem gyorsan, bedobáltam pár dolgot a táskámba és siettem a vonathoz. Az idő október végéhez képest kellemes, kissé szeles, de inkább langyos, mint csípős, a fák rőt, rozsdás színei szépen ellenpontozták a sötétedő kék eget.

Útközben rácsodálkoztam, hogy minden harmadik háznál ki van írva egy jókora táblára, hogy a demokrata vagy a republikánus jelöltre szavaznak-e az ott lakók.

Elképzeltem, mi lenne abból, ha nálunk írná ki valaki. Nagy eséllyel hamarosan megrongálnák, letörnék, ráfirkálnának valami trágárságot, a szomszédok és ismerősök egy részével pedig életre szóló gyűlölködés törne ki, alapos odamondogatásokkal. Miért nem lehet ezt otthon is megtenni? Miért ócsárolja egy barát a másikat azért, mert nem egyeznek a politikai nézeteik? (Ajaj, ezért majd megint megkapom, hogy már megint a magyarokat szidom... pedig ez csak bánkódás és sajnos megalapozott...)

A vonat pár percet késett, nem sokan voltak ilyenkor Bostonba menet. Ez "gyorsított" személy volt, egy csomó megállót kihagyott. Kb. fél hétre értem a South Station-re. Szeretem ezt a helyet, állomás létére kellemes, kulturált. Vettem egy kávét, mert a vonaton kicsit elálmosodtam és elindultam. Az utolsó előtti nagy elágazásig tudtam az utat fejből, ott kicsit keringtem, aztán feladtam, megnéztem a térképet. Csak két utcányit tévedtem.
Nemsokára a Liberty Square-re értem.

Az ötvenhatos magyar emlékművön csak egy koszorú árválkodott, a Massachusetts-i magyarok szövetségéé.
Kicsomagoltam a gyertyámat és harmadik próbálkozásra meg tudtam gyújtani. A kereszteződésben útépítés folyt, egy rendőr volt ott forgalmat terelni, de nem akadt dolga, figyelte, mit csinálok, de semmi több. Kicsit aggódtam, nehogy azt higgye, hogy gyújtózsinór...

2-IMGP1003.jpg

A gyertyát odahelyeztem a talapzatra és végigsétáltam a szobor körül. Leültem, a csatornarácsból meleg pára szállt fel, a kő is meleg volt alattam.

1-IMGP1000.jpg
Megpróbáltam elképzelni, milyen lehetett azoknak az egyetemistáknak, munkásoknak kézifegyverrel szembeszállni a szovjet tankokkal. Vajon én közéjük álltam volna? És ha igen, kitartottam volna-e? Nem tudom... 
Vajon tudták-e azok a srácok akkor, hogy nincs esélyük? És ha igen, hogy voltak képesek mégis küzdeni? És vajon mit szólnának ahhoz, ami most van és amivel kapcsolatban mindenki használja őket?

Jó volt egyedül elmerengeni ezen. 
Jó volt, hogy nincs itt egy önjelölt vátesz se, semmilyen politikai oldalró, aki katasztrófát vízionál, amiből csak ő vezethet ki.
Jó volt, hogy senki nem akarta aktuálpolitikai aprópénzre váltani az emlékezést.
Jó volt, hogy senki se akart az ellenség közé tuszkolni, mert nem értek egyet vele.
Jó volt, hogy nem kérdőjelezték meg a magyarságom.
Jó volt, hogy nem volt Orbán, nem volt Bajnai, nem volt Milla és nem volt Jobbik, nem volt TGM és nem volt Bencsik, nem volt hamis pátosz és nem volt erőltetett párhuzam a mával...

Rossz volt, hogy nem lehettem azokkal együtt, akiket szeretek.

Negyed órát mélázhattam ott a gyertya lángjába révedve, fejemben kavarogtak azok a dolgok, amiket ötvenhatról tudni vélek.

4-IMGP1007.jpg

Aztán még egyszer körüljártam, elolvastam a feliratokat, csináltam képeket, és kicsit sétáltam még a Fenuill Hall környékén, majd visszamentem az állomásra, a vonat negyed óra múlva visszavitt West Roxburybe.


3-IMGP1005.jpg

Hazafelé már elkelt a kabát is, lehűlt a levegő. A kis utcák néptelenek voltak, a házak ablakaiból az otthonosság fénye szűrődött ki, a kertekben, a verandákon már sokfelé sötétsárga töklámpásokkal készülnek a Halloween-re.


Szép este volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr364865796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása