Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Légy pozitív!

2015.06.30. 21:41 Boston2

No, akkor kezdjük valami pozitívval az itthoni posztok sorát, hiszen az előzőt belengték a baljós árnyak.

Vonat

Anyuhoz vonatoztam. Igaz, előtte még volt egy kis futás, hogy elérjem a vonatot. Az úgy történt, hogy kicsit késve indultunk az állomásra otthonról (csak a szokásos) és a Waze-val próbáltam navigálni, mert állítólag az a felhasználói inputok alapján mindig tudja az aktuálisan leggyorsabb utat. Nosza, beütöttem, hogy Kelenföld, mindjárt fel is adta, hogy Kelenföldi Állomás, ez kell nekem.
Az M1-M7 bevezető szakaszáig nem is volt gond. Aztán mikor épp beért a volt Osztyapenkóhoz és elirányított egy kis mellékutcára, már kezdtem gyanakodni.
Mikor egy még keskenyebb töltésen egy ipari útnak tűnő valamin megérkeztünk egy régi, elhagyatottnak tűnő épülethez a tucatnyi vágány túloldalán és a Waze kijelentett, hogy megérkeztünk, akkor megvilágosodtam: a Kelenföldi Állomás és a Kelenföldi Pályaudvar két külön dolog (én balga, nyilván tudnom kellett volna), nekem a túloldalon lévő Pályaudvarra kellett volna érkeznem.

ishot-422.jpg
Szerencsére aluljáró volt, így kis csomagomat és az USA-ból áthozott 15 kiló súlyfeleslegemet zihálva vonszoltam a túloldalra, mert még az internetes jegyet is ki kellett nyernem az automatából. Majd onnan ismét átloholni az aluljárón át a vágányig - de végül minden sikerült. Megjegyzem, ha a másik oldalra kellett volna eljutnom kocsival, alighanem lekéstem volna...

És a vonaton volt működő wifi! És percre pontosan ért Dombóvárra! :)

Egészségügy

Még tavaly ősszel történt. Valami fura dolgokat észleltem időnként, ott és úgy dobogott a szívem, ahogy nem kéne. Tulajdonképpen a szívét az ember normális körülmények közt nem érzi, akkor jó. De én éreztem.
Némi ide-oda csapongás után elmentem Needhambe a BIDMC-be. Ott átestem egy kivizsgáláson, EKG, labor, stb.
Kiderült, hogy magas a vérnyomásom (ja, azt nem is mondtam, hogy csúnyán elhíztam itt a nagy USA jólétben).
Felírtak vérnyomáscsökkentőt és mérni kellett rendszeresen. Beszereztem egy mérőt, persze nem akámilyet, hanem egy olyan Omront, ami Bluetooth-on átküldi egy mobilos app-ba az adatokat, onnan meg fel lehet tölteni az Omron weboldalán a felhasználói fiókba és mindenféle szép statisztikákat csinálni belőle, vagy csak gyönyörködni benne kedvünkre.
Bizony, ilyen okos készülék.
Sajnos az app még béta volt, néhol akadozott és kidolgozatlannak tűnt az interface is, de néhány hét után összeszoktunk.
Szedtem is rendesen a gyógyszert, mikor már ideje lett az utántöltésnek, az elfogyás előtt pár nappal a CVS automatikusan küldött SMS-t, hogy akarok-e refill-t, akartam hát, másnapra mehettem érte.
Mennyivel praktikusabb, mint csak a receptért becaplatni az orvoshoz aztán el a patikába...
Eljött a 2015 februárja és hiába az influenza elleni védőoltás, amit a cégnél még novemberben grátisz belénk szúrnak, mégis elkaptam valamit. Ráadásul pont hétvégén, 39 fölötti láz, eléggé kikészített. Elmentem hétfőn dokihoz, nem sokra jutottunk, mert azt mondta, ha vírus - és annak tűnt - akkor nem nagyon tud mit adni. Pihenés (kiírt pár napra), orrcsepp, ilyesmi.
Én próbáltam a hagyományos gyógymódot, Neocitrán, ipari mennyiségű fokhagyma, édesgyökér tea.
Végül is jobban lettem gyorsan, a lázam lement, de a köhögés egyre rosszabb lett. És nem múlt el. Nem használt az amúgy mindig biztos módszer, a nagymama -féle hagymatea sem. Már másfél hónapja kínlódtam vele. Szinte asztmás jellegű rohamaim voltak.
Visszamentem a doktornőhöz (ugyanahhoz, aki a vérnyomáscsökkentő Lisinoprilt felírta), aki azt sütötte ki, hogy az influenza miatt visszamaradt valami tüdő-érzékenység és asztma inhalálókat írt fel. Jó drágák voltak.
Ideiglenesen valóban segítettek, de aztán pár hét múlva a rohamok visszatértek, ismét csúnyán köhögtem.
Haza már így érkeztem. Pár nap múlva elmentem a helyi családorvosomhoz. Előtte persze a BIDMC páciens-adatlapomról - ahol mintaszerűen fenn volt minden leletem és vizsgálati eredményem - letöltöttem és kinyomtattam az adatokat. A doktornőm kissé morózus volt aznap, de azonnal leállította a Lisinoprilt.
Miért?” csodálkoztam.
„Mert a lakosság 10%-ánál köhögéses mellékhatása van” - mondta.
„De ezt nekem nem mondta az ottani doktorom, pedig ő írta fel és ő kezelte a köhögést is...” - csodálkoztam.
„Hát én most mondom.” - zárta le a vitát kissé epésen ő.
És igaza lett. Amint átálltam másik gyógyszerre, a köhögés napokon belül megszűnt.

Értetlenül állok a dolog előtt. A BIDMC egy jóhírű, komoly kórház. A doktornő hozzáértőnek tűnt.
Tényleg ne ismerte volna a mellékhatást, amit magyar kolléganője 5 másodperc alatt kiszúrt? Ha ismerte, ne fedezte volna fel az összefüggést a köhögésemmel?

Én utálom az összeesküvés- elméleteket és a tudomány pártján vagyok. De lehet, hogy mégis van valami a gyógyszergyárak és az orvosok közt, hogy a beteget a drágább, ám nem megfelelő gyógyszer felé tereljék?
Nem akarom hinni, de ez eléggé zavar.

Viszont a magyar egészségügybe való visszatérésem pozitív mérleggel indult.

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr827963068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2015.11.20. 19:00:29

@ribizlifozelek:
Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt.
süti beállítások módosítása