A tegnapi írásból kimaradt pár dolog, ami azóta jutott eszembe.
A múlt héten egyik nap bevásárolni voltam, ezúttal egy eddig még nem próbált helyen, a Roche Bros. Szupermarketben. A parkolónál épp egy másik bringás szerelkezett fel, köszöntünk egymásnak, mikor letámasztottam egy tábla oszlopához az én gépemet az övé mellé, amolyan csodabogarak szolidaritása. :)
Megkérdezte, hogy tán holland vagyok-e. Nem, magyar, mondtam. Kiderült, ő meg német. Jellemző, ha egy amerikai szupermarket parkolójában két bringás is van, akkor egyikük se helyi. :)
A srác tényleg hardcore bicajos lehet, láttam rajta, a gépe amolyan mountain bike jellegű, ütött-kopott, semmi fölösleges felszerelés, nincs sárhányó, lámpa, tükör, egyéb hi-tech bigyó, mint az enyémen, ellenben tele van ragasztgatva tetőtől-talpig fényvisszaverő matricákkal, a ruhája meg szintén elég viseltes, de profi bringáscucc. Mondta, hogy már látott párszor, megismeri az oldaltáskámat a gépen (elég egyediek, szó se róla). Elbeszélgettünk kicsit az itteni meg az otthoni bringás tapasztalatokról.
A bevásárlás után elég sok csomaggal mentem ki a bringához és elkezdtem bepakolni a jobboldali táskájába (a balt félig megtölti mindig az esővédelmi felszerelés meg a zár). Mivel elég nehéz holmi volt, elkövettem azt a hibát, hogy teleraktam a jobb rekeszt, amitől megbomlott az egyensúly, és mivel csak egy oszlopnak támasztottam le, elfordult körülötte, és a földre zuhant. Megpróbáltam feltornászni, nem volt egyszerű, húzta a közel 10 kilós csomag, ráadásul az oszlop lekarcolta a festéket a vázról, oké, végül is ez egy használati eszköz, nem dísztárgy, de azért kicsit zavar.
Míg ott szerencsétlenkedtem vele, egyszer csak egy női hang szólt angolul, hogy majd ő megtartja, amíg pakolok. Felnéztem, egy decens kis kosztümös negyvenes hölgy volt, nagyon meglepődtem, hogy csak úgy odajött segíteni, megköszöntem szépen és amíg ő egyenesben tartotta a gépet, én gyorsan belepakoltam a másik táskába is. Ő végig türelmesen várt, közben beszéltünk pár szót is, még egyszer nagyon megköszöntem a segítséget, jó érzés volt.
Más:
Az AT&T mobil persze szintén nem igazán jó, de még mindig a legjobb az eddigiek közül. Arról itt sincs szó, hogy akár egy HSDPA sebesség lenne, mondjuk egy átlagos 3G sebességét alulról közelíti, de legalább ez viszonylag stabilan teszi, alkalmas arra, hogy jórészt zavartalanul (na jó, kisebb-nagyobb megszakításokkal) a Skype-on beszélgetésre, és néha még akár videó átvitelre is, bár ez általában csak néhány percig használható.
Bár azt ígérték a honlapjukon, hogy a 4G olyan 6Mb/s sebességgel működik és bár kifejezetten rákérdeztem, van-e a címemen 4G lefedettség, mire ők egyértelműen azt mondták, hogy igen, van. Ehhez képest csak maximum 1.4 Mb/s-os sebességet tudtam eddig mérni, de általában 1 Mb/s környékén van. A cégnél egy fokkal jobb, ott már 3.5 Mb/s is stabilan tartható.
Úgy látszik, ez egy elátkozott ház, itt valami nagyon holttér lehet, vagy árnyékoló anyag a falakban.
Mindenesetre azt hiszem, ezt megtartom, bár ez a legdrágább, de valami kell, és eddig ez vált be leginkább. Nem tudom, érdemes-e jelezni az ügyfélszolgálat felé, hogy valótlan, amit a lefedettségről állítottak, mert a Verizon-nál se történt semmi javulás.
Apropó, a Verizon küldött egy számlát, miszerint tartozom nekik vagy 570 dollárral. Nem értette, mire fel, mivel az első számlámat azonnal kifizettem, amint elküldték, másrészt időben visszaadtam a 14 napos határidő letelte előtt az iPhone-t meg a másik kütyüt is, miért van az idő előtti szerződésfelmondási díj?
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy ezt megbeszéljem, némi várakozás után sikerült is egyeztetni, de az adatok szerint én nem vittem vissza időben a készüléket. Mondtam, hogy ez pedig nem így volt, mert mindkettőt egyszerre adtam vissza, a 13. napon. Igaz, egy dolog hibádzott, az iPhone fali töltőjének dugasza a hátizsákomban maradt, ezt csak két nappal később tudtam bevinni, de az összes hivatalos papírmunka és a készülékek leadás előbb történt. Mondtam, melyik üzletükben zajlott le a dolog, azt mondta, beszél velük és visszahív.
Így is lett, 10 percen belül visszahívott azzal, hogy minden rendben, törli ezeket az extra fizetendőket, és majd a számlázási időszak végén csekken visszatérítik a kauciómat.
Rákérdeztem, hogy biztosan és egyértelműen tisztázzuk: ezek szerint nekem nem kell fizetnem semmit, ugye? Mire ő azt mondta, hogy nem, semmivel nem tartozom, ők tartoznak nekem.
Hát, úgy legyen. Bár van egy olyan kellemetlen kis megérzésem, hogy ebből még lesz valami fejlemény...