Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) Boston (1) boston (127) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Gyógyszert csak USA papírokkal

2012.07.01. 20:28 Boston2

Nemrég kénytelen-kelletlen megismerkedtem az USA egészségügyi rendszerének egy apró részletével.

Történt ugyanis, hogy csütörtök este aludni mentem, még teljesen jó állapotban, péntek reggel viszont arra ébredtem, hogy szörnyen fáj a torkom. Ez nem sok jót jelent.
Munkából elslisszoltam venni valami gyógyszerfélét, amolyan Cold&Flu melegitalt, hátha... na meg a Fisherman's friend torokápoló cukorkát, az nagyon bejött mindig.
De semmi javulás, estére csak rosszabb lett.
Pedig bevetettem a fokhagymát és az otthoni gyógyteákat is mézzel.
Szombatra már egyre vacakabbul voltam, náthásan, fájó torokkal, már a köhögés is elkezdődött, trutyi jön az orrból, reggel 37, estére 38 fokos láz, teljes elesettség.

Le kellett mondanom a vasárnapi tanfolyamot is, öreg barátom, aki tartja, azt javasolta, hogy menjek el a CVS Minute Clinics-hez.
Találtam is a neten egyet negyedórányira innen, Newton-ban. Szerencsére vasárnap is rendelnek.
Felvettem a Google térképemre a helyet, a Street View-ban körüljártam, hol is van ténylegesen és hogy néz ki.
Ma reggel előkészültem, háromnegyed tízkor elindultam, hogy nyitásra odaérjek. Beütöttem a Naviba a helyet és vártam „searching for GPS...” … és vártam... és vártam... 5 perc után meguntam, nekiindultam, az út első része még ismerős volt, gondoltam, majd csak ráakaszkodik a műhódra útközben. De nem. Akkor az egyik temető bejáratánál félreálltam és restartoltam a dögöt. Ez 4-5 perc. Aztán „searching for GPS...” és vártam... Majd megint nekiindultam, még mindig bizakodva, hogy csak rákapcsolódik. De nem.
Megálltam megint kihámoztam a tokjából, kiszedtem az aksiját, full reset. Még egy restart, várakozás... „searching for GPS...”, továbbra is. Akkor olyan ingerült lettem, hogy tehetetlen dühömbe odavágtam az egészet a padlóra. Kibírta, de ettől persze nem lett GPS.
Beletörődtem és elkezdtem az útvonalat memorizálni, hol merre kell fordulni.
Végül fél 11-re odataláltam.

IMAG0681.jpg

A CVS olyan hely, mint nálunk a DM vagy a Rossman, azzal a különbséggel, hogy beépített patikája is van, sőt, néhol ez a Minute Clinics is. Ide nem kell bejelentkezni, de csak kisebb dolgokat vizsgálnak és számos korlátozás van (életkor, vagy ha túl magas a láz, már máshová irányítják).
Tulajdonképpen nem is orvos volt, hanem practicing nurse, bármi is legyen az.

IMAG0679.jpg
A bejárat mellett van egy érintőképernyő, ahol be kell regisztrálni, név, cím, telefon, email, milyen célból jöttél, születési idő, voltál már itt, megértetted-e, hogy fizetni kell, mivel fogsz fizetni (cash, card, check), megértetted és elfogadod-e a többoldalas szabályzatot.

Szépen kitöltöttem. Egyvalaki volt előttem, fél órát vártam. A légkondi persze ment, mint az őrült, fáztam egy szál rövidujjúban.

Közben összehasonlítgattam a magazinok címlapján a ragyogó, gyönyörű, fitt és tökéletes modelleket a többnyire kövér, trottyos, gyűrött, igénytelen külsejű vásárlókkal és azon gondolkodtam, hogy az egyik oldalon ugye az éttermekben minél több kaját akarnak rádtukmálni (lásd: Super size me), a másikon meg ezernyi biztosabbnál biztosabb módszert mutatnak a lapok, hogy szabadulj meg a kilóktól. Néztem múltkor valahol egy ilyen wellnes klinika hirdetését, egy mikronra kimért mimikájú, vakító fogsorú, megnyerőnek szánt mosolyú, sármos doki, tökéletes és méregdrága öltönyben ígért dollárezrekért biztos fogyást. Brrrr... undorító volt.

Végre sorra kerültem.
Harmincas, rövid, szőke hajú, szemüveges hölgy invitált be egy kis vizsgálóba, bemutatkozott, hellyel kínált és kérdezte, miben segíthet.
Elmondtam, hogy kezdődött a dolog és hol tart.
Először ellenőrizte a személyes adataimat és elkérte a biztosítási kártyámat. Aztán valamiféle „troubleshooting” teszt alapján végigment egy csomó kérdésen és beírogatta a válaszaimat a gépbe. Mondta, hogy úgy tűnik, ez egy elég szemét vírusos fertőzés, ami terjed mostanában errefelé. Ez az egész eltartott úgy 10 percig. Aztán átültetett a másik székre és vizsgálni kezdett, megnézte hőmérsékletem, a számban és az ujjamra rakott izével is. 98 Fahrenheit, az némi hőemelkedés.
Megmérte a vérnyomásom, rendben volt.
Meghallgatta a szívem, a tüdőm (tiszta). Benézett a torkomba, a fülembe, az orromba.
Kicsit alaposabb volt, mint amit otthon szoktak csinálni és mindig mondta, hogy mit és miért csinál, és mit talált és ennek mi lehet az oka.

Végül visszaültem, ő még kérdezgetett gyógyszerallergiáról, dohányzásról, asztmáról, stb. Aztán mondta, hogy elsősorban sokat kéne innom. Mivel a fertőzés vírusos, antibiotikumnak nem látja értelmét, ezért csak olyan szereket ajánl, amihez nem is kell recept. Egy gyulladás- és lázcsillapító, egy köptető és egy köhögéskönnyítő. Ez utóbbit a pultnál kell kérnem, mivel ugyan nem receptre adják, de regisztrációköteles, pseudoefedrin, ami kábítószernek minősül, ezért felveszik az adatait, hogy kinek adják ki.

Nagyon részletesen, nagyon pontosan elmondott mindent, a gyógyszerek lehetséges mellékhatását is, ha nem javulok vagy a lázam emelkedik, menjek a doktoromhoz (ami nincs, még sose voltam), és megkérdezte, visszahívjanak-e pár nap múlva, hogy javultam-e... igent mondtam, végül is miért ne. :)

Nagyjából fél óra volt a vizit, 20 dollár a „copay”, ezt a szót előzőleg nem találtam egyetlen szótárban se, de a várakozás alatt a Wikipédiából kiderítettem, hogy ez afféle vizitdíj, hogy az emberek ne szaladgáljanak mindenféle apró-cseprő marhasággal orvoshoz. Egyébként egy ilyen vizsgálat 80-90 dollár lenne, de remélhetőleg a biztosítóm téríti.

Aztán mentem a patikapulthoz, a patikus nagyon segítőkész volt, kijött velem megmutatni, hol vannak azok a gyógyszerek, amiket meg kellett vennem.
Aztán sor került a regisztrálásköteles pseudoefedrinre is, mondták, hogy fényképes igazolványt kérnek. Adom oda az útlevelem, belenéz, ráncolja a homlokát, tanácskozik a másik patikussal, majd valahogy megváltozott a hozzáállása, kissé hűvősen, majdnemhogy nyeglén adja vissza: sajnálja, nem fogadhatják el a külföldi útlevelet.
Kérdem, mi a baj? Azt mondja, semmi, de ők csak USA dokumentumot fogadhatnak el regisztrációhoz. Nem értettem. Mondom, másfél éve hivatalosan itt dolgozom, van társadalombiztosításom, egészségbiztosításom, magyar jogsim, útlevelem, miért nem jó? Vonogatta a vállát, hogy szövetségi törvény, nehogy szaladjak a megszerzett adaggal az utcára vagy valami zuglaborba eladni kábítószerként, és lekövethetőnek kell lennem.
Ez már megint valami eszement USA paranoia. Mennyivel lennék más, ha meglenne az a francos massachusetts-i jogsim? Mi változna? Most is tudják minden adatomat, akkor nem tudnának jobban lekövetni, csak mert van egy vacak kártyám...

Na, ezért nem fogom soha ezt a helyet igazán megkedvelni, mindig újra és újra beleütközök ebbe a gyanúsításba, csak mert egy nemzetközileg elismert azonosító okmánnyal akarom magam igazolni, amit nem ők állítottak ki.
Az égvilágon semmi értelmét nem látom ennek, nem hinném, hogy bármilyen komoly pozitív hozadéka lenne, viszont sikeresen megkeseríti annak az életét, akinek épp gyógyszerre lenne szüksége.

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr354622750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2012.07.01. 22:22:45

Ne is törődj vele, nem jó cucc, csak azért tűnik olyan csábítónak, mert nem adták oda. Ha a köhögésedet akarod könnyíteni, vegyél egy méretes fekete retket, töltsd meg mézzel és ami alul kifolyik, kezeld kanalas orvosságként, na AZ kábítószer :) aludni is fogsz tőle, ám mégis legális európaiak számára is.
Amúgy a most divatozó vírus 4hetes, úgyhogy annyi idő alatt küldethetsz magadnak postán is valami finomat Magyarhonból. Én ezt tettem és a pusztában sem örvendhettek annó jobban a mannának, mint én amikor bedobták az ajtónyíláson az antibiotikumomat.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.07.02. 00:45:34

@Thor vagyok: Hát, remélem, hamarabb kijövök, de egyébként közel 2 hét múlva utazom épp haza nyaralni. :)

Én egyelőre fokhagymával kezelem, az jó antibiotikum és virusellenes szer is, ma megettem egy fél fejjel. :)
Illetve magyar gyógyteáim még vannak, hársfa-bodza-csipke-menta keverék, sok mézzel. Ha meg nagyon rossz lenne a köhögés, még van édesgyökér is, abból is jó a tea, vagy a nagyi féle hagymatea. :)

Lady.Bird 2012.07.03. 17:41:29

köptetőnek az egyik legjobb a kakukkfűtea, köhögéscsillapításra pedig biztosan kapsz egyszerű gyógyszertárban valamit, amiben nincsen efedrin

most olvasom, hogy van édesgyökér... lehet kapni??? az egyik kedvencem a medvecukor, kerestem a patikában édesgyökeret, és azt mondták, nem lehet árulni, mert veszélyes, emeli a vérnyomás...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.07.03. 18:10:26

@Lady.Bird: Köszi, már egész jól vagyok, gyanítom, hogy a fokhagyma nem csak vámpírok ellen jó :)
Alig köhögök.

Édesgyökeret én szinte bármelyik magyar gyógynövényes boltban kaptam. Legalábbis tavaly még így volt. Én éveken át használtam és mindig lehetett kapni, igaz, sose patikában kerestem.

Lady.Bird 2012.07.03. 20:34:06

@Boston2: nohát... nekem meg gyógynövényes boltban nem jutott eszembe (ritkán járok ilyen helyen, köhögéskor patikusnál próbálkoztam - elég sok gyógynövényt árulnak)

örülök, hogy jobban vagy! (én a te helyedben kész gyógyszertárral indultam volna útnak, mondjuk nekem allergiám is van, és az egyszerű nátha is mindig sok köhögéssel jár)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.07.04. 02:18:49

@Lady.Bird: Hoztam magammal azért egy csomó dolgot. :) De szerencsére alig fogy.
Ahol én vettem az édesgyökeret, az például a Moszkva téren a Mamut aljában a Match mellett van egy kis gyógynövényes, vagy a piac alatt is van valahol egy például...

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2012.07.08. 23:30:29

Én mindig a hagymateát javaslom. Az olyan rossz, hogy attól mindig meggyógyul az ember...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.07.08. 23:48:12

@ribizlifozelek: Képzeld, én szeretem. :) Mamától mindig kértem kiskoromban.
Nem tudom, nálatok hogy csinálják, ő karamellizált cukorra öntötte a hagymalevet és szerinte így finom lett... :)
süti beállítások módosítása