Hétfőn meglepődve vettem észre, hogy az autón háromféle gumi van.
Elől Continental ExtremContact, hátul bal oldalon egy Toyo Proxes 4, jobb oldalon meg egy Kumho Solus kh16.
Hmm... ez nálunk nem volt szokás, én mindig ugyanazt a gumit használtam mindegyiken, de legfeljebb ideiglenesen, ha valami defekt miatt kellett cserélni, akkor raktam fel 2-2 különbözőt.
Kicsit elkezdtem aggódni, hogy ezzel vajon átmegy-e a vizsgán?
Ráadásul ezek mind téli-nyári gumik, ami szerintem nagyjából annyira lehet jó, mint a Norbi update bejgli, ami lehet, hogy nem hizlal annyira, de az íze semleges, az állaga meg enyhén fűrészporszerű. Össze se lehet hasonlítani egy jó házi bejglivel, ahogy egy téligumi is sokkal használhatóbb, mint egy ilyen öszvér.
De hát ez van, nem akarok már erre is költeni. Vettem hozzá autózoknit, amivel már jó tapasztalataim voltak, a Pilisben télen is segített.
Tegnap este elkezdett eléggé havazni, gondoltam, kimegyek megpróbálni, milyen vezetni a hóban, ne forgalmi helyzetben okozzon meglepetést. Először a Home Depo parkolójában csapattam kicsit (egyszer azért eltempóztam és oldalvást nekicsúszott kissé az egyik padkának, persze félmérföldes körzetben nem volt senki és semmi a környéken, ezért mertem provokálni a kocsit), aztán felmentem a dombtetőre a Millenium Parknál, hogy megnézzem, emelkedőnek milyen és abban a parkolóban is forgolódtam kicsit.
Azért a Viggen téligumikkal és kéziváltóval pontosabban és stabilabban irányítható volt, de semmi vészes nincs a mostanival sem, persze a féktávolság durván megnő, de az ABS jól működik.
Gyakorolgattam kis ellenkormányzást, aztán hazamentem.
Még napközben utánaérdeklődtem, milyen is az state inspection és a helyi Saab szerviz vezetője azt mondta, egy vicc. New Hampshire-ben, ahol ő lakik, jóval szigorúbb, de még az is enyhe egy európai vizsgáztatáshoz képest, na aggódjak az eltérő gumik miatt, ha fajtaazonosak és a mintázat mélysége megfelel, az pedig jó.
Ajánlott is egy szervizt Watertown-ban. a Mutual benzinkútnál. Fel is hívtam tegnap, ők is azt mondták, nem számít a különböző gumi és nem kell bejelentkezni. Bár elvileg sok benzinkútnál meg szerelőnél van a környéke ilyen vizsgáztatás, de a múltkori szervizes kissé megcsappantotta a bizalmamat, így inkább mentem 8 mérföldet ma ebédidőben.
Ennél egyszerűbb nem is lehetett volna.
Leparkoltam a szerviz ajtaja előtt, a kút túloldalán. Bementem a kis helyiségbe, a pultnál szimpatikus szerelő fogadott, mondtam, hogy a state inspection miatt jöttem. Elkérte a kulcsot és a regisztrációs okmányt, „negyed óra", mondta és én leültem.
Tíz perc se telt bele, már jött vissza: „huszonkilenc dollár" nyújtotta a papírokat és én fizettem, kártyával. Kérdeztem, volt-e valami, azt mondta, semmi gond, csak a rendszámokat kellett felcserélni, mert a matricásnak kell elől lenni. Hát, ezt nem tudtam, pedig figyelmeztettek is rá tegnap, csak elfelejtettem utánanézni, valahol másutt pedig emiatt már nem engedték át más kocsiját...
Vettem egy "csináld magad" javítási szakkönyvet is az eBayen, hogy amit lehet, magam meg tudjak csinálni.
Lényeg, hogy megvagyok mindennel és még azt is kiderítettem, hogy nem kell jogsival se bajlódnom, ugyanis az egyéves periódus újraindul minden újbóli belépéssel az országba.