Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) Boston (1) boston (127) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) ups (4) UPS (3) usa (131) usps (1) USPS (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Íme, az autó!

2012.01.15. 06:54 Boston2

Ma végre megnézhettem a Saabot napfénynél is.
Szép. Mint minden Saab. :) Végül mégse zöld a lökhárító, de tuti újrafényezték és valamivel zöldesebb árnyalatot kevertek ki neki.
Semmi különös, 13 éves korához képest elég jó állapotban van, persze tele karcolásokkal, a fényezés kopott - de ez normális egy napi használatú autónál ebben a korban, 172 ezer mérfölddel a háta mögött.
Összepakoltam egy sporttáskába mindenféle szerszámot, élükön a digitális sublerrel (hivatalosan tolómérő), amely arra volt hivatott, hogy segítségével végre be tudjam lőni, mekkora csavarra lesz szükség a rendszám felrakásához.

De volt ott akkus csavarozó, fogó, egy maroknyi kábelkötegelő, ha mégse sikerülne csavart találnom, no meg a magam gyártotta Saabos márkaidentitás-emblémák.
A postára is el kellett mennem, azt is bepakoltam, amit kellett feladni.

Végül belekerült a HTC autós töltője és a tartója is.

Ezekkel felszerelkezve nekiindultam. Szerencsére most is teljesen jól működött.

A postán nagyjából tízméteres sor állt. A harmadik próbálkozásra sikerült olyan csomagolást találnom, amibe belefért a küldemény, megcímeztem, beálltam a sorba. Tíz perc múlva sikerült is feladnom, közben megtudtam, hogy nem lehet ám mindenféle küldeményt regisztrálva feladni - számomra teljesen érthetelen logikája van, például borítékot csak akkor, ha nem buborékos, hanem sima, dobozt meg csak bizonyos leragasztás esetén...

Aztán a Home Depot következett. Az időjárás ellentmondásos volt, gyönyörű napsütés és jeges, viharos szél, hőmérő fagypont alatt.
Most volt rajtam sapka.

Lemértem a furatot. Szerencsére a digitális tolómérő végtelenül leegyszerűsíti a metrikus és az angolszász mértékegységek közti átváltást, sőt még az angolszász mértékegységen belülit is, mert ők felválta használják a szabvány tizedes törteket, illetve a „fractional” törtszámos rendszert, ami ugyan elméletileg pontosabb, gyakorlatilag viszont a háromtizenhatodok és héthatvannegyedek egymás közti műveletekre elég alkalmatlanok, ha éppen dolgozni akar az ember.

A furat átmérője 3/16, avagy .1815” (mert ugye a nullát is szeretik elspórolni az elejéről), ami 4.62 mm. Ezzel a tudással felfegyverkezve könnyű szívvel mentem be a csavaros polcok közé.

Aztán elég hülyén néztem és a fejem vakartam.

A csavarok ilyen méretezésűek voltak, hogy #12 - 3/4, de a következő fokozat már 1/4 - 1/2” volt (arra már rájöttem, hogy az első az átmérő, amit véletlenül se a szabványos átmérőjelekkel jelöltek, a második a hossz...)

Ennek a keresztes számnak az égvilágon semmi köze nem volt egyik mértékegységhez sem, amit mértem. Azt tudtam, hogy az első rendszámba a #10 volt jó, ez a hátsóba saccperkábé egy fokozattal kicsinek bizonyult.
Némi tanakodás után a zacskón keresztül méricskélve a #12-es mellett döntöttem hát és vettem még ehhez, meg a tegnapi #10-eshez is egy zacskó szép alátétet is.
Kiérve először az elsőbe raktam fel az alátéteket és a két plusz csavart alulra, passzolt is szépen, örültem, hogy elhoztam az akkus csavarozót, nem volt könnyű tekerni.

Közben valahogy sikerült kétcentit lehasítanom az egyik ujjamon a bőrből, de szerencsére addigra már a szél annyira elfagyasztotta, hogy nem is éreztem egyáltalán, csak aztán ettől kezdve mindenfelé véres nyomokat hagytam, amihez csak hozzáértem.

A hátsó rendszámhoz jónak bizonyult a csavar - bár azóta se tudtam kiagyalni, mi köze a #12-nek az általam mért értékhez?

Mennyivel egyszerűbb a metrikus rendszer...

Miután megvoltam ezzel is, feltettem rá a kis emblémákat - amúgy nem szoktam az előző Saabjaimat így teledekorálni, de ez most valahogy úgyis kicsit ideiglenes és amolyan poénosnak szánt autó lett.
A Home Depot parkolójából kiindulva sárga figyelmeztetés jelezte, hogy nemsokára tankolnom kéne. Még hazamentem, ebédeltem, aztán négy után elhatároztam, hogy kicsit fotózgatom a kocsit, mert többen szerették volna már látni.
Már öt órára járt, mire felértem a Millenium Park parkolójába - ezen a helyen gondoltam, még épp jó lesz a lemenő nap fénye.
Ez lett belőle, némi Lightroomos rásegítéssel, végre azt is beizzítottam, hiszen már a Fekete Pénteken megvettem, de még csak most szántam rá magam, hogy a régi adatbázist beemeljem és kicsit gatyába rázzam.
Egész jó, nem? :)

 

IMGP9957.jpg

IMGP9966.jpg

IMGP9960.jpg

IMGP9959.jpg

IMGP9970.jpg

IMGP9969.jpg

IMGP9968.jpg

IMGP9971.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr1003547767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2012.01.15. 07:49:11

Gyönyörű!
A dekorok pedig zseniálisak. Itt mutogatom őket.

Izé... nem lett volna egyszerűbb bevinni a rendszámot, hogy ehhez kérek csavart?
Én teljesen feladtam, hogy megértsem a csavarok számozását és ha speciális méret kell, odamegyek a legkockásabb ingű eladóhoz, hogy ez van, ehhez keressen valamit.

halen · http://eletertelme.blog.hu 2012.01.15. 12:33:21

Annak ellenére hogy nálam a kocsi az csak japán lehet, le a kalappal! :)
Balesetmentes közlekedést sok - sok mérfölddel!

P.S. A rendszám kicsit nőiesre sikerült, de annyi baj legyen :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.01.15. 16:54:21

@ribizlifozelek:
Kösz! :)
Nem, sajnos nem a rendszám furata volt a meghatározó, hanem a rendszámtartó lemezé, az meg két különböző volt, végül is miután megmértem, már kizárásos alapon jó eséllyel nem tévedhettem.
Az első esetben az volt a gond, hogy nem volt nálam szerszám, másrészt töksötétben akartam mindenáron megcsinálni és csak arra a csavarra hagyatkozhattam, amit Briantől kaptam.

@Nash vs. Keynes: Az. :)
A régebbi Saabokhoz van olyan jelvény is, hogy "100% GM-free!" :)

@halen: Köszönöm!
Azt tudtad, hogy van Saabaru is? A Saab 9-2X, ami egy Saabosított Subaru Impreza?
www.thetruthaboutcars.com/2006/02/saab-9-2x-aero/

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.01.15. 17:13:40

Csak kipróbálom az avatárt. :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.01.16. 14:41:57

Gyönyörű!!! :)
(És az avatarod is jó lett.)
süti beállítások módosítása