Ma végre megnézhettem a Saabot napfénynél is.
Szép. Mint minden Saab. :) Végül mégse zöld a lökhárító, de tuti újrafényezték és valamivel zöldesebb árnyalatot kevertek ki neki.
Semmi különös, 13 éves korához képest elég jó állapotban van, persze tele karcolásokkal, a fényezés kopott - de ez normális egy napi használatú autónál ebben a korban, 172 ezer mérfölddel a háta mögött.
Összepakoltam egy sporttáskába mindenféle szerszámot, élükön a digitális sublerrel (hivatalosan tolómérő), amely arra volt hivatott, hogy segítségével végre be tudjam lőni, mekkora csavarra lesz szükség a rendszám felrakásához.
De volt ott akkus csavarozó, fogó, egy maroknyi kábelkötegelő, ha mégse sikerülne csavart találnom, no meg a magam gyártotta Saabos márkaidentitás-emblémák.
A postára is el kellett mennem, azt is bepakoltam, amit kellett feladni.
Végül belekerült a HTC autós töltője és a tartója is.
Ezekkel felszerelkezve nekiindultam. Szerencsére most is teljesen jól működött.
A postán nagyjából tízméteres sor állt. A harmadik próbálkozásra sikerült olyan csomagolást találnom, amibe belefért a küldemény, megcímeztem, beálltam a sorba. Tíz perc múlva sikerült is feladnom, közben megtudtam, hogy nem lehet ám mindenféle küldeményt regisztrálva feladni - számomra teljesen érthetelen logikája van, például borítékot csak akkor, ha nem buborékos, hanem sima, dobozt meg csak bizonyos leragasztás esetén...
Aztán a Home Depot következett. Az időjárás ellentmondásos volt, gyönyörű napsütés és jeges, viharos szél, hőmérő fagypont alatt.
Most volt rajtam sapka.
Lemértem a furatot. Szerencsére a digitális tolómérő végtelenül leegyszerűsíti a metrikus és az angolszász mértékegységek közti átváltást, sőt még az angolszász mértékegységen belülit is, mert ők felválta használják a szabvány tizedes törteket, illetve a „fractional” törtszámos rendszert, ami ugyan elméletileg pontosabb, gyakorlatilag viszont a háromtizenhatodok és héthatvannegyedek egymás közti műveletekre elég alkalmatlanok, ha éppen dolgozni akar az ember.
A furat átmérője 3/16, avagy .1815” (mert ugye a nullát is szeretik elspórolni az elejéről), ami 4.62 mm. Ezzel a tudással felfegyverkezve könnyű szívvel mentem be a csavaros polcok közé.
Aztán elég hülyén néztem és a fejem vakartam.
A csavarok ilyen méretezésűek voltak, hogy #12 - 3/4, de a következő fokozat már 1/4 - 1/2” volt (arra már rájöttem, hogy az első az átmérő, amit véletlenül se a szabványos átmérőjelekkel jelöltek, a második a hossz...)
Ennek a keresztes számnak az égvilágon semmi köze nem volt egyik mértékegységhez sem, amit mértem. Azt tudtam, hogy az első rendszámba a #10 volt jó, ez a hátsóba saccperkábé egy fokozattal kicsinek bizonyult.
Némi tanakodás után a zacskón keresztül méricskélve a #12-es mellett döntöttem hát és vettem még ehhez, meg a tegnapi #10-eshez is egy zacskó szép alátétet is.
Kiérve először az elsőbe raktam fel az alátéteket és a két plusz csavart alulra, passzolt is szépen, örültem, hogy elhoztam az akkus csavarozót, nem volt könnyű tekerni.
Közben valahogy sikerült kétcentit lehasítanom az egyik ujjamon a bőrből, de szerencsére addigra már a szél annyira elfagyasztotta, hogy nem is éreztem egyáltalán, csak aztán ettől kezdve mindenfelé véres nyomokat hagytam, amihez csak hozzáértem.
A hátsó rendszámhoz jónak bizonyult a csavar - bár azóta se tudtam kiagyalni, mi köze a #12-nek az általam mért értékhez?
Mennyivel egyszerűbb a metrikus rendszer...
Miután megvoltam ezzel is, feltettem rá a kis emblémákat - amúgy nem szoktam az előző Saabjaimat így teledekorálni, de ez most valahogy úgyis kicsit ideiglenes és amolyan poénosnak szánt autó lett.
A Home Depot parkolójából kiindulva sárga figyelmeztetés jelezte, hogy nemsokára tankolnom kéne. Még hazamentem, ebédeltem, aztán négy után elhatároztam, hogy kicsit fotózgatom a kocsit, mert többen szerették volna már látni.
Már öt órára járt, mire felértem a Millenium Park parkolójába - ezen a helyen gondoltam, még épp jó lesz a lemenő nap fénye.
Ez lett belőle, némi Lightroomos rásegítéssel, végre azt is beizzítottam, hiszen már a Fekete Pénteken megvettem, de még csak most szántam rá magam, hogy a régi adatbázist beemeljem és kicsit gatyába rázzam.
Egész jó, nem? :)