Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) Apple (1) apple (13) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) Boston (1) boston (127) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) usps (1) USPS (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Mcgyver az utcán

2012.01.06. 05:50 Boston2

Este hat óra. Bevásárlás a Shaws-ban, a bicikli oldaltáskájában egy gallon Apple Cider, ringlószilva-szerűségek, mangók, almák, kivik, banánok, paradicsomok, paprikák, egy csomag saláta-mix, pörkölt sós és édes mandula, pepperoni (jaj, mennyivel jobb is volt az a finom otthoni füstölt kolbász), tormás és füstölt cheddar, sampon.
Tekerek hazafelé, hideg van, fagypont körüli. Két hét alatt is elszoktam a bringától, lassan megy a tekerés.
(Reggel fel akartam pumpálni a kereket, de a szelep nem teljesen kompatibilis a pumpa és a nyomásmérő ellendarabjával és ereszt, mikor pumpálom, valamint sivítva engedi a levegőt, mikor megpróbálom őket lecibálni róla. Így az első kereket háromszor, a hátsót kétszer kellett felpumpálnom, mire elfogadható lett, ugyanis folyton leeresztett a cibálás közben. Végül sikerült elérnem, hogy még ki se mozdultam, de már lihegtem és csatakosra izzadtam, cserélhettem ki a pólót.)


A ház előtti útkereszteződésben épp pirosra váltott a lámpa, még van vagy egy percem nézelődni, érdekes, hogy mennyivel hosszabbak a lámpaciklusok itt, mint otthon.
Baloldalt a füvön egy srác felfordított bringát szerel... először csak bambulok rá, aztán látom, hogy nagyon kínlódik valamivel. Körötte szanaszét zacskók, csomagok.
Hmm, valaki nem jókedvében szerel az utcán bringát késő este, fagyos időben. A bringás szolidaritás íratlan törvénye szerint vettem egy balkanyart és odagurultam, kérdeztem, segíthetek-e.
A srác hálásan megköszönte.
Leugrottam és megtekintettem a problémás részt. Nem volt egyszerű.
A csomagokat „bungee cord”-dal fogta oda, azaz erős gumikötéllel, melynek végén szintén erős kampó van, magyarul gumipók a becsületes neve ennek a konstrukciónak.
Ez a gumipók valahogy kiugrott, a küllő elkapta, majd egyszer körbetekerte a hátsó kis lánckerék és a villa közt a tengelyre hurkolva a gumit, míg a kampó a legnagyobb lánckerék és a kerékagy közé, a küllők elé szorul be, úgy, hogy enyhén még rá is görbült, a visszahajló vége belefeszült a lánckerék két foga közé.
Igen stabilan befészkelte magát.
A bringás kolléga próbálta kézzel kiszedni, de esélytelen a kerék levétele nélkül.
Szerencsére az előző posztban említett kis többcélú szerszámon fogó is akadt, azt adtam oda neki, miközben a mobilommal világítottam. Rögtön láttam, hogy nem ezermester típus.
Majd én, toltam félre szelíden, ő meg világítson. De azzal a kis fogóval én se mentem sokra... semmi baj, szóltam, itt lakom a szemközti sarkon, mindjárt visszajövök egy profibb szerszámkészlettel. Addig itt hagyom ezt, próbálkozzon.
Gyorsan hazatekertem, felvittem a kaját, bedobtam hat fogót egy táskába és visszarobogtam.

Na, elkezdtem vizsgálni, mi lenne, ha megpróbálnánk felfelé kihúzni? Neki is álltam a hosszú, horgas orrú fogóval. Azt mondta, majd ő világít a másik lámpájával, de nem sikerült neki. Erre leszedtem az én szuperfényes lámpámat és a kezébe nyomtam.
Öt percnyi próbálkozásomat kétes siker koronázta: a fogó csőre elhajlott.
Sebaj, van másik, ahogy a régi magyar bohóctréfa mondja.
Átgondoltam a stratégiát és arra jutottam, a horog végéről kéne leszedni a gumikötelet, mert ez a kettő együtt gyönyörűen befeszült minden irányból, lehetetlen elmozdítani.
Megpróbáltam lefeszegetni róla, de túl erős volt, hogy felfelé húzva sikerüljön, nem bírtam elég erősen húzni fölfelé. Ekkor ő lett leleményesebb, megfordította a bringát a kerekére állítva, így lefelé húzni kicsit könnyebb volt, már majdnem sikerült, de ugye minél jobban kihúztam, annál erősebben állt ellen, de annyit elértem, hogy kicsit beszakadt.
Már előzőleg is javasoltam egyébként, hogy végső esetben levághatjuk, így most nem maradt más hátra, a kis multieszköz pengéjével (amit nem vettek észre a reptéren) némi nyiszálás után elmetszettem a gumikötelet. Hurrá, egy lépéssel közelebb a megoldáshoz!
Ezek után már szint gyerekjáték volt közös erővel 5 perc alatt lerángatni a tengelyről a ráhurkolódott maradékot.
De a horgas kampó még mindig ott éktelenkedett a nagy lánckerékbe akadva, félig rágörbülve a tengelyre, viszont legalább már a gumi nem húzta az egyik irányból.
Elővettem a „heavy duty” kombinált fogómat, okulva az előző esetből. Elkezdtem a beszorult fémdarab kampós részét kicsit nyitni, erősen feszegetve a fogóval, a srác azt mondta, feszítsük a lakatjának fejét alá, de elvetettem ezt, mert a lánckerék elég vékony, elgörbülhetnek a fogak, ha oldalról ilyen erő éri.
Végül pár perc után sikerült valamennyit görbítenem a kampón, ez biztató jel volt. Kicsit odébb fordítottuk a kereket, hogy jobban hozzáférjek, mert egyszerre kellett előre és felfelé feszíteni. És hopp, egyszer csak kiszabadult a kampó a fogak közül!
De még mindig bele volt szorulva a lánckerék és a kerékagy közé, de innen már tényleg csak pár percig tartott, míg kirángattam.
A srác nagyon hálálkodott, még pénzt is akart adni, de természetesen nevetve elutasítottam, ne vicceljen, mondtam, hogy legalább mi bringások tartsunk össze, örülök, hogy segíthettem. Nagyon erősködött, de végül meggyőztem, hogy igazán nekem volt öröm a problémamegoldás. :)
Mondanom se kell, ő sem amerikai volt, hanem ír. A beszélgetés közben kiderült, hogy mindketten Adi bicikliboltjába járunk.
Nem győzött hálálkodni, mondta, nem egy műszaki ember. Én meg örültem egy újabb Mcgyverezésnek. Megcsodálta a jól felszerelt járgányom és a bringásruhám, felvilágosítottam, hol vehet ilyet, bemutattam neki a légkürtömet, teljesen el volt ámulva, azt mondta, jó lett volna neki, mivel az egész eset azért következett be, mert egy autós leszorította a kereszteződés előtt, bevágva elé a jobbkanyarhoz, és nekiment a járdaszigetnek, akkor pattant ki valahogy a gumipók. Eegen, ismerős a szituáció, ilyenkor jól jön a kürt.
Már elindultam, mikor utánam rohant a bringával, hogy nem tudnék-e neki segíteni még valamiben, mert a lámpája is leesett és nem tudja, hogy kell visszarakni. Visszacsatoltam és megmutattam neki, hogy kell leszedni és felrakni, aztán tényleg mentem.
Szeretem az ilyen dolgokat, kicsit büszke is vagyok magamra a jól sikerült gyorsszervizért és jóleső érzés, hogy nem maradt magára a bajban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr63523348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2012.01.06. 07:09:22

Jó ilyen történeteket olvasni.

Elképesztően profi felszerelésed van.

díva naíva 2012.01.06. 08:17:37

ügyes voltál Mcgyver! :)

mert azok a dolgok, amik igazán örömöt okoznak, pénzzel nem megvásárolhatóak ;)

ronson 2012.01.07. 00:15:22

Respect, tényleg jó fej módon jártál el, ráadásul eredményesen!
Jó lenne, ha ez lenne az általános (persze világszerte).
süti beállítások módosítása