Mint azt már előzőleg említettem, a Macbook akksija az utolsókat rúgja. Ha kihúzom a töltőt, bár még elég sokat mutat a töltöttségjelző, váratlanul kikapcsol.
Némi macerával már van csereaksi, nem eredeti.
Pár napja egyszer csak megint lekapcsolt váratlanul. Nem értettem, hiszen a töltőre volt dugva, aztán észrevettem, hogy a töltőt LED-je nem világít. Na, szép, ezek szerint a töltőnek is kampec. Próbáltam bekapcsolni, hátha az aksiban maradt még szufla. Meg se nyekkent.
Másnap felmentem a legközelebbi Apple store weboldalára és foglaltam online időpontot aznap 6:15-re, röviden leírva a hibajelenségeket.
Pár perccel később értem oda. Tágas, világos, modern enteriőr, halk zene. Piros pólós, headsetes fiatalok iPhone-nal és iPad-del rohangálva foglalkoztak az ügyfelekkel, a bejárati pirospólóstól megtudtam, hogy Rachel nevű szemüvegest kell keresni a szervizes időpontok ügyében. Rachel a nevemen szólított (nyilván a foglalásból tudta) és a pulthoz irányított, ahol 5 perc várakozás után, amíg egy másik ügyfél iPhone-jával foglalkoztak, én is sorra kerültem.
Fiatal (na jó, ezt nem mondom többet, mert minden alkalmazott huszonéves volt) szakállas fekete srác kérdezte, miben segíthet.
Addigra már kipakoltam a hátizsákból a gépet és a töltőt, elmondtam a hibát. Rádugták egy másik töltőre, megnézték elindul-e, elindult. Rákapcsolta egy hálózati kábelre, közben az iPadjába bepötyögte a sorozatszámot és közölte, hogy szerencsés vagyok, mert az AppleCare garancia még két hétig érvényes.
Nagy kő esett le a szívemről.
Közben elmondta, amit már tudtam hogy rossz az aksi és cserélni kéne, de ettől még megy a gép, kérdeztem, mennyi lenne a csere, azt mondta, úgy száz dollár körül. Érdekes, mert az Apple Store-ban online 36 dollárral több...
Azt nem árultam el, hogy már van utángyártott aksim.
Közben a diagnosztika lefutott és jelezte, hogy az egyik hűtőventillátor is meghalt. Aha, ezért lehetett olyan forró gyakran...
Ez is garanciális még, természetesen kértem a cserét. A töltőt azonnal cseréli, mondta, de a ventilátor csere nem megy rögtön, holnap vissza kell jönnöm, addigra kész.
Beleegyeztem, egy napot kibírok nélküle. :)
Felvette az adatokat, a gép állapotát, az elvégzendő munkát, megkérdezte, akarok-e nyomtatott másolatot, vagy elég e-mailben elküldenie, utóbbit kértem.
Az új töltővel kipróbáltuk, elindul-e, minden rendben volt, mehettem.
Ennyi volt. Másnap kész lett, azóta is használom.