Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) Apple (1) apple (13) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Worst case scenario

2011.08.28. 07:01 Boston2

 

Ahogy az otthoni kérésre megígértem, kicsit erődítettem a hálószobát.
Ez az a szoba, amelyik a legvédettebb amúgy is, mivel az L alakú épület belső sarkában van, azaz csak északkeletről kaphat támadást.


A ház előtt nincsenek fák, a villanypózna meg nem olyan magas, hogy be tudna esni.
A természetes védelem megerősítésére (tulajdonképpen leginkább a nagy szélnyomás vagy a szél által esetleg berepített valamik hatására betörő ablak szilánkjainak kizárására) egy jókora rétegelt lemez táblát erősítettem az ablak belső oldalára.
A dolog amúgy eleve macerásnak indult, mivel Brian barátom Wrangler Jeep-jébe nem fért be a tábla. Mondtam is neki, minek vettél ilyen mini autót? :) Bezzeg a Viggenbe biztos befért volna...

Így nem maradt más hátra, mint hogy a Home Depotból gyalog, konkrétan a fejemen szállítsam haza a táblát. Eléggé leizzadtam, mire hazaértem és a fejemnek se volt egy élmény. Lám, mit meg nem tesz az ember, ha megígérte. :)

Tegnap végül késő estig még a boltokat jártam ezt-azt beszerezni, így nem kezdtem hozzá, csak ma dél körül.
A cél az volt, hogy a táblát meglehetősen szilárdan rögzítsem az ablakhoz, a legkevesebb látható lukat csinálva, mivel nem szeretném, ha a landlord akadékoskodna.
Az eredeti terv az volt, hogy két darab kampót, melyek egy-egy két csavarral rögzített lemezen vannak, az ablakpárkány alsó felére erősítek, míg az ablak felső rész fölött már úgyis van pár luk, amit az előző lakó csinált a függönyrúdnak, oda berakok két nagyobb tiplit, amibe jókra szemes csavar kerül és a kampókra meg a szemes csavarokra erős csomagrögzítő hevedereket akasztok, ez fogja majd oda a fatáblát.
Persze semmi se úgy lett egészen, ahogy elterveztem.

Először is, a falban a lukak... nekiestem egy jókora fúróval, hogy felbővítsem megfelelő méretre, úgy ment bele, mint a vajba és rövid út után beesett a semmibe... azaz a külső falon egy jó széles fa keret lehet, azon meg gipszkarton. Ez felejtős, nincs gipszkartonos tiplim.
Másodiknak maradt az ablakfélfa. Csakhogy annak a szélei amolyan kis rászögezett díszlécek, nem hinném, hogy jó tartást adnának, meg aztán elég vékony is volt ahhoz a furathoz. Így végül a felső ablakfélfa aljába (a tolóablak miatt ez nem gond) fúrtam bele és rögzítettem a szemes csavarokat.
A hevederek és az tábla felfogása elsőre nem jött össze - azért nem is könnyű egyedül, egy másfél négyzetméteres, fél centi vastag táblát tartani és közben rögzíteni, két széket toltam alá, azoknak a támláján támasztottam ideiglenesen.
Kiderült, hogy az alsó kampókat meg kell fordítanom, mert különben lecsúszik róla a heveder kampója.
Kicsavaroztam, aztán fordítva vissza. A hevedereket átlósan raktam fel, így mindkét részen oldalirányú, nyíró erő hat a rögzítőkre, nem lefelé irányuló húzó, ez stabilabb szerkezetet eredményez.
Végül a hevedereket meghúztam és még vezetékkötöző műanyag bilincsekkel tovább feszítettem. Aztán egy farudat is betuszkoltam a hevederek és a tábla közé, amit középen kifúrtam és ezt is rögzítettem műanyagbilinccsel.
Persze mindezek előtt a viharablakot (helyi sajátosság, a tolóablakos rendszerek külső üvege) lehúztam és a függönyt is ott hagytam a helyén behúzva, az ablak és a tábla közt, az is egy plusz réteg.

Mire mindezzel elkészültem, jócskán leizzadtam, mert ezzel a szoba elvesztette a szellőzését és hiába szakadt az eső már jó ideje, a lakáson belül továbbra is 26-28 fok van, 72-75% páratartalom mellett.
A ventilátor se sokat segít.
Mindegy, egy éjszakát és egy napot csak kibírok így.
A gitárokat már áthordtam oda.
Egyelőre amúgy csend van, egész délután változó intenzitással esett, néha csak szemerkélt (most is), néha erős zivatar volt. Állítólag reggel már jön a hevesebb eső és szél, délután pedig ideér Irén maga.
Nem különösebben izgulok, szerintem nem lesz semmi nagy veszély, bár 1-2 nap áramszünet és vízkimaradás elképzelhető. A túloldali szoba már rizikósabb, sok fa veszi körül, simán ledönthet egyet, vagy letörhet nagyobb ágakat, melyek bezuhanhatnak... Azt se tudom, most bezárjam-e az ablakokat, vagy ne... ha bezárom, szauna lesz a lakásban, amit nem bírok, ha meg nem és elalszom, közben megjön a zuhé, elázik az ablak környéke... hmmm.
Csak felébredek, ha nagyon zordra fordul és majd bezárom.
Leginkább ez a fülledt meleg zavar megint. Legalább lehűlt volna kicsit...
Folyt. köv. reggel. (ha még lesz net)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr553184896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.08.28. 07:35:49

Profi!

Szerintem ha a szel elviszi a hazat, az ablak majd ottmarad ;)

halen · http://eletertelme.blog.hu 2011.09.01. 18:04:34

Remélhetőleg minden OK, jöhetne új bejegyzés :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.09.05. 02:19:57

@halen: Köszönöm, minden oké, csak némi ágtördelés volt felénk, de néhány távolabb lakó kollégám napokig áram nélkül maradt.

WinG 2011.09.06. 18:37:25

Kár h blogszünet van, kezdetek óta olvasom a blogod (dacára annak, hogy talán ha kétszer kommenteltem eddig). Pont akartam írni, hogy lehetne sűrűbben poszt, erre meg ez fogad. Na sebaj :)

halen · http://eletertelme.blog.hu 2011.09.08. 23:26:11

Blogszünet alatt írhatnál teljesen neutrális témákról, pl. mit szoktál kajálni, milyenek az ottani diner-ek, stb :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.09.11. 22:07:09

Csatlakozom halen-hez.
Jol irsz, jo olvasni Teged.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.09.12. 22:22:57

Köszönöm, közben majd felülvizsgálom a dolgot.
Csak zavar a tudat, hogy "bármi, amit mondok, felhasználható ellenem..." :) Mármint ha valaki eleve ezzel a szándékkal olvas, mert úgy tűnik, akad ilyen.

legvarykyra 2011.09.18. 08:51:27

Én szerettem úgy ébredni, hogy egyből megnézem, írtál-e valamit, ezzel kezdeni a napot.... Most ennek is csak hiányozhat. Lassan-szépen elfogynak a jó dolgok a világból...:( ...ha hagyjuk!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.09.21. 12:25:50

@Boston2: Tart még a felülvizsgálat? ;) Vagy az ügy már lezárva?
@legvarykyra: Valami hasonló, igen...
süti beállítások módosítása