Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) Apple (1) apple (13) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Bank, csekk, közbiztonság

2011.06.28. 16:43 Boston2

Múlt héten végre megjött a Verizontól a pénz, 813 dollár. Kamatot is kaptam, az a 13 dollár. Nagy biznisz volt, mint a viccben („nu, a forgalom nem nagy, de a haszon!”).
Csak egyszer magyarázza meg nekem valaki, miért jó ez a csekkes dolog, tudom, már gumicsont, de képtelen vagyok túllépni rajta.
Hogy történne ez felénk?
A cég ügyintézője belép a netbankba és a megadott számlaszámra és névre átutal pár kattintással és fél perces billentyűkoptatással.
A pénz 3 nap múlva a számlámon rendelkezésre áll.

Hogy megy ez itt?
A ügyintéző elküldi az igényt annak a részlegnek vagy külsős cégnek, aki a csekkek előállítását és postázását végzi.
Kinyomtatnak egy biztonsági papírra készült csekket (megjegyzem, nagyon gagyi biztonsági funkcióik vannak). Ezt postázzák a címemre. Szerencsés esetben 3 napon belül megkapom.
Ezzel én be kell menjek a bankba személyesen, ahol aláírom és kitöltök még egy papírt, hogy a pénzhez hozzájussak.
Beadom az ügyintézőnek és további 3-5 nap múlva a számlámon lesz a pénz.

Nézetem szerint ez költségesebb és bonyolultabb a cégnek, lassabb és kényelmetlenebb nekem, mint az átutalás.
Akkor miért jó? Miért így csinálják? Kinek az érdeke?
Nem értem, nem értem.

Legutóbb, amikor a kártyámon lévő 1000 dolláros limit miatt nem tudtam repülőjegyet venni, kénytelen voltam csekkel fizetni. Most jöttem rá, hogy ez volt az utolsó csekkem, mert csak 4 darabot adtak a számlanyitáskor és azokat már elhasználtam a lakásbérlet fizetésére.
Tegnap a bankban kértem még egy adagot, azt hittem, meg is kapom.
Hát nem.
Megrendelik, és majd kb. 3-4 hét múlva kiküldik.
Baszki, addig hogy fizetek? Megint vacakolhatok a money orderrel, ami bonyolultabb és drága is. Miért tart ilyen sokáig, amikor a számlanyitáskor tudtak adni és azonnal kaptam bankkártyát is?
Nem értem, nem értem.

Kérdeztem, lehet-e secured credit card-ot kapni. Nem, a Citizens nem foglalkozik vele. Csak 2 éves credit history után lehetne kapni az ő credit cardjukat.
Még jó, hogy a legutóbbi autóbérlésnél már tudtam használni az új CIB hitelkártyát, amire rá is van írva nagy betűkkel, hogy CREDIT CARD, így nem volt gond a foglalásnál.

Este elmentem a Shaws-ba venni money ordert. Mondtam, két 500 és egy 150 dollárost kérek, majd vettem elő a kártyámat, hogy fizetem.
"Sorry, cash only!" mondta a pénztáros. Basszus...
Nem értem, nem értem.

Végül ma összekotortam még annyi készpénzt, hogy meg tudjam venni és föladtam a "landlady"-nek.

Nemrég találtam egy oldalt, ami a környék közbiztonságával foglalkozik. Meglepődve láttam, hogy viszonylag sok fegyveres bankrablás és benzinkútrablás volt a közelben, amerre szoktam néha járni. És ezzel West Roxbury még a legbiztonságosabb városrészek közt van!
Szerencsére az én oldalamon nem nagyon történt még semmi, de tegnap este kicsit rosszabb érzésekkel mentem haza. Eddig olyan biztos voltam benne, hogy errefelé nem igazán kell tartanom sokmindentől. 
Persze lehet, hogy Budapesten semmivel se jobb a helyzet arrafelé, ahol laktam, csak éppen ott kevesebb a nyilvánosság, a rendőrség nem használja a Twittert, hogy tájékoztasson az eseményekről és a lakosság nem tart fenn internetes figyelőhálózatot, mint itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr163022277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.07.03. 11:44:49

Szerintem a csekk az internet elotti idokbol maradt itt es mivel megszoktak, ez a vezeto rendszer. Magyarorszagon rengetegen hasznalnak sargacsekket, az is ilyen maradvany lehet.

Nekunk modern landlady-nk van/volt, paypal-lal es banki atutalassal is lehet fizetni. Ha csekk kell, mi is a fiokok aljarol kapargatjuk ossze.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.07.03. 11:48:33

Szerencsere Te nem tartozol se a benzinkut, se a bolt kategoriaba ;) ezek a statisztikak kicsit csalokak, mert valoszinuleg van egy fout es amellett tortennek ezek a rablasok. Az adott iranyitoszamhoz tartozo korzet tobbi resze meg csendes.

Egyszer mi is megkepodtu par ev utan, milyen "veszelyes" kornyeken laktunk par evig...

legvarykyra 2011.07.03. 13:09:43

Mivel valószínűleg Te vagy a környék egyetlen gyalogosa/biciklise, ezért nem árt az óvatosság!

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.03. 16:47:06

@ribizlifozelek: Igen, biztos igazad van. Csak fura.

Persze, főleg a Washington street és a Centre street környékére koncentrálódnak, de az én útvonalamon is raboltak ki benzinkutat meg bankot, konkrétan azt, ahová járok (mondjuk havonta 1-2 alkalommal megyek csak oda, ha muszáj).
De éppen nemrég félúton a vasútállomás felé a Lagrange streetnél történt, hogy egy helyi lakó pisztollyal fenyegetett egy autóst, mondván "'nem tetszik a vezetési stílusa itt a szomszédságában".

@legvarykyra: Nem, azért vannak. Minden nap látok egy-két bringást reggel-este. De vigyázok. :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.03. 17:32:36

@ribizlifozelek:
Az utóbbi esetről most olvastam a legújabb hírt. Egy pizzafutárt fenyegetett meg egy helybeli pisztollyal, letartoztatták. Ugyan arra a stukkerre volt még engedélye, de a házában találtak még hármat meg egy rakat lőszert, engedély nélkül.
süti beállítások módosítása