Mivel már annyian mondták, hogy ez hűdemilyenjó, meg gazdaságos, meg környezetbarát, meg rugalmas, hát megpróbáltam.
Elküldtem az application-t, megadtam a kártyaszámot, egye kutya, fizetek, bár egyelőre lutri.
Hát, nem is jött be.
Ezt írták vissza:
We need you to obtain your driving record and send it to us.
Special instructions for licenses from State Department
Simply choose "State Department" as your Driver's License State in the application. If your State Department license has been issued within the past year, you will need to obtain the driver history associated with your previous license.
Mivaaan? Mi ez?
1984 óta vezetek, de még sose kaptam semmiféle állami nyilvántartási feljegyzést a vezetésemmel kapcsolatban, nem is hallottam, hogy lenne ilyen. Kétlem, hogy egyáltalán létezik olyan adat a vezetésemmel kapcsolatban, amit nálunk otthon a nyilvántartó hivatal vagy az okmányirodák tárolnának.
Nyilván a rendőrségnek meg a biztosítóknak van valami, de nem tudom, ezt ki lehet-e kérni egyáltalán (by default szerintem nem), ha mégis lehet, kitől és milyen módon?
Ismerve a hazai hivatalokat, alighanem csak személyesen, okmánybélyeggel ellátott kérelemmel, amire majd 30 napon belül válaszolnak, hogy egyáltalán lehet-e.
Oké, megpróbáltam felhívni a Zipcar központi számát. Természetesen automata call center, nincs ügyfélszolgálat, csak üzenetet lehet hagyni. Bazz...
Megkerestem a bostoni irodájukat, felhívtam. Az adatok szerint 9-5:30 között dolgoznak. Ismét call center vette fel, de itt volt lehetőség operátort kérni. Kértem.
Nagyjából 15 másodperc csöngés után ismét automata vette fel, közölte, hogy lennék szíves hívni őket az office hours idején, addig is hagyhatok üzenetet. Kapjátok be.
Gratulálok. Igazán kiváló a customer service, elérhetetlen cég. Remélem, azt a 25 dollárt még visszakaphatom, ennyi is elég volt belőlük.