Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Mit tanulhatsz, ha elég ideig vagy Amerikában?

2011.07.27. 03:17 Boston2

Ma reggel még munkába menet beugrottam a Shaws-ba reggelit és ebédet venni. Ilyenkor általában a járdán megyek, mert a 2x2 sávos, forgalmas Spring streeten bringázni és főleg a szupermarkethez bekanyarodni nem éppen biztonságos.
Gyalogosforgalom meg gyér és nagyon vigyázok is, mindig lehúzódok, hogy ne zavarjam, ha valaki jön.
A Shaws parkolójába egy lámpás behajtón át lehet bemenni, én is csak itt tudok az áruházhoz eljutni, át kell mennem a túloldalra és balra fel.

Amint látható, nincs se külön gyalogoslámpa, se külön gyalogátkelőhely, de egyértelmű, hogy a gyalogosok közlekedése itt normális, a járdát csak megszakítja a behajtó és a túloldalon van a buszmegálló is.
Tehát tekertem közepes tempóban, figyeltem a lámpát, zöld volt, kicsit hagytam gurulni a bringát és kereszteztem a behajtót, mikor jobbról egy autó nagy svunggal elkezdett balra bekanyarodni a parkolóba, éppen úgy, hogy elütött volna.
Fékeztem és csengettem, megálltam, mielőtt elé kerültem volna, ő is fékezett, megállt. Nagy ívben kikerültem és a túloldalról felháborodva tártam szét a kezem, hogy mi volt ez, és mutattam a zöld lámpára, mely az én haladási irányomnak szabad utat adott.
Az autó egy jókora, elegáns fekete Cadillac volt, az ablak lehúzódott. Benne egy hetvenes, decens pár, a férfi az a Ronald Reagan típus, kicsit régimódi, de láthatóan minőségi öltönyben, az asszonyka is elegáns, tüchtig, szépen sminkelve, ékszerezve.
Az öregúr rámordított durván:
- If you live long enough in this country you may learn what is right and what's not! -
Tehát még meg se szólaltam, de mivel nem autóban meresztem a seggem, már kész volt a verdikt, hogy valami hülye külföldi lehetek csak a bringával.
- I have the green light! - mutattam fel a még mindig zöld egyenes haladást jelző fényre.
- I had the green arrow! - ordított tovább Reagen.
- Look, I went straight and had the green light and you turned left... - próbáltam győzködni az amúgy logikusnak tűnő dologról, de csak legyintett, majd behajtott a parkolóba.
Én meg utána, nem mintha folytatni akartam volna, de épp ott volt dolgom.
Véletlenül a korlát, amihez ott ki szoktam kötni a bringát, éppen ott volt, ahová ők is parkoltak. Lehet, azt hitte, nem hagyom annyiban, pedig nem szándékoztam semmi további kommunikációt kezdeni vele.
Kiszállt a kocsiból és feldúltan ismét rámrivallt, láthatólag nem túl nagy repertoárjából idézve:
- If you live long enough in this country you may learn what is right and what's not! -
Hitetlenkedve ingattam a fejem, hogy még mindig nem bírja abbahagyni.
- But... it's so simple... my direction had the green light! - mondtam, mert azért bosszantott a makacssága.
- No! I had the green left arrow! I have the right of way because I have the green arrow! - hergelte tovább magát, majd megint elsütött a kedvenc szólását:
- If you live long enough in this country you may learn what is right and what's not! -
Igazából én se voltam nagyon kreatív, főleg mert már kicsit tényleg kezdett felmenni bennem is a pumpa ettől a pökhendi, kioktató szövegtől, mi mást tudtam mondani, mint az egyértelmű tényt:
- Anyway... I... had... the... green... light! - mondtam nyomatékosan.
Reagen közben megkerülte a kocsit és elkezdte kisegíteni Mrs. Reagent a kocsiból, aki döbbenettel és undorral figyelt, mint valami különösen gusztustalan csúszómászót.
- Go and fuck yourself! - üvöltötte még oda nekem a decens öregúr.
- Nice guy! - mondtam, csak amúgy félhangosan, de úgy látszik meghallotta, mert villámló szemmel és fogcsikorgatva fordult felém, azt hittem egy pillanatra odajön és nekem esik.
Mrs. Reagen valamit mondott neki, erre ingerülten legyintett és bekísérte.
Mikor kijöttem, még ott várakozott a járó motorú autóban, lehúzott ablakkal járatva a klímát. Nagy kedvem lett volna a mobilommal megörökíteni, de okulva a múltkori tapasztalatomból már tudom, hogy sértegetni szabad valakit, de lefényképezni nem.
Hát hagytam.
Mivel nem voltam teljesen biztos azért a dolgomban és mert teljesen én se voltam szabályos, hiszen ezen az úton elvileg az úttesten kéne biciklizni, nem a járdán, lefotóztam a kereszteződést, majd itthon fellapoztam a kreszkönyvet és húsz másodperc alatt megtaláltam a következő szabályt, mely szerint nekem van igazam.

Turning left:
When making any left turn, you must first yield the right-of-way to any...
- oncoming vehicle
- vehicle already in the intersection
- pedestrian or bicyclist crossing your intended path or travel

Ugyanakkor van egy olyan szabály is, ami szerint neki van igaza.

Green arrow means you can make a protected turn into the direction of the arrow. When green arrow displays for your turn, pedestrians and oncoming vehicles should be stopped for red lights.

Nos, eszerint ő valóban jöhetett volna - csakhogy, itt a járda  forgalma, amit a behajtó keresztez, nincs szabályozva külön lámpával, egyáltalán semmilyen módon nincs megállítva ilyenkor, tehát amikor az egyenes zöld, aki a járdán megy, joggal gondolja, hogy ez neki is szól. Mert amúgy ha nem, akkor soha nem keresztezhetné a bejárót és egy utcányit kéne kerülnie, hogy átkeljen, nyilván ezt nem így gondolták, különösen, hogy a buszmegállót is oda rakták.
Valóban nem egyértelmű a helyzet, mindketten joggal gondolhattuk, hogy igazunk van - csak éppen leugatni a másikat, érzékeltetve vele, hogy csak egy hülye külföldi, elég bunkó dolog.

Mindenesetre itt jókora forgalomszervezés baklövést követtek el, akik ezt így csinálták meg, jól mutatva, hogy az autósokra gondoltak csak. Ezt, meg a „fuck yourself”-et lehetne megtanulni, ha elég időt töltök itt? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr863103066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orlov 2011.07.27. 04:07:06

Szerintem 1ertelmu. Elso szabalyt mindig fejben kell tartani. Gondolj bele, megvan a zolded, de meg valaki jott szembol es nem ert at. Neki mesz? Felteteles modban van a 2. megjegyzesben, hogy a gyalogosoknak pirosat kellene kapniuk. Bar az, hogy nincs gyalogosatkelohoz lampa eleg meredek.

orlov 2011.07.27. 04:07:48

@orlov: Gondolj bele, megvan a zold nyilad- ezt akartam irni.

orlov 2011.07.27. 04:08:48

@orlov: Sot, mondok jobbat. Bostonban ha jol tudom piros lampanal is lehet jobbra fordulni, erre is figyelnie kellene a papanak.

legvarykyra 2011.07.27. 09:21:42

Szerintem is egyértelmű, csak szerintem az első szabály, hogy ne üttesd el magad! Teljesen mindegy, hogy kinek van igaza, ha összetört csontokkal végzed.

Tehát mi előtt bármit keresztezel tekergesd a nyakad minden irányba, és győződj meg róla, hogy sehonnan nem jön senki. A nyakadnak is jót tesz, és nagyon hasznos.

Itthon is sokszor van, hogy gyalogátkelőnél hiába van a gyalogosnak elsőbbsége, mégse állnak meg az autók. Ráadásul Te is vezetsz, és mindenki hibázhat, az autós is lehet, hogy későn vesz észre valamit, főleg ha ismerős helyen egy teljesen ismeretlen jelenségbe ütközik, mint egy gyalogos, vagy méginkább biciklis gyalogos!

Vigyázz jobban magadra, mégha igazad is van!

quimba 2011.07.27. 09:49:04

Nos...elég érdekes kereszteződés,mert a nyil valóban balra mutat,tehát szabad balra kanyarodni.De akkor kinek szól a telezöld? Mert ha jól látom,zebra nincs festve...
Szerintem ilyenkor le kell szállni,a biciklit át kell tolni,akkor már gyalogosnak számítasz.
Persze,ne várd,hogy ők vigyáznak.Ők igy szocializálódtak,hogy utálják a biciklist.(egyébként nálunk is sokan éreznek igy!)
Jav:körülnézni.áttolni,figyelni,ez a saját életed,épséged védelme.
Egyébként csak kicsit tartozik ehhez,de érdemes megnézni,talán kissé másként itéled meg a "hüllőszemű menedzsert" is.
videa.hu/videok/vicces/budapest-mlyik-orszag-fovarosa-buta-butasag-europai-rqjQDsegEFfLEblo#b

legvarykyra 2011.07.27. 12:34:06

Te jó ég! Most olvasom a Boston Journalban: "Idős amerikai üzletembert fogcsikorgatása mentett meg, az őrült európai biciklis támadásától"
www.bizjournals.com/boston/

Ez Te vagy? Címlapra kerültél?

3kismalac 2011.07.27. 18:42:25

Teljes mertekben az oregnek volt igaza. A zold nyilbol vilagosan latszik, hogy a balra kanyarodoknak van elsobsege. A telizold az uton (nem a jardan) egyenesen haladoknak van. A jardan akkor van szabad utad, ha a zold nyil elaludt es a szembol jovok is zoldet kaptak.

Rengeteg ilyen keresztezodes van, es sok helyen gyalogoslampa is van, ami a zold nyil alatt meg piros es akkor valt zoldre, mikor elalszik a nyil.

Az elso beidezett szabalyod arra az esetre szol, ha telizoldon fordul balra valaki, azaz zold nyil nelkul - tehat a szoban forgo esetre nem ervenyes.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.27. 21:50:04

@3kismalac:
Ez egyáltalán nem egyértelmű a fenti helyzetben, ugyanis nincs gyalogoslámpa.
Ha lenne, valóban egyérelmű volna.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.27. 22:22:40

@3kismalac:
Nem teljesen látom át továbbra sem ezt a logikát.
Valaki megy a járdán, lát egy telizöldet meg egy balrazöldet.

A két zöld jelzésből mi alapján kellene arra következtetnie, hogy neki ott tilos áthaladni egyenesen folytatva az útját?

Minden országban a zöld szabad utat jelent, a tiltást vagy figyelmeztetést piros vagy sárga jelzi. Itt egyik se volt.

A posztban se mondtam, hogy nekem lenne igazam, ezért is hoztam fel azt a szabályt, ami az öreg igazát bizonyítja, de ugyanakkor ellentmondásosnak tartom a helyzetet, tisztázatlannak.
A szabály is kimondja, hogy "When green arrow displays for your turn, pedestrians and oncoming vehicles should be stopped for red lights.".

Erről azonban nincs szó, a gyalogosok áthaládást semmi nem tiltja ilyenkor.

3kismalac 2011.07.27. 22:48:05

Valoszinuleg ez a kulonbseg a messzirol jott ember, es a mar regebb ota itt elok kozott (en az utobbi kategoriaba tartozom, igaz nem Bostonban, hanem Ontarioban). Nekem a kepen lathato helyzet gyalogoskent a piros lampaval egyenerteku, mert tudom, hogy elottem balra fordulhatnak. Ha mar kialudt a nyil akkor zold az ut, es akkor van elsobbsegem a balra kanyarodo autokkal szemben.

Most direkt megneztem az itteni kreszkonyvet es itt pontosabban le van ez irva, az utolso mondat a gyalogosoknak is utmutatast ad.

www.mto.gov.on.ca/english/dandv/driver/handbook/section3.2.5.shtml

De egy gyalogoslampa minden ketseget kizarova tenne a helyzetet. (Persze karomkodassal eldonteni a vitakat az minden korulmenyek kozott bunko dolog.)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.27. 22:54:38

@3kismalac:
Köszönöm.
Én is érdeklődtem egy helyi lakosnál és nem tudta elsőre egyértelműen eldönteni, hogy az öregnek volt-e igaza, de nagyjából ilyesmit mondott, mint te.
Megpróbálom megkeresni, mit mond erről a Mass.-i kreszkönyv, egyelőre annyit találtam, amit beidéztem, de lehet, hogy van ilyen részlete is.

3kismalac 2011.07.27. 23:21:57

@Boston2:

Nezegettem a Mass.-i kreszkonyvet online, de nem talaltam mast en sem, csak amiket beideztel.

Az a szerencse, hogy ilyen szituacio nem fordul elo tul gyakran. Vagy egy utca van keresztbe, es akkor van gyalogoslampa, vagy csak egy behajto, de akkor altalaban nincs vedett, zoldnyilas balrafordulas. Ez igy kicsit felemas helyzet, keresztezodes is, meg nem is.

orlov 2011.07.27. 23:45:56

@3kismalac: Fura, de szamomra ez sem egyertelmu, mondjuk en meg nem lattam villogo zoldet... A helyi lakos es a messzirol jott ember kozott elmeletileg nem lehetne kuldonbseg. Sosem vezetunk megszokasbol. De akkor mar segithetnetek eloszlatni egy ketsegemet. NY allam. Szerintetek a STOP tablaval szabalyozott egyenrangu utkeresztozedesben ki megy at eloszor? www.nydmv.state.ny.us/dmanual/chapter05-manual.htm itt van a NY-i leiras.

orlov 2011.07.27. 23:57:35

By the way, Boston2 meg mindig nem akarod letenni a vizsgat? Megneztem, 25 kerdesbol 18at kell eltalalnod es multiple choice. Az nem lehet, hogy olyan sok kerdes van arrol amit nem tudsz bemagolni, hogy ne tudnal atmenni. Csak kerdezem, nem cukkolni akarlak!
(:

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.07.28. 11:05:36

Nekem is ugy tunik, a hangnemet leszamitva, h az oregurnak van igaza. A gyalogos latja a zold nyilat is es tudnia kell, h johetnek autok.

Az mas kerdes, h a gyalogot illik elengedni.

Bicajon erdemes vigyazni, mert jardan elvileg nem mehet es az autosok nem szamitanak "nagy" sebesseggel erkezore. Egy gyalogost kanyarodas elott altalaban latni, a kerekparos azonban a puhatestuhoz kepest gyorsan erkezik es nincs benne a sofor latotereben.

3kismalac 2011.07.28. 15:08:01

@orlov:
STOP táblával szabályozott egyenrangu keresztezodesben (azaz 4 db stoptabla) erkezesi sorrendben haladnak tovabb. Mikor megallsz, korbenezel, es ha mar mindenki elment aki akkor ott allt, akkor mehetsz te. Elvileg (a beidezett leiras szerint) van jobbkezszabaly, de ez csak akkor lep eletbe, ha ketten egyszerre allnak meg, gyakorlatban szinte sose.

A helyi lakos es a messzirol jott ember kozott pedig azert van kulonbseg, mert vannak helyi sajatossagok, amiket csak a helybeli kreszkonyv alapos tanulmanyozasaval, vagy idovel tanul meg az ember. Ilyen pl. ez a vedett, zoldnyilas (illetve pl. Ontarioban zold nyil helyett villogo zold - eleinte csak neztem, hogy mi a fene ez, mikozben hatulrol ledudaltak a hajamat) balrakanyarodas. De mikor hazalatogatok es pesten vezetek, akkor meg a jobbkezes utcakra kell nagyon figyelnem, mert ezektol mar teljesen elszoktam, meg arra, hogy nehogy reflexbol jobbra kanyarodjak a piros lampanal.

orlov 2011.07.28. 15:15:08

@3kismalac: (: Jo ez a hajledudalos, akkor ez nem csak NYban van :D
Azert ez a 2en sosem erkeznek a tablahoz egyszerre ez enm igaz, de sosem a jobkezszabaly szerint ment tovabb eddig a forgalom. Valaki mindig siet es az elhajt gyorsan, aki meg kevesbe az elengedi azt, aki gyorsan akar menni. LEgalabbis amit eddig tapasztaltam. (:

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.28. 15:32:33

@orlov: De, már más is noszogat. Ősztől mindenképpen szükség lesz kocsira, ha jön az eső és hideg.

@ribizlifozelek: Oké, elhiszem, ha ennyien mondjátok, de az én logikám nem veszi be hogy 2x zöld = piros. :)
Majd ezentúl a zöldnél is megállok :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.28. 15:42:43

@ribizlifozelek:
Igen, tudom. Business districten kívül lehet járdán menni, ha nincs lokálisan megtiltva.
Bár a Business district definíciója szerintem elég bonyolult, mert azon alapul, hogy valahányszál láb távolságon belül valamennyi láb hosszúságban vannak üzleti célú épületek...
De mivel gyalogosforgalom minimális, az autós meg elég sűrű, én nem veszélyeztetek senkit a járdán (nem megyek gyorsan és mindig nagy ívben kikerülöm a gyalogost, lehúzódva előle), míg engem az autósok eléggé az úton.
Például ott balra kanyarodnom pont ezért elég veszélyes, mert a sávváltás a sűrű forgalomban biciklivel szinte lehetetlen, de ha sikerült is, az út közepén várakozni robogó autók közt a zöldre szintén nem kellemes.
Tudom, szálljak le és toljam át, megvárva a gyalogoslámpát...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.28. 19:03:40

Érdekes ez a blogmotor.
Hirtelen eltűnt egy csomó komment, az enyém is... :(

MacMester 2011.08.09. 00:26:42

szerintem a sztori egyszerű: ha gyalogkakukk vagy és a papa ne adj isten elcseszne téged, akkor őt kasznizzák be? igen. ennyi. onnan meg ez már csak technikai különbség hogy van-e drótváz a lábad között vagy nem. A rendőrök ott sem atomfizikusok. A gyalogos szent tehén. Jönnek mindig az elriasztó videók de olyat se nem láttam se nem olvastam, hogy a gyalogost megbüntették volna, vagy ráverik a kocsiban keletkezett anyagi kárt. Az meg, hogy veszélyes élni, hát a nagyvárosok már csak ilyenek. NYC, Phila, Washington, stb. Ezért szeretjük őket. :)
süti beállítások módosítása