Utólagos hozzáfűzés: Már a jegy megvétele is szívás volt a KLM weboldalán, most megint belefutottam a csapdájukba.
Hamarosan utazom haza és rá kellett jönnöm, egy bőröndbe nem fogok elférni.
Kettő kell.
De csak egyet vihetek ingyen, mióta visszaminősültem egyszerű, mezítlábas „Ivory” státuszba a „Silver”-ből.
Bementem hát a „Manage my booking” menübe a KLM weboldalán - mivel a KLM-től vettem direktben a jegyet -, ahol is örömmel láttam, hogy
„Extra baggage with discount
Want to take extra baggage? Arrange it now and get 20% discount on the excess baggage fees "
Rendben, akkor megrendelem. De hol? Mert nincs rá sehol lehetőség. Ha az excess baggage linkre megyek, ott csak általános díjtételek vannak, meg egy link, hogy ha a kedvezményesen akarom elintézni, menjek a „Manage my booking”-ba, azaz visszadob az elejére, végtelen ciklusba...
Mivel a KLM-mel kapcsolatba lépni online nem olyan egyszerű, de ajánlják a Facebook oldalukat, ezt megemlítettem ott. Dicséretes gyorsasággal, negyed órán belül kaptam tőlük egy választ és egy üzenetet. A válaszban leírták, hogy üzentek. Az üzenetet először nem találtam, mert a nagyokos Facebook elrejtette az üzeneteken belüli „others” mappába, de meglett.
Itt kérték, hogy adjam meg a foglalási adataimat és segítenek.
Megadtam, erre közölték, hogy ez nem az ő bizniszük, mert ugyan a KLM-nél foglaltam és a KLM járatszám van a jegyen, de az Alitalia üzemelteti és ő csak a KLM járatokra adnak ilyen kedvezményt és talán érdeklődjek az Alitaliánál.
Megjegyeztem, hogy elég félrevezető akkor ez a 20%-os ajánlatuk.
Mire persze azonnal jött a válasz, hogy nem is, mert le van írva, hogy az csak a KLM járatokra feladott csomagra érvényes.
Nos, lementettem az egész weboldalt, meg itt egy képernyőmásolat róla.
Először is, ilyesmiről szó sincs, az ajánlat az egyetlen, ami olvasható a weboldal legfrekventáltabban nézett pozíciójában, balra fönn. Szó sincs feltételekről, limitációkról.
Másrészt: a weboldal nem jelzi, hogy ki üzemelteti a járatot, tehát ebből nem tudom meg, hogy az én én jegyem nem is KLM, hanem Alitalia.
Harmadrészt, ha már egyszer az ő rendszerük állította ki a jegyemet, nyilván benne van valahol, hogy ezt más társaság üzemelteti. Akkor miért nem tudják egyszerűen nem felajánlani azt a discountot?
A lényeg, hogy ez így alaposan félrevezető. Itt Amerikában olyan nagy divat a kártértési per, vajon beperelhetném őket? :)