Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) Apple (1) apple (13) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) ups (4) UPS (3) usa (131) usps (1) USPS (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Már megint gyanús vagyok

2011.04.02. 01:04 Boston2

Megint sikerült felhúzniuk, bár már kezdek hozzászokni, hogy az idegen státuszom folyamatos hátrányokkal jár és már nem keltem ki magamból, csak csendesen, hitetlenkedve csóváltam a fejem és nem értettem, megszokni és elfogadni pedig valószínűleg sose fogom teljesen.


Mivel a Skype az egyetlen ingyenes és aránylag jól használható lehetőség a családdal való napi kapcsolattartásra és mivel az Androidos Skype egy ócska, hibákkal teli, összegányolt vacak, és mivel amúgy is tetszik, elhatároztam, hogy veszek egy iPhone-t.
Két lehetőség volt, Verizon vagy AT&T, többen ajánlották a Verizont, mint a másikat. Pár napja felhívtam az ügyfélszolgálatot és nagy örömömre közölték, hogy elfogadják az útlevelet, mint azonosítót, nem kell feltétlenül jogsi, azt ugyanis idő hiányában még nem tudtam megszerezni, le kéne vizsgáznom, de arra csak délután négyig van lehetőség és vagy 20 mérföldet kell utaznom hozzá, így napközben esélyem se volt elintézni.
Bementem hát egy helyi Verizon boltba, az eladó beadta az adataimat a rendszerbe, mondta, hogy elfogadta, de ahhoz, hogy a kétéves előfizetői szerződést megkössék, le kell perkálnom 400 dollár letétet, amit majd a kétéves időszak végén kapok vissza.
Csak álltam és néztem, minek ez?
Hát azért, mert nincs hiteltörténetem, kockázatos ügyfélnek minősülök, aki alighanem lelép a telefonnal, nem fizeti a számláit és rengeteget beszél, internetezik, stb., majd nyomtalanul eltűnik, ezzel rettentő károkat okozva a cégnek. Mondjuk ezt nem mondták ki, de mi másként lehetne értelmezni?
Nem értem, itt vagyok egy olyan pozícióban, amely meglehetősen komoly biztonsági átvilágítással jár, a fizetésem az itteni átlag feletti, a hatóságok elég megbízhatónak érezték a hátteremet ahhoz, hogy három éves munkavállalási engedélyt adjanak – erre egy mobilcég potenciális bűnözőnek minősít? Igen, tudom, hogy nem személyesen nekem szól, mert ez csak egy embertelen gépezet által statisztikai alapon megalkotott szabályrendszer és a Verizon leszarja, hogy Iván akar-e velük szerződni vagy sem, de akkor se találom jónak és nem tudom elfogadni, igaz, jobbat nem tehetek.
Kiakaszt az egyik oldalról a más dolgokban tapasztalt érthetetlenül nagyvonalú és laza bizalom ellentmondása az ilyen ügyekben elszenvedett hátrányos megkülönböztetésekkel és korlátozásokkal. Mikor lesz ennek vége? Két éven át mindvégig éreztetni fogják velem, hogy nem vagyok velük egyenlő?

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr932792597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.04.02. 05:44:58

Fel a fejjel!
Ez nem annak szolt, hogy kulfoldi vagy, egy amerikai is csak igy kapna meg az iPhone-t, ha nincs hiteltortenete.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.02. 05:57:41

@ribizlifozelek:
Nekem úgy tűnik, ők már azzal születnek :)

Egyébknt nem az iPhone miatt van, rákérdeztem, az előfizetés miatt, legalábbis ezt mondták, mert arra voltam kiváncsi, vajon ha veszek függetlenül iPhone-t és hozzá csak előfizetést, akkor mi van, és azt mondta, akkor is kell...
Nem értem, szerintem otthon sokkal rosszabb a fizetési morál, mégsem kértek soha letétet vagy hitelminősítést a mobilcégek. Ráadásul egy év után már mindenféle kedvezményt is lehetett kapni, nemhogy még két évig tartogatják a letétbe adott pénzemet... még ha legalább kamatot adnának rá :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.04.02. 06:33:42

Mas orszag, mas szokasok. A fura szabalyok kialakulasanak mindig van valamilyen oka. Ezeket adjak az orszaggal.

Itt a kozeposztalybeliek tenyleg kamaszkorukban kezdik a hiteltortenet-epitest.

Kulonben az itteni kamatokkal nem sokat ernel :)

(Az jutott eszmbe, hogy lehet, ha van a kozeledben es nem kell sokat autoznod, eleinte jobban jarnal zip-car-ral, mint egy sajat autoval.)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.02. 07:43:06

@ribizlifozelek:
Zip-car? Na, erről se hallottam még.
Nem kell sokat autóznom. Gyakorlatilag, ha jó idő lesz, bringával vagy gyalog fogok járni, csak nagyobb bevásárlásra meg, esetleg távolabbi túrákra kéne a kocsi.

Igen, tudom, hogy más szokások, meg biztos van oka, de legalább szeretném tudni, hogy mi.
Sokkal jobban tudom kezelni a problémákat, akadályokat, ha tisztában vagyok a hátterükkel.
Ha nem értem akkor viszont frusztrál.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.02. 08:29:47

@ribizlifozelek:
Még itt morfondírozgatok magamban a dolgon, és arra jutottam, hogy akárhogy is nézem, lehet, hogy amerikait is így kezelnek, akinek nincs hiteltörténete, csakhogy ezek szerint külföldinek eleve NEM IS LEHET hiteltörténete náluk, tehát ezzel eleve minden külföldit hátrányosabb helyzetből indítanak.
Az már megint érdekes, hogy otthon pedig jó hiteltörténetem van, kimondottan mintaadós vagyok, annyira, hogy a CIB-nél győzöm visszautasítgatni a hitelkeret emeléseket meg a rendkívüli kedvezményes hitelajánlatokat...
Ez azért elég paradox, nem? Más lettem attól, hogy más országba kerültem? Egyáltalán nem, ugyanolyan, sőt még jobban fizetőképes vagyok, ugyanolyan hajlandóságom van kifizetni, mégis úgy kezelnek, mintha eddig nem léteztem volna.

Arról nem is szólva, hogy erős kétségeim vannak az ilyen szabályozások hatékonyságával kapcsolatban, hiszen épp az USA volt az, ahonnan kiindult a legutóbbi pénzügyi világválság, ami bedöntött egy csomó bankot és egyéb pénzügyi intézményt, meg további nagy cégeket és ennek éppen az volt az egyik oka, hogy teljesen elcseszett volt a hitelezési gyakorlatuk. Tehát elszúrták, rosszak voltak a szabályok vagy rossz volt a végrehajtásuk, ezek után miért kéne elhinnem, hogy a mostani rendben van?
Nyilván nem kéne ezzel foglalkoznom, mert úgyse változtathatok rajta, csak nehezen viselem a kiszolgáltatottságot, a kényszerpályát a nagy cégek terepasztalán.

quimba 2011.04.02. 08:41:38

De mi az a zip-car?

quimba 2011.04.02. 08:51:17

Na,most már tudom,mi a zip-car.Persze egy csomó kérdés zakatol a fejemben.Ki tankol?Mi van,ha sérült a kocsi? Mikor sérült meg? Eldönthető?Mennyi a biztosítás és mire szól?
Mindenesetre érdekes megoldás.

kjá 2011.04.03. 01:21:58

szerintem harminc év után is éreztetik, hogy idegen vagy. nem hiszek a bevándorlásban :)

bb3yond 2011.04.03. 18:28:44

Hat az van, hogy 1-2 ev mire lesz kredited es ezek a kapuk sorra kinyilnak. Ami a jo hir, hogy nullas kredited van es ez jobb mint a minusz. Ezert is kellene minel elobb egy bankszamla, hogy oda menjen a fizud es onnan fizesd a szamlaidat, az is hitekepites.
Amugy a kreditepites legjobb modja egy hitelkartya hasznalata es a szamlainak fizetese. Bar lehet hogy a hitelkartyat sem adnak olyan konnyen pontosan azert, mert nincs kredited.
En az elso hitelkartyamat ugy kaptam, hogy adtam a banknak egy ezrest ugy ezert cserebe adtak egy ezert dollaros visat. 2 ev utan visszakaptam a penzem es akkor mar ok adtak hitelkeretet. Bar en Kanadaban vagyok, itt is igy mennek ezek a dolgok, talan meg egy kicsit szigorubban.
Ez nem ellened van es nem a bevandorlok ellen, ilyen a renszer mert nagyon sok ember nem tudja magat menedzselni anyagilag.
Aztan kesobb mikor az ember mar oda jut hogy kolcson kellene a banktol hazra vagy autovasarlas vagy barmire, akkor is azt nezik hogy milyen kredited van es mennyit keresel.
En meg egy kis lakast sem tudtam kivenni az elejen, pontosan ezert mert nem volt kreditem. Hiaba volt penz a szamlamon, azt mondtak hogy az egy ora mulva nem lesz ott a bemegyek a kaszinoba. Miert mentem volna? De sokan mennek.
Meg 8 eve otthon a csajom valtott akkor meg westelrol vodara es a voda kert 30000ft letetbe. Pedig nem voltak fizetesi gondok, mi sem ertettuk.

orlov 2011.04.03. 20:02:04

@Boston2: @bb3yond: Szerintem is a nullas kredittel meg lehet elorebb vagy, mint egy egyetemet vegzett fiatal :D aki eleg jo minusszal jon ki az felsooktatasi rendszerbol. De ez masik tema.
Szerintem is minel elobb szamla, bankkkartya, azt hasznalni. Es nem fog kelleni 1-2 ev. Legalabbis 5eve nem kellett.
Es a mobilos elofizetes is olyan, hogy mar 6 honap utan kapsz ajanlatokat es cserelheted a telefonod. Ha beszelsz veluk lehet meg a penzed is visszaadjak, ha addigra mar van "credit history"-d.
Ahogy megvan a SSN-d mar ahhoz kotve van a hiteltorteneted :D Az egesznek az a lenyege, hogy bekenyszeritsenek a bankrendszerbe. Ha gondolod folytatom odaig, hogy az aruhazakba is kapod a kartyakat, amikkel olcsobban vasarolhatsz, stb, es igazabol minden lepesedrol tudnak :D
1ebkent a hitelrendszernek megvan az alonye ha belegondolsz. Ami ott jon ki amikor valaki mar kocsit meg lakast akar vasarolni. Mert itt viszont nem nem toljak fel a Hubble-t az anuszodba, mikor hitelt igenyelsz. Mert minden lepesed mar rogzitve van. Szoval csak megnezik a "credit score"-od aztan ha jo megkapod a hitelt (roviden, azert persze kicsit bonyolultabb). Ja, bb3yond le is irta :D
Es a rendszert szigoritottak a valsag utan, kerdes, hogy szerintem az amerikaiak ugysem tanulnak belole.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.04.04. 04:00:14

BBbeyondnal es orlovnal a pont: probalj meg "secured loan-ra" epulo hitelkartyat szerezni. Letetbe teszel a bankban egy osszeget es ennek erejeig hasznalhatod a hitelkartyajukat.

Az se baj, ha a magyar bankodtol lobogtatsz egy angol nyelvu papirt arrol, hogy hitelkepes vagy es mutogatod az o hitelkartyajukat. Ismerek olyat, akiken ez is segitett.

A zip-car akkor jo alternativa lehet Neked.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.04. 04:37:26

@ribizlifozelek:
Köszönöm a tippeket, megpróbálom.
Holnap felhívom a CIB-et, vajon tudnak-e bármiféle igazolást adni.
A letét majd szóba jöhet, de pillanatnyilag kocsivásárlás előtt nem tudom nélkülözni... talán majd a következő fizetésnapon. :)

Megnéztem a zip-cart. de pl. egy napra az Enterprise-nál egy sima bérlet olcsóbb. 71$ volt a zip és 65 körül jött ki a bérlés, ha meg 5 napra bérlem, akkor napi 50-re lemegy.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.04.04. 04:41:28

@Boston2: Ez igaz, a zip elonye, hogy par orara is berelhetsz es a CASCO is benne van a dijban.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.04. 04:49:58

@ribizlifozelek: Igen, tény, ha csak pár órára kell, akkor verhetetlen.

bb3yond 2011.04.04. 22:05:05

Mielott kocsit veszel nezdd meg hogy mennyi ra a biztositas. Keress egy jo brokert.
Mivel nincs history-d, valoszinu magasabb lesz a biztositasod, mint a kollegaidnak.
Szoval jon a nyar es ha a biciklivel is oke vagy ne kapkodd el!

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.04. 23:42:29

@bb3yond: RÁkérdezek.
De már kérdezősködöm, hogy lehetne historyt csinálni, itt is mondtatok jó ötleteket, meg a cégnél a személyzetis is, hogy azokban a boltokban, ahol már amúgy is költöttem párszor, lehet gyakran brand hitelkártyát igényelni, ami az ottani vásárlások miatt könnyebben megkapható lehet, és annak használatával már lesz history gyorsan.
süti beállítások módosítása