Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Két kerékkel több :)

2011.03.23. 03:36 Boston2

Hétvégén lejár az átmeneti időszak, ameddig a cég finanszírozza az autóbérletemet. Mivel a SSN csak a múlt pénteken jött meg, az itteni jogosítványt nem tudtam még megszerezni. Ezek nélkül viszont autót nem vehetek. Sőt, mint már említettem, sok más szolgáltató elvárja az SSN-t, de nem csak azt, hanem a jogsit is, itt az a személyi igazolvány, olyannyira, hogy például ma nem tudtam előfizetéses mobiltelefonra szerződni, mert ahhoz is muszáj a helyi jogsi az AT&T-nél.


Ráadásul az autóvétel nem egyszerű. Először ki kell választani a várhatóan legjobbat (dealertől itt se ajánlott), a Craigslist apróhirdetési oldal a legjobb forrás, helyileg optimalizálva. Megjegyzem, eléggé meglepődtem, mert amilyen hasznos tartalmilag, annyira rém primitív és korszerűtlen, mint weboldal, alap HTML dolgok, gyakorlatilag semmi dizájn – de kétségtelenül működik a legprimitívebb gépen is és nincs nagy gond a különböző böngészőkre optimalizálással.
Aztán ha megvan és megnéztem, célszerűen el kell vitetni egy alapos átvizsgálásra szervizbe. Ha ez is megvan és az árban megállapodtunk, meg kell kötni az adásvételit és fizetni. Ekkor az eladó átadja az autó „Title”-jét, ez valami törzskönyvszerű dolog lehet. Ebben elvileg szerepelni kell a vételárnak is, hmmm, érdekes.
Ezzel be kell menni egy biztosítóhoz, ahol egyrészt kötni egy biztosítást, másrészt kitöltetni vele egy nyomtatványt az autó regisztrálásához.
Ezzel bemenni az RMV (Registration of Motor Vehicles) valamelyik hivatalába, ott regisztrálják, persze kell fizetni érte. Sőt, nekem, mint vevőnek kell utána adót is fizetni, ami 6%, mégpedig vagy az érvényes évjárat szerinti katalógus, vagy a vételár szerint, természetesen azt tekintik adóalapnak, amelyik magasabb. A fene beléjük. :(
A regisztrálás után kapok két rendszámtáblát (igen, itt a rendszám az emberhez ÉS az autóhoz tartozik, nem csak az autóhoz, ahogy nálunk). A rendszámmal visszamegyek az eladóhoz, felszerelem a kocsira és már mehetek is. Rém bonyolult a miénkhez képest, nem? :(
És még nincs vége! Függetlenül attól, hogy akár csak egy héttel a vásárlás előtt volt a kötelező műszaki vizsgája az autónak (amiről természetesen papír és matrica is van), két héten belül mindenképpen el kell vinnie az új tulajdonosnak műszaki vizsgára, természetesen ezért is fizetni kell, ezek a költségek több száz dollárt is kitehetnek együtt.
Tehát nem csak nálunk van úgy, hogy az autósokat alaposan megsarcolják. Őszintén szólva, szerintem ez az eljárás egy nagyságrenddel bonyolultabb és hosszadalmasabb a miénknél. Nem lehet egy nap alatt lejátszani, főleg, ha az eladó még messze is van. Nem is egészen értem, olyankor akár száz mérföldeket is oda-vissza ingázik az ember emiatt a hülye rendszer miatt?
Tehát látható, hogy nekem egy héten belül tuti nem lesz autóm, reálisan nézve egy hónap már reményteljesnek mondható.
Tehát – és végre elérkeztem az írásom valódi céljához – kellett egy közlekedési eszköz. Meg amúgy is, ideje volt már végre ismét biciklire ülnöm.
Múlt hétvégén, mikor épp működött ez a vacak Virgin mobilnet, a Google maps segítségével kigyűjtöttem, milyen bringaboltok vannak 5 mérföldes körzetben, elég sok volt. Kicsit elhúztam az időt a választék keresgélésével, böngészésével, meg a vásárlói visszajelzések olvasásával.
Háttér-információnak elmondom, hogy itt a boltok többsége szombaton is nyitva van, legalább ötig, de némelyik hatig is. A bevásárlóközpontok, szupermarketek kilencig.
Vasárnap jó keresztényhez illően délelőtt templomban vannak (esetleg alszanak, vagy gyerekprogram) és délután egykor kinyitnak megint ötig. Már négy óra körül járt, mikor szombaton a kellemes kora tavaszi napsütésben, zsebemben a kinyomtatott listával beszálltam a kocsiba, azon gondolkodva, hová is menjek először, úgy terveztem, végigjárom az egész listát, megvizsgálom a választékot, árakat, aztán másnap visszamegyek oda, ahol a legjobbat találtam.
Némi töprengés után az Adi's Bike world lett az első, talán ez volt a legközelebb, másrészt ők csak ötig vannak nyitva szombaton, vasárnap meg egyáltalán nem. Ráadásul róluk nagyon pozitív visszajelzéseket írtak.
Nem is volt nehéz odatalálni (GPS-el, naná), lusta kertvárosi utcák sütkéreztek a lemenőben lévő nap fényében, eddig még be nem járt utakon mentem, nagyon tetszett, sziklás, dombos környék. A bolt egy kicsit forgalmasabb, kisvárosi utcasarok épületsorában volt egy pizzéria mellett és még parkolni is lehetett. Kicsi, félhomályos helység, rengeteg bringával, egy magas, erősen kopaszodó, szimpatikus negyvenes figura fogadott, már elég kinyúlt tréningruhában, kiejtéséről rögtön tudtam, hogy ő sem tősgyökeres amerikai lehet. A kissé kopott, kicsit rendetlen, de láthatóan tiszta pult mögött egy idősebb úr valami ételt kavargatott, áthatólag az apja volt.
Elmondtam, hogy egy afféle hibrid bringát szeretnék, ami otthon is volt, elsősorban városi ingázásra, de ne ijedjen meg egy kis erdei utakra téréstől sem. Mindjárt elő is cibált egy szép, fehér bringát a többi közül, ránézésre láttam, hogy ez bizony minőségi darab, tárcsafékek, stb. Egy 2009-es Jamis Commuter 4.0 volt, szép példány és persze utolsó, így alacsonyabb áron (na jó, mindent én se hiszek el, de ez a srác nem az a rábeszélős tipus volt, csak közölte). Mondtam, hogy nagyon tetszik, de kicsit mérsékeltebb áron van-e valami. Körülnézett, majd nagy nehezen előszedett egy másikat a halomból, nagyon hasonlót az előzőhöz, csak feketében, tárcsafék nélkül. Ez is Jamis Commuter, a 2009-es 1.0 verzió (hehe, gondolták, a geek így jobban érti, meg jobban veszi?) :), egy százassal olcsóbban.
Hmm, tetszett. Ráültem, kicsit próbálgattam a fogását, néztem a felszerelését – elég csupasz volt, míg a másikon legalább sárhányók voltak, de kényelmes és masszív benyomása ellenére könnyű.
Aztán kérdezgettem az árakat, ha kéne még rá csomagtartó, sárhányók, lámpák, meg sisak, kesztyű és egy zár, mennyi lenne az egész, nyilván ilyenkor van kedvezmény. Volt is, kiszámolta a fehérre meg a feketére is. Igazából egy százassal kevesebben gondolkodtam eddig, de azok a bringák se voltak felszerelve, a pénz arra is elment volna. Ráadásul ez a fekete tetszett. Olyan masszív, komoly, kicsit retro, de közben mégis modern, épp az ilyet szeretem, ahogy a gitárban is. És a vaskos, robusztus vázhoz képest meglepően könnyű, az ülése teleszkóprugós, jól párnázott... mondtam, hogy még átgondolom, meg körülnézek a többi boltban is, aztán meglátom. Jó eladó volt, nem erőszakos, de meggyőző. „Life is short” mondta „you can check others of course, but no one will give you the same service.” A beállítás ingyenes, kisebb karbantartásokra is csak úgy be lehet ugrani. És tényleg éreztem, hogy ez afféle jó értelemben vett régimódi családi bolt. Mesélte, az apjával 10 éve csinálják, Romániából jöttek, hát, szegről-végről földik. Közben megláttam egy fényképet róla, egy zenekarban fújta a fagottot, kérdeztem, zenél? Igen, mondta, alapvetően ez a „szakmája”. Ez végképp elbillentette a mérleget, ha zenész, rokon lélek. :) És igaza van, most mi a fenének csesszek el még egy fél napot arra, hogy összevissza járkálok és magamban tanakodok, melyik mellett döntsek? A weben nagyjából előtte már ellenőriztem az árakat, az ilyen kategóriájú bringák máshol is 350$ körül kezdődnek. Ez a gép tetszik, a boltos rokonszenves, az ár jónak tűnik, nem érdemes tovább vacakolni.
Mondtam, oké, de akkor majd el kell mennem a pénzért, mert nem volt nálam annyi, az órára nézve már háromnegyed öt volt, mondtam, visszaérek kb. negyed óra múlva, közben kitöltötte a papírt, hogy milyen bringáról van szó, elkérte a telefonszámom meg a nevem. Rendben, addig legalább megebédelünk apámmal, nevetett, eddig még nem volt idejük megenni.
Gyorsan autóba pattantam, hazafurikáztam, a rejtekhelyről kihalásztam a pénzt és kivettem belőle az összeget, majd immár GPS nélkül visszamentem, pár perccel öt után érkeztem, de semmi gond nem volt persze. Kitöltötte a számlát (kézzel), fizetem, kérdezte, el akarom-e most vinni, mondtam, hogy ráér a jövő hét elején is, közben láttam, a csomagtartót már felrakta.
Kérdezte, hétőn vagy kedden jönnék, ő csak kedden lesz legközelebb. Mondtam, hogy akkor jövök kedden, az apja bólogatott, hogy az neki is könnyebb, akkor ne egyedül van a boltban.
Búcsúzóul kezet fogtunk és hónom alatt az új sisakkal (Vigor, nagyon komoly, csőváz merevítésű, mondjuk a bringához valami retro jobban illene, de ebben a biztonság és célszerűség vezetett inkább, mint a stílus), kesztyűvel és számzárral jóleső izgalommal mentem haza (nem tudom, ez most a biciklinek szólt, vagy a vásárlás öröme, szerintem mindkettő, mert mit tagadjam, azért jó érzés, hogy meg tudom venni).
Ma visszatértem, épp nem sokkal a hétórai zárás előtt, a Jamis már várt rám, Adi barátságosan üdvözölt, mondtam, hogy pár dolog még kéne, egy csengő, egy fényvisszaverős nadrágszár-összefogó meg egy pumpa. Volt minden, a csengő hatalmas, retro darab, igen átható, szép, erős csengéssel, a pumpa közepes méretű, még hordozható, de már elég hatékony, hogy ne kelljen sokat küzdeni vele.
Mindenestül a bringa, a két lámpa, a sárhányók, a kitámasztó, a csomagtartó, arra egy csomaglefogó háló, a kesztyűk, a sisak, a zár, a pumpa, a csengő, egy kulacstartó és kulacs (amit ajándékba adott a végén) 600 dollárba voltak, de ezért van egy teljes felszerelésem.
Búcsúzóul Adi még segített berakni a bringát a kocsi hátuljába (előredöntött ülésekkel meglepően nagy hely van a Pontiacban, simán befért). Még megértem, mutassa meg, hogy kell a gyorskioldóval a kereket levenni, aztán ismét kézfogás és mondta, hogy majd egy-két héten belül nézzek be, akkor utánahúzza a csavarokat. Szombaton szerintem visszamegyek és beszerzek pár bicikliút-térképet a környékről.
Mikor hazaértem, természetesen nem állhattam meg, hogy ki ne próbáljam, jóval hosszabb kört tettem vele, mint terveztem, annyira élveztem a bringázást. Ez egy nagyon jó bicikli, tényleg, minden kis kétségem, ami vásárlások után ott szokott bennem motoszkálni, elmúlt. Simán, csendesen, könnyedén gördül, olyan kényelmes, mintha csak rám tervezték volna, a váltót kicsit még szoknom kell (7 sebességes Shimano gripshift), de teljesen elégedett vagyok. És meglepő módon nem is nagyon fáztam, pedig öt fok körül lehetett, csak a kezem, hiába volt rajtam kesztyű, de ennyi elmegy. Jó volt bejárni a környéket kicsit végre, sokkal többet lát így az ember, mint autóból. Nagyon kellemes hely, tetszik.
Hazaérve kicsit megküzdöttem az ajtón bejutással, aztán meg a szobában helyet találni neki se egyszerű, majd beszerzek valami alátétet, ha nagyon sárosan jönnék meg. De amúgy szerintem egy dizájn szempontból is megállja a helyét, nem válik szégyenére a nappalinak. :)
Ha majd le kell adnom a kocsit hétvégén, legalább tudok mivel közlekedni. És az egészségemnek is jót tesz, csak vigyáznom kell, ne essek megint, mint másfél éve.
Ja, igen: nem tudok betelni vele, milyen könnyű! Minden alkalommal, ahogy kimegyek és meglátom, muszáj odamennem és fél kézzel emelgetnem kicsit. :)
Hát ő Jamis, varrott bőrkormánnyal(!), na jó, csak műbőr, de akkor is, stílusos és jó a fogása, színben pont megy a bőrüléshez (memory foam!), teleszkópos-rugós üléstartó, Shimano Tektro Tenere fékkar, V-fékek, Shimano Altus váltó, elől Cateye 5 LED-es, hátul Redlight 4 LED-es lámpa ... amilyen jól néz ki, olyan jól is megy!

Enyhén rovarszerű kinézetem lesz ezzel a sisakkal meg kesztyűvel, főleg, ha még egy napszemüveget is felteszek. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr712763961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.03.23. 07:21:18

Azt a zárat sürgősen cserléd le egy Abus Bordo-ra. Ez gyakorlatilag csak dísznek jó, illetve arra, hogy valaki kis feltűnéssel el tudja vinni a bicajt.

www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us&sid=2320498307193223032011891331960&select=0104b11&ArtikelGrID=11

Ezt a számzárast csak olyan helyen használd, ahol a bicaj szem előtt van, de nem testközelben (8-10 méterre) és/vagy egyébként zárt vagy őrzött helyen.

legvarykyra 2011.03.23. 08:01:44

Nekem nem tűntél rovarszerűnek. Szerintem helyes vagy a sisakban, sisak után, sőt kifejezetten sexy.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.23. 12:48:59

@Professzore: Köszi.
Egyelőre azt mondják, errefelé kevésbé divat a lopás, mint nálunk. :)
De majd beszerzek egy jobbat.

@legvarykyra:
Hűűűű... :)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.03.23. 13:32:01

Pár hét és a Két év Bostonban blog 18+ jelzéssel index címlapon lesz, látom már előre.

quimba 2011.03.23. 14:10:54

Azért fel tehettél volna egy sisakos képet magadról.Addig,mig 18 alattiak is nézhetik.Sőt fel is pattanhattál volna a bringára.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.24. 00:42:38

@Professzore: Na, azt talán mégse :)

@quimba: Lesz olyan is, bár kicsit nehéz olyankor fényképezni magam, miközben a bringán ülök :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.24. 16:18:16

Csatlakozom Professore-hez, vegyel hozza egy jobb lakatot :)

halen · http://eletertelme.blog.hu 2011.03.24. 16:30:19

Esetleg ha mennél kisebb túrákra a környéken, dobhatnál egy GPS track-et is (pl. endomondo, csak a desire akksija bírja) :D

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.24. 17:09:44

@halen: Nem teljesen értem, de nincs akadálya :)
A Desire-hez két akksim van, meg egy külső pótakksim (napelemes töltésű is), meg egy olyanom, amivel ceruzaelemről is megy. Nem hozhatsz zavarba.

Te is itt laksz Boston környékén?

@ribizlifozelek:
Jó, majd ha rájövök, hol kapok, veszek. Online vásárlásra egyelőre nem vagyok kvalifikálva, a PayPal már nem enged, mert magyar vagyok Amerikában, az amerikai bankok még nem, ugyanezen okból.

@vergődő:
Az jó lenne, de hol és mikor? :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.24. 18:25:23

Csinalj egy PayPal-t az amerikai cimedhez. Egy bizonyos osszeg alatt nem kell bankszamlahoz kotni es akkor aprobb vasarlasokat onnan is tudsz csinalni.

De ha mar megvan az SSN, akkor pillanatok alatt lesz hozza bankszamla is.

Amikor mi sok eve Bostonban voltunk, nagyon sok hasznos infot lehetett beszerezni a bostoni magyarok oldalarol.

www.bostonhungarians. org/

Nem tudom, most milyenek az oldal.

Ne legy pesszimista, az autovasarlas lenyegesen egyszerubb, mint latszik. Nekunk mindegyik egy-ket nap alatt elintezodott.

Allam es helyi szabalyozasfuggo, ezert Massachusettsrol nem tudok mar nyilatkozni, de a legtobb helyen az autot az ideiglenes papirokkal is hasznalhatod. A lenyeg, hogy legyen hozza ervenyes biztositasod. (Amit elore meg lehet kotni es egy telefonhivassal aktivalni: MOST az enyem az auto.)

legvarykyra 2011.03.24. 21:58:31

@Boston2: Na ne! Fényképet fel ne rakj! Kiderül a kiléted! Max. egy sisakos,napszemüveges, maszkosat, sötét szobában, vaku nélkül!

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.24. 22:00:22

@ribizlifozelek:
Köszi. A PayPal azért nem egyszerű, mert confirmed address-hez már kell bankszámla is azt hiszem. Amúgy is a PayPallal nagyon megjártam a múltkor, inkább kerülöm a használatát.

Az autóvásárlást egy ismerős autókereskedőtől kérdeztem itt és ő se mondta, hogy egyszerű lenne.

A bankszámla azért nem lesz pillanatok alatt, mert nem akarom elkapkodni, először is, az itteni banki rendszer számomra elég átláthatatlan, ami rosszabb, érthetetlen is.
Nem értem, mire jó ez a csekkes játék és miért jó az, hogy ilyen könnyű az "identity theft". Nekem úgy tűnik, ha valaki ismeri az SSN-t meg ellopja a csekkfüzetem, vagy akár csak bemegy a bankba a számmal, akkor bármit megtehet. Ez nálunk azért nem ennyire egyszerű.
Egyetlen banknál se láttam, hogy ajánlottak volna biztonságos online bankkártyás fizetést, külön alszámlás internetkártyát vagy virtuális kártyát, ami nálunk természetes minden banknál. Credit card-om úgyse lesz, mert nincs credit historym.
És megdöbbentően drága, maga a bankszámla alapdíja, a tranzakciók díja, stb.
Hogy a külföldi átutalásokról ne is beszéljünk, mert azok költésgéről szintén hiába próbáltam kikeresni a bankon honlapján információt...
Az is fura, hogy olyan nagy büszkén emlegetik az online banki lehetőséget meg a mobilra küldött tranzakcis jelentéseket sms-ben, mintha ez olyan nagy újdonság lenne. Otthon 10 éve használom, számomra ez alapdolog.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.24. 22:22:06

@Boston2: Lehet, mas orszagban vagyunk :)

Ne gondolkozz annyit, par szaz millio ember elvan az itteni rendszerrel :)
Az SNN-re vigyazni kell, az teny.

A bankban fenykepes igazolvanyt is szoktak kerni, hacsak nem ismer meg az ugyintezo.

Ismetlem, nem tudom mar, milyen MA, itt most csak ideiglenesen vagyunk es mar sok eve nincs massachusettsi szamlank se, de egyik bankunk sem szamit fel szamlavezetesi dij es tranzakcios dijrol se hallottunk kozuzemi dijnal, lakbernel, biztositonal, stb.)

A legtobb bank elengedi a szamlavezetesi es tranzakcios dijat, ha rendszeres atutalas (a fizetesed) erkezik a szamlara.

Nekunk pl a Cambridge Trust Co-nal volt szamlank 10 eve es most is van szamlavezetesi dij-mentes csomagjuk:

www.cambridgetrust.com/PersonalBanking/CheckingSavings/PersonalCheckingAccount.aspx

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.24. 22:25:19

A hiteltortenet is valamennyire bank fuggo. Egy ismerosunknek a bank elfogadta hiteltortenetnek a magyarorszagi hitelkartyajat. Hoztak egy koteg angolul irt papirt a bankjuktol es erkezes utan 2 hettel volt egy hitelkartyajuk, persze nagyon kicsi volt a hitelkeretuk, de kezdetnek megfelelt.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.24. 22:33:56

@ribizlifozelek: Igen, ha tart az ember olyan összegeket a bankszámláján, ami pillanatnyilag nem áll rendelkezésemre, akkor valóban díjmentes. :)

A munkabért csekken kapom, nem tudom, ez minek számít.

Elhiszem, hogy sokan elvannak, de attól még nehézkesnek tűnik. :) Az "x millió légy nem tévedhet..." esete? :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.24. 22:42:39

Akkor elso honapban fizetsz erte, de pl a Cambridge Trust-nal ha min 750 penzt tartasz rajta, mar akkor sincs szamlavezetesi dij, az elso honapra pedig kifizeted a 6 dollar dijat.

Mas rendszer, es mivel mi egy egeszen eltero bankrenszerben szocializalodtunk, nekunk teljesen idegen - amig meg nem szokjuk.

A legegyszerubb, ha bemesz egy fiokba es megkerdezed ezeket.

Megkerdeztem az ismeroseimet es igen, nekik lett hitelkartya hiteltortenet nelkul. Raadasul meg ssn-juk se volt a szamla nyitasakor, es becsszora nyitottak meg nekik a szamlat (igen, behozzuk, amint meglesz).

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.24. 22:55:56

Ja, a magyar jogsit Massachusettsben egy evig hasznalhatod. Viszont erdemes minnel elobb beszerezni egy ittenit. A biztositok magyar jogositvanyra is kiallitjak a kotelezot (legalabbis regen tettek es mas allamokban most is teszik), de az igy joval dragabb.

(Keszulj fel ra, hogy a kotelezod kezdetben amugy is magas lesz.)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.25. 01:00:24

@ribizlifozelek: Köszi, azt már idejövetelem előtt, még az első utazáskor megnéztem, hogy egy évig használhatom.

Itteni jogsi mindenképpen mielőbb lesz, például mobilt se vehettem előfizetéssel anélkül. Ma jelentkeztem be online az RMV-nél a jogsira, a manualt mar olvasgatom egy ideje.

A kötelezőm otthon se volt kevés. :(

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.03.25. 01:14:52

@Boston2: Kalappal!
Ha nem gond, neha benezek es olvasgatlak. Ha zavar, hogy mindenbe belekotyogok, szolj!

orlov 2011.03.25. 01:35:47

Szervusz Ivan!
Miattad regisztraltam (:
Bankba mikor nyitsz accountot, mond, hogy direct deposit lesz. Es kerd a cegnel is. Ez kb atutalas. Es akkor nem lesz szamlavezetesi dij. Nem kell szorakoznod a csekkel.
Credited kezd el epiteni szepen :D

orlov 2011.03.25. 01:58:47

Megegy, telefon.
Nekunk Verizonunk van. Utalom, mert ha megnezem a szamlat kitepem a hajam annyi plusz koltseg van az alap dijon felul. (1-2 dollar meg csak centek neha, de osszjon 3 dollar is a vegere belole). De eddig mindig tudtunk vele telefonalni olyan helyen, ahol a masik 3 nagyobb szolgaltatonak mar nem volt lefedettsege. (ha nem utazol es a kornyeken ahol jarsz biztosan mukodik mas, akkor persze ez nem szempont). AT&T-s ismerosokkel ha beszelek, ok folyamatosan megszakadnak. De ez a hangatvitelre vonatkozik. Felesegemnek par honapja van Blackberry-je azzal a 3g is ugy latszik tobb helyen mukodik, mint mas szolgaltatok 3gje. De mashol nem tudom a 3g/4g lefedettseget ez miatt lehet jobb mas szolgaltato Bostonban. En New York-i tapasztalatokat mondok.
NY-i irasbeli vezetoi vizsga nevetseges volt :D Vezetni elmentem, csak, hogy lassam mi a kovetelmeny, azt is hoztam (;
A Social Security Cardra ra is van irva, de azt ne is vidd magaddal sehova, dugd el valami jo helyre (: csak a szamat kell megjegyezni. Az kell a szerzodesek kotesekor esetleg. De legtobbszor ha mar van szerzodesed es uf-tal beszelsz csak az utolso 4 szamat kerik.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.25. 03:48:12

@ribizlifozelek: Dehogy is, köszönöm a jótanácsokat mindenkinek, örülök, hogy írtok, én is olvasgatlak.

@orlov:
Szia! Öööö, és ki vagy? :) Mert így nem ugrik be. :)

Nekem tegnap az Apple Store-ban (már nagyon az iPhone 4 felé ácsingózom) a Verizon és AT&T közt vacillálva a srác az utóbbit ajénlotta, azt mondta, errefelé jobb a 3G lefedettség és sebesség. Most a prepaid telefonom AT&T, nem mintha sokat használnám, 2-3 naponta van egy rövid beszélgetés néha annyi se. Tulajdonképpen ezért nem is kéne előfizetés, de a net miatt kell.

orlov 2011.03.25. 03:50:57

@Boston2: Ja nem ismerlek 1ebkent, csak olvastam a blogot aztan gondoltam hatha tudok segiteni :D

KabelTVs net? Tudom az dragabb, mint a telefonos, de megis vezetekes, biztosabb, gyorsabb.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.25. 03:53:46

@orlov: Akkor főleg köszönöm! :) Szintén errefelé élsz?

Tévét nem akarok, de vezetékes net kellene inkább, A 3G csak a telefonhoz, azt meg majd tetheringgel megosztom a laptoppal, ha éppen utazom.
Amúgy sokan ajánlották a Verizont.
A postaláda minden másnap tele van szórólapokkal, volt egy közte tőlük is valami hihhhetetlen jó ajánlattal. :)

orlov 2011.03.25. 03:57:20

@Boston2: Na igen amerika es a szorolapok (: Foleg ha mar valami banknal nyitsz szamlad es epited a credited vagy valahol vasarolsz, bekerulsz valami adatbazisba :D Nevedre jon a szemet halommal. Na azt pl felesegem szettepi a nevnel "identity theft" miatt.

New Yorkban elunk 1ebkent.

orlov 2011.03.25. 03:59:02

@orlov: nyitsz szamlat termeszetesen...
Es most nezem, te az USAban vasarolsz Macedrol ekezetekkel irsz, en mar arra is lusta vagyok, hogy atallitsam. Ezentúl meg fogom tenni :D

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.25. 04:14:52

Ja, le kellett töltenem hozzá egy kis kiegészítőt a Beszeljukmac.com-on volt a linkje, azzal lehet többféle magyar kiosztással is használni, én erre kicsit háklis vagyok, de ez a megoldás teljesen megfelel. :)

Tényleg, jó ötlet, az Identity theft miatt eltépni, én is el fogom.

Amúgy:
New post coming soon! :)

iota draconis 2011.03.31. 20:12:22

tyű, tök kafa, én is pont most vettem bicót :D
illetve nem én vettem, no de majd leírom ezt is posztban :D

iota draconis 2011.03.31. 20:16:05

ja! és tök király a fényképeden a tomésdzserikből ismert hárompucukás dugalj meg a gömbkilincs :D

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.01. 05:19:47

@iota draconis: Kösz, a lakás részleteiről lesz majd egy külön poszt (miután takarítottam, hihi) :)
süti beállítások módosítása