Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) Apple (1) apple (13) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Bruno, az avokádó és a szótárazás

2011.03.15. 23:51 Boston2

Azért van, ami pozitívan meglepett a Social Security numberrel kapcsolatban.
Még a múlt hét végén felhívtam azt a helyi hivatalt, ahol beadtam a kérelmemet. Igaz, nem sok információval tudott szolgálni a kedves hangú hölgy, de nagyon udvarias és megértő volt, egyúttal a címemet is frissítettük, hiszen annak idején még nem volt szerződésem a lakáshoz, így lakcímet se adhattam meg, csak a cégest.
Ez eddig nem is nagy szám. Azonban hétvégén a postaládámban találtam egy levelet, melyben visszaigazolták a telefonos beszélgetés során megadott címváltozást és az érdeklődésemet.
A végére még kézzel odaírta az ügyintéző hölgy, ha ápr. 8-ig nem érkezne meg a válasz, ezzel a levéllel menjek be ismét az irodába.
Na, ezt azért nevezem, egy telefonos érdeklődésre 2 napon belül írásban reagálni. Le a kalappal!

Ma volt nálam Bruno.
Ő afféle építés vállalkozó-ezermester, akit Jen, a tulajdonos képviselője szervezett, hogy megcsinálja a legnagyobb problémákat a lakással, mint például az ujjnyi rés az ajtó alatt, ahol húz be a hideg, vagy a hátsó ajtó beszorulása, ami miatt kívülről nem zárható, no meg a mosogatógép tömítésének hibája, ami miatt ereszti a vizet.
Bruno késő harmincas, derék, szakállas fiatalember, a megbeszélt időpont előtt 20 perccel felhívott, hogy biztos otthon leszek-e, már akkor otthon voltam, elkéretőztem Jefftől.
Érkezéskor barátságosan üdvözölt és mondta milyen problémákról tud, én részben megerősítettem, részben kiegészítettem ezeket. Megnézte, majd azt mondta, oké, most elmegy beszerez pár hozzávalót és hozza a szerszámokat, kb. 20 perc múlva visszaért. A hátsó ajtót levette, meggyalulta, szépen rendbe is tette. Az első ajtóra felszerelt egy ún. seprűt, amolyan gumilap, ami alul elfogja a huzatot, ehhez szintén le kellett venni az ajtót és az aljára rátoldani egy lécet. Közben jól elbeszélgettünk, alaposan meglepett, mikor a ház koráról faggattam és azt mondta, szerinte ötvenes évek előtt épült. Nahát... ezek szerint fel lett újítva, de ez a kor megmagyarázza az alacsony plafont, a fűtést, a vacak ablakokat...
Végül a mosogatógép tömítését tisztította le (én ragasztottam előtte Loctite-tal, de hiába), majd egy vízálló ragasztóval megragasztotta. De mondta, hogy nem garantálja hogy jó lesz.
Este kiderült, nem is lett jó.
A gép megint maga alá vizelt, ráadásul – bár nem hinném, hogy összefügg a mai javítással – végig olyan hangosan zúg, mint egy porszívó. Apropó, a gyalulás után kipróbáltam az új Eureka porszívómat, szinte a legolcsóbb típus, 70 dollár volt, elmegy, nem egy HEPA szűrős, de működik.
Megint ugye az a vezérelv, hogy két évre nem fogok megvenni egy 400 dolláros Electroluxot vagy Dysont (pedig ez nagyon űrtechnika, amúgy rettenetesen tetszik).
Este kipróbáltam a másik nagy konyhai okosságot, a FoodSaver nevű vákuumfóliázót. Hát ez nagy királyság! Még régebben vettem egy nagy, kerek sajtot, nem tudtam, miféle, de jól nézett ki, és most felbontottam, de mivel kb. 1 kilós, elég sokára fog elfogyni. Nagyon finom egyébként, talán mexikói lehet, kicsit a mi natúr gomolyánkra emlékeztet. Már nagyon hiányoltam ezt a fajtát.
Eszegettem, meg levágtam egy kisebb szeletet, amit műanyag dobozban a hűtőbe raktam a többi sajttal együtt (most épp négyféle van és kétféle túró), majd összeraktam a fóliázót, elolvastam az útmutatóját és nekiveselkedtem. Semmi különös tudás nem kell hozzá, teljesen automatikusan és ügyesen teszi a dolgát, nagyon tetszik. Lehet hozzá előre levágott zacskót vagy tekercsről egyedi méretűt használni, mindkettő van benne. Sőt, arra is képes, hogy a hozzá adott kis ételtároló dobozból a szelepen keresztül szintén kiszippantja a levegőt, ez részben tárolásra, részben pácolásra jól használható.
Gyorsan befóliáztam még az utolsó két szelet kenyerem is. :)
Avokádókrémet akartam készíteni este, így amint az Androidos mobilom felcsippant, ami azt jelentette, hogy szinkronizálni tudott, mert a szomszéd bekapcsolta a wifijét, rávetettem magam a Mac-re és gyorsan lekértem pár receptet. Az a baj, hogy mindegyik úgy kezdi, hogy az avokádó belsejével mit kell csinálni. De hogy jutok el odáig?
Kissé bizalmatlanul néztem a cuccot, majd egy késsel nekiestem óvatosan a héjának.
Az elsőnél valami szürkésbarna, elég szottyos massza tárult fel, a mag körül némi zölddel, de emlékeim szerint az egésznek zöldnek kellett volna lennie, nem volt túl bizalomkeltő, és a szaga még annyira se, kb. az állott halra hajazott... ráadásul itt-ott holmi fehéres részek is feltűntek, mintha penészes volna... enyhe undorral a másikat kezdtem el nyitni, az valamivel normálisabbnak tűnt, legalábbis félig, kicsit zöldebb volt, de egy része ennek is ilyen ocsmány, barnás, nyálkás, halszagú valami... nem mertem megkockáztatni, olyan rossz hatással volt rám, a kukában végezte. Egy Anjou-körtével vigasztalódtam. Azért valaki elmondhatná, milyen a jól működő avokádó és hogy kell kinyerni belőle a hasznosítható anyagot.

Felteszek egy videót, amiben a szomszéd háznál a mókusok kergetőznek... reggel láttam hármat, teljes természetességgel közlekednek az autók közt, felrohangálnak a lépcsőn, a háztetőre ugrálnak, közel se olyan félénkek, mint nálunk.

Elég intenzív itt a vadon élő állatok jelenléte. A múltkor reggel egy csapat kanadai vadludat láttam legelészni az út szélén, még az első héten Stoughtonba menet az IKEA felé egy szarvas ugrott át előttem az úton a házak közt, tegnap este meg egy nyuszi szaladt át a szomszéd utcában, mikor este hazajöttem. Úgy tűnik, jócskán elfoglalták itt is a természetes élőhelyeket az emberek...

Esténként az Amerika (újra)felfedéséről szóló könyvet olvasgatom, nagyon érdekes, és nyelvtanulásnak se utolsó, elég sokat kell szótáraznom, az író nem fukarkodik a régies és informális kifejezésekkel.
Szerencsére a Mac oprendszere tartalmaz egy kiváló angol nyelvű értelmező szótárt, így a gép itt van mellettem, ha valami nem tudok, csak beírom és többnyire a magyarázat alapján megértem, néha érdekes további szavak láncolata következik belőle, aminek utána tudok szintén nézni így, net nélkül is. Ja, és nem mellesleg, ki is tudom mondatni vele a szót, így a kiejtést is gyakorolhatom.
Ismét egy nagy piros pont az Apple-nek.
Jut eszembe, bementem megint az Apple store-ba és kicsit játszogattam az iPad2-vel meg az iPhone 4-el.
Az új iPad továbbra se fog meg, egyszerűeken nem tudom, mire tudnám használni, nekem még mindig inkább a játék és luxus divatcikk keveréke.
Az iPhone 4 viszont megrendített. Szeretem és jónak tartom az Androidos HTC Desire-t, tavaly ilyenkor csúcskategóriás készüléknek számított, de az új iPhone mellett fapadosnak éreztem.
Persze ez megint nem annyira a funkcionalitás, hanem a felhasználói élmény miatt van. Az Apple telefon egyszerűen gördülékenyebb, simábbak az áttűnések, nem érződnek megakadások, ami a HTC-n valahol épp az észlelés és az apró kényelmetlenség határán van.
A kijelzője meg álomszép és a készülék vékonyabb is. Hát-hát... majd meglátom. Lehet, hogy egy kétéves hűséggel meg valami jó előfízetéssel kitérek a hitemből és elhagyom az Androidos tábort?

Akartam ma kokárdát tűzni, de nem találtam. :(
Pedig úgy emlékszem, elhoztam. Mindegy, gondolatban elmondtam, hogy magyaráznám el angolul, mit jelent nekünk ez a megemlékezés, ha éppen szóba kerülne. De senki nem kérdezte... igazából a munkán túl nem nagyon van kommunikáció, és most a japán katasztrófa sokkal jobban foglalkoztatja az embereket.

Persze nyilván sokan vannak, akik elsősorban azon gondolkodnak, hogy húznak ebből majd hasznot, spekulánsok a részvény és valutapiacon, különböző gyártók, akik a kieső japán export okozta résbe akarnak most majd befurakodni. Ez az, amit annyira nem szeretek az ún. üzleti életben: az egész arra alapul, hogyan használjuk ki más nehézségeit, kényszerhelyzetét. Valamilyen szinten nyilván mindenki csinálja, gondolom, én is, még ha nem is vagyok tudatában mindig.
Na, hülyeségeken gondolkodás helyett inkább megyek is aludni, későre jár, bár nem vagyok nagyon álmos, aludtam egy fél órát a karosszékben ellazulva, a könyvvel a kezemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr672744133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.03.16. 18:33:51

Műszaki kütyükről szóló "előadásod" mintha kínaiul lenne számomra, de mintha itt lennél mellettem, és nekem mesélnéd, úgy tűnt a soraid alapján! :)
Mi az az avokádó?!? ;)

legvarykyra 2011.03.17. 00:28:56

Az avokádóról is sokmindent megtudhatsz:
www.mindmegette.hu/avokado-12337

Ha itt lennél mellettem, nem jutna eszedbe ennyi kütyüvásárláson törni a fejed :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.03.17. 03:36:08

@legvarykyra:
Persze, mert neked azért van már egy csomó kütyüd. :) De egyébként ezek nagyon hasznos kütyük és mivel nem vagy itt, hogy főzz nekem, ezért kénytelen vagyok én ügyködni rajta :)

legvarykyra 2011.03.17. 13:38:31

@Boston2: Should I prepare for you Apple soup?
süti beállítások módosítása