Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Amerikanizálódom

2012.01.11. 05:48 Boston2

Lezárult egy korszak.
Az ártatlanság kora.
A technikai civilizáció és a fogyasztói társadalom csápjai egy szinttel lejjebb húztak a konzumidiotizmus és környezetszennyezés ingoványába.
Kocsit vettem!

Szeretném hinni, hogy ettől még nem fogok minden nap autóval járni munkába. Hogy el tudok menni a boltba ezentúl is bringával, sőt, ha jó az idő, akár a Legacy Place-ig is.
Ez lesz az igazi próba, hogy van kocsi, de mégse használom.
Ugyanakkor ha vészhelyzet van, szállítanivaló akad, időre kell valami távolabbi helyre mennem, reptérre menni valakiért vagy egyebek (például nekem kell segítenem másnak), akkor mégiscsak ott a lehetőség.

Tuajdonképpen nem volt hosszú folyamat, bár passzívan már hónapok óta kerestem a neten, a Craigslist Helper kiegészítő minden nap küldte az új hirdetéseket. Egy öreg barátomat kértem meg, segítsen hívogatni őket, én nem vagyok jártas az amerikai autóvásárlás koreográfiájában.
Meglepetésemre azt mondta, hogy az eladók nagy része nem vette fel a telefont és ha üzenetet hagyott, nem hívták vissza. Hmmm. Minek hirdet valaki, ha nem lép kapcsolatba a jelentkezőkkel?
Így ez évre maradt a vásárlás, épp ma esett le az idei télen az első hó (október 29-én az a korai havazás csak valami zavar lehetett a Mátrixban).
Végül tegnap jelezte: akadt egy, akivel megbeszélt egy időpontot.
Sajnos csak este mehettünk, így nem sokat látni, de leszedtem a szupererős első lámpát a bringáról, az jó lesz.
Az első jelölt egy 2000-es Saab 9-5 kombi Kelet-Bostonban, a hirdetés szerint sok esedékes javítást végeztek el nemrég, a kocsi a fényképeken átlagos külsejű volt.

Tipikus példája volt annak, hogy mennyire szépítik a hirdetést.

Egy közepesen lepukkant környékre vitt minket a GPS a barátommal.
A kocsit megláttuk és kicsit lelombozódtam tőle, mert mindjárt észrevettem pár hibát.
Aztán jött Terry, a tulaj és megmutatta, vesztére, mert percek alatt jócskán megnőtt a hibalista.

- Bal első tükör borítás hiányzik
- Bal első fényszóró belülről párásodik
- Jobb első fényszóró törött, celluxszal van a féltenyérnyi luk beragasztva.
- A csomagtérajtó nem záródik rendesen, mechanikailag helyén marad, de a műszerfalon nyitottnak jelzi és folyton csattogtatja a zárat
- A jobb hátsó kerékjárati ív totálisan el van rohadva, hozzáértem és ujjnyi darabokban vált le a fényezés.
- A kipufogódob szintén masszívan rohad, tenyérnyi rozsdacafrangok lefegnek rajta, valamelyik lemez le is vált félig.
- Távirányító nincs hozzá, csak egy darab kulcs.
- A műszerfalvilágítás fele nem működik.
- Itt-ott ujjnyi rozsdafoltok a karosszérián még pluszban.
- A motorblokk ékszíj felőli oldalán masszív olajfilm.
- Ami rozsdásodni tud, az rozsdás a motortérben.
 
Ennyi volt csak a szemrevételezéskor, este, a zseblámpával.
 
Próbaút:
- A kormány kicsit nehezen forog, a futómű erősen jobbra húz, a kormány semleges állása jócskán jobbra van.
- A motorhang mellé egy "vuiiiiiii" fordulatszámarányos sivító hang társul. Az olajszűrő lehet teljesen eltömődve?
- Guruláskor egy ütemes, erős "vrummm...vrummm...vrummm" zaj hallatszik.
 
Amúgy működött, nagyon nem mertem hajtani, mert kis utcákban voltunk és rendszám meg nem volt rajta.
1800 dollártért tette fel, de odaadta volna 1400-ért. Nem győzött meg, otthagytuk.
Tudtam, hogy 2000 dollár alatt nem fogok nagyon megkímélt kocsit kapni, de ez borzasztóan lepukkant volt. Ha a motorból nem jött volna a sivítás és a futómű normális, talán elviszem 1400-ért, de nincs kedvem a gatyámat is ráfizetni, ilyen állapotban a műszaki vizsgán se ment volna át.
A kocsi fél évig állt, mielőtt meghirdették, az akksi le volt merülve, tegnap rakott bele újat. A fűtés nem ment, csak miután reseteltem a klímapanelt.
Inkább nem kockáztattam meg, hogy hamarosan alattam rohadjon le.
Utószó: Terry ma újra meghirdette 1800-ért. A szembeötlő hibákat egy szóval se említi, alig két mondatot írt róla... így nehéz lesz.

Meglepetésemre barátom ma is jelezte, hogy az általam küldött hirdetések közül az egyik eladó vár minket este.
Ez most épp a másik irányban volt, Millis-ben, sokkal nyugodtabb utakon, szinte egyenesen vezet tőlem oda, 14 mérföld mindössze.

Mikor odaértünk egy nagy sötét parkolót láttunk, de ott volt a Saab, ez is egy 9-5, 2000-es modellév, ezüst kombi.
Találtunk egy autószerelő műhelyt is, ott kérdezősködtünk de nem ők adták el. Barátom felhívta a hirdetőt és mondta, hogy mindjárt ideér. De úgy nézett ki, nem is magánszemély, hanem kereskedő, pedig magánszemélyként hirdetett.
Közben nézegettem a kocsit, sokkal jobb volt, mint a tegnapi, legalábbis kívülről. A dupla kipufogóvégről azonnal láttam, hogy a 3.0 V6 változat, azt viszont alig ismerem sajnos.
Megjött nemsokára a tulaj egy kisteherautóval, mögé kötve egy utánfutón egy másik autó, szóval tényleg ilyesmivel foglalkozik.
Mondta, hogy ez az, amit hirdetett, de van neki éppen egy másik is itt hátul, szintén 9-5 kombi, az má a négyhengeres motorral és hasonló állapotban, ugyanezen az áron.
A V6-osnak Check Engine hibajelzése van (nem tudta pontosan, miért) és a kipufogó első dobját hegeszteni kéne. A négyhengeres 2.3-as turbósnak nem tud semmi hibájáról.
Mondtam, hogy inkább az érdekelne, mert azt jobban is ismerem.

Kihozta. Egy sötétkék kombi. Ez jó, mert ha már 9-5, mindenképpen kombit akartam, legyen hely a gitárjaimnak. :)

Azon se volt kívülről semmi komoly gond, az ajtók szélénél, ahol neki szokott csapódni valaminek nyitáskor, ott volt néhány pici rozsdafolt.
Megnéztem a motort, adott egy jó erős elemlámpát is, ezen nem láttam semmi olajkicsapódást a blokkon, pedig nem volt mosdatva a motor. A hangja is szép volt, már amennyire én ezt meg tudom állapítani.
Mentünk vele pár mérföldet, ebben semmi olyat nem láttam/hallottam/éreztem, ami feltűnt volna hibaként, szépen húzott, egyenest jól tartotta, a fék megfelelő volt, talán a rugózás kicsit puhább és billegősebb, mint vártam, de semmi vészes. Lehet, hogy még mindig a Viggenem elég kemény útfekvése maradt meg bennem.
Ez amúgy egy 1999-es modell, 172 000 mérfölddel, ami normális. Megvolt hozzá mindkét távirányítós kulcsgarnitúra és egy pótkulcs.
A napfénytető lehet, hogy nem működik. Állítólag ragasztószalag volt rajta.
Ha nem ázik be, máskülönben megvagyok nélküle. Benéztem a szőnyeg alá és nem találtam nedvességre utaló foltokat sehol. Talán nem lesz gond...

Végül rövid gondolkodás után megvettem.
1850-et kért érte, 1800-ért lett az enyém. Még mikor leparkolta, észrevettem, hogy a bal első index lámpatest ki akar jönni a helyéről és egy cellux tartja. Mutattam neki, megígérte, hogy holnap lecsavarozza valahogy. Remélem, megteszi. Kitöltöttük a papírokat, megkaptam a "title"-t, a regisztrációhoz és biztosításhoz szükséges papírt és egy adásvételit.
Sajnos még nem használhatom, előbb kell rá biztosítás meg regisztrálás.
Holnap bemegyek valami biztosítási ügynökhöz és kikérdezem, mi a menete. A kulcsok nálam vannak, a kocsi addig ott áll a parkolóba, amíg a rendszámmal érte nem megyek.
Most már csak az a kérdés, megoldhatom-e ezt a magyar jogsimmal, vagy muszáj mielőbb levizsgáznom. Erre a hétre már nem menne, maximum a jövő héten. Holnap remélhetőleg kiderül.
Általában nem szoktam ilyen kutyafuttában autót vásárolni, de egyrészt az idő szorított, másrészt csak egy évre kell, ráadásul mindig a barátom szívességére voltam utalva, ha meg kellett nézni egy jelöltet, így aztán nem akartam hosszasan húzni - egyszer élünk. :)
Bízom a megérzésemben és a 15 év Saabos tapasztalatában, remélem, nagy baja nem lesz. Ahogy barátom mondta: csak azt választhatod meg, milyen hibákkal akarsz együtt élni, olyat ennyiért nem találsz, aminek nincs valami baja.
Azért a hivatalos üzembehelyezés, beleértve a vizsgázásomat, még elég sok macerát ígér... 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr433535957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2012.01.11. 07:12:16

Gratulálok!

Utazzatok sokat és gond nélkül.

Jonpali 2012.01.11. 21:29:26

Amig nem volt amerikai jogsim, a Progressive biztositott, mas nem is vallalta volna nagyon. De ahogy megszereztem a jogsit, vagy 30%-kal olcsobb lett minden.

Nash vs. Keynes 2012.01.12. 05:31:09

Allstate is biztosít jogsi nélkül. legalább is NH-ben.
Gratula!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.01.12. 13:06:39

Álomautó visszatért, gratulálok a vételhez, sok-sok balesetmentes utat kívánok! :)

halen · http://eletertelme.blog.hu 2012.01.12. 20:52:21

Majd kérünk azért képet is a verdáról :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.01.13. 02:20:30

@ribizlifozelek: Köszönöm, remélem úgy lesz! :)

@Jonpali: Egy ügynökség csinálta, a Pilmgrim lett a nyertes.

@Nash vs. Keynes: Köszi :)

@Enchantée: Kösz, Chantie! :)

@halen: Mindenképpen. Ha minden jól megy, hétvégén már hajtom. És most lesz a "We are many we are Saab!" demonstráció is a hétvégén! Remélem, Bostonban is összegyűlünk.
süti beállítások módosítása