Mivel már a múltkori túra alkalmával említettem, hogy nem működik a GPS és azóta se lett jobb, sőt, mér a Wi-fi Hotspot funkció se megy, gondoltam, teszek egy próbát az AT&T technical supporttal, bár eleve nem fűzök sok reményt ezekhez a callcenteres fickókhoz, de kíváncsi voltam, és ugye a lepényhal először...
Felhívtam, kb. 2 perc alatt eljutottam egy ügyintézőig, aki mindenfélét kérdezgetett, hogy megtudja, én vagyok-e én. Én voltam.
Kérdezte, miben tudna segíteni, de nem nagyon értettük egymást, ugyanis már a mobil megléte óta a használhatatlan és a nagyon rossz között ingadozik a telefonálás minősége itt, ahol lakom - azért gyanítom, ez részben a mobil hibája is, ugyanis az ötéves Nokiám egész strammul veszi a jelet.
Némi kölcsönös „elnézést, megismételné, nem jól hallottam” utána felvázoltam, hogy egyrészt 10 napja nem tudom a GPS-t használni, mert folyton „searching for GPS”, másrészt a Wi-Fi Hotspot se megy, elvileg bekapcsoltnak mutatja, gyakorlatilag a környéken egy számítógép se látta a wi-fi jelét, közben meg más wi-fit láttak.
Szerintem egyszerűen haldoklik az áramkör valahol.
De ezek ott a callcenterben persze nem ismerhetnek el ilyesmit, az első szabály, hogy biztos mindig a felhasználó a hülye és fogalma sincs, mi az, amit használni akar. Végigvetetett velem olyan hülyeségeket, hogy be van-e kapcsolva a mobilinternet meg a wi-fi meg a GPS, stb. Mindenáron azt akarta bemagyarázni, hogy ha nincs internetkapcsolat, akkor nincs GPS.
Mondtam, árulja már el, mi köze a kettőnek egymáshoz, hiszen a GPS az egy műholdvevő, a mobilinternet meg a mobiljelről megy. Valami olyasmit magyarázott, hogy ha nincs mobilinternet, akkor az AT&T nem tud valamit meghatározni velem kapcsolatban és akkor nem működik a GPS. Ez akkora baromságnak tűnt számomra, hogy inkább nem kérdezősködtem, hanem elmondtam, hogy minden alkalommal, mikor használtam volna, a mobilinternet működött, hiszen simán letöltötte a térképet és az útvonalat megtervezte, csak a műholdakat nem találja.
Böngészett mindenféle troubleshootingot, én türelmesen vártam, pedig láttam, hogy alighanem ő még annyira se ért hozzá, mint én, csak olvassa az elérakott szamárvezetőt, aztán a wi-fi hotspottal kapcsolatban kérdezősködött, meg hogy megy-e a böngészőm, mindenáron azt szerette volna kihozni belőle, hogy nem megy a mobilinternet és ezért nincs GPS meg wi-fi tethering.
De mindig leállítottam azzal, hogy a mobilinternet mindenhol nagyszerűen megy, kivéve a lakásban, de itt nem is akarok GPS-t használni és wi-fit megosztani se.
Végül negyed óra alatt eljutottunk oda, hogy büszkén megállapította, hogy ezek szerint nem működik a GPS és a wi-fi hotspot, miközben a mobilinternettel nincs gond.
Igen, mondtam, pontosan erről beszéltem a legelején, tehát a kör bezárult. Aszonta, most ő átkapcsolna egy műszaki szakértőhöz (végre), csak egy másik vonalon kéne beszélni, majd, mert akkor ezzel a telefonnal mindenféle kikapcsolásokat kéne végezni. Mondtam, hogy ezt hagyjuk, ezen már túlvagyok, ahogy említettem is, már az aksikivételes resetelésen is. Inkább elmegyek egy boltba és megmondom, hogy cseréljék ki, mert nem használható (persze a demo-effektus szerint akkor és ott biztos épp működni fog).
Ismét meggyőződhettem róla, mekkora bullshit ez a technical support és mennyire látszatintézkedés a nagy vevőcentrikusság és udvariasság álcája mögött.