Most jött el az idő, hogy a nyári vakációra lefoglaljam a a hazaútra a repjegyet.
A legolcsóbb normál jegy 1183 dollár. Elég húzós.
Mivel van 150e mérföld törzsutas pontom a KLM Flying Blue-nál, megnéztem ott.
Tök jó, meg lehet úszni 75e-100e mérföld “kifizetésével”. Persze ez nem jelenti azt, hogy ilyen olcsó a jegy, ezen felül még kell 650-680 dollárt fizetni, mindenféle illeték, adó, stb. címén, amihez nem engedik felhasználni a törzsutas pontokat.
Elkezdtem nézni a lehetőségeket, a kiválasztott napokra általában volt 2-3 járatlehetőség.
Kijelöltem egyet-egyet és mentem tovább, adatok megadása, dokumentumok adatai, következő lépes... “sajnos erre a járatra már nincs hely, menjen vissza és válasszon másikat”. Anyád. Akkor mért ajánlod fel?
Miért nem tudod ezt leellenőrizni előtte?
Oké, választok másik járatot, ez ugyan már 25e helyett 50e pont, de 30 dollárral olcsóbb.
Még egyszer, adatok, dokumentumok... “sajnos erre a járatra már nincs hely, menjen vissza és válasszon másikat”.
Most mi van? Miért csináltatják velem végig az egész eljárást, hogy az utolsó pillanatban kiderüljön, nincs hely?
Végül a harmadik próbálkozás után meglepő módon képes volt kiírni, hogy erre a dátumra már egyáltalán nincs elérhető foglalás.
Szuper. Akkor + egy nap szabi, nézzük a következő dátumot.
Első körben ugyanez, végigvezet az egész foglalási folyamaton, majd a legvégén kiírja, hogy nincs is hely.
Vissza, végül úgy néz ki, a visszaútra business class-ra még van. +180 dollár, egye kutya, egyszer élünk, csak legyen jegy.
Végigmegyek a lépéseken és csodák csodája, most nem írja ki, hogy nincs jegy. Menjünk tovább, ülés lefoglalása.
Boston-New York, megvan. New York-Amsterdam.... na, mi ez? Nem lehet kiválasztani, mert az összes ülés foglalt. Akkor ez mi? Most van jegy vagy nincs jegy?
Nyilván nincs, ha nem tudok helyet választani.
De akkor miért nem ezt írja ki előbb?
Mehetek vissza és kezdhetem előről az egészet.
Ez egy rohadtul megbízhatatlan és frusztráló rendszer. Tulajdonképpen elcsesztem vele egy órát és semmivel se jutottam előbbre.
Gratulálok, KLM.
Frissítés:
És még nincs vége! Próbáltam őket felhívni, hátha így egyszerűbb lesz. Mindjárt az elején felhívták a figyelmet, hogy 20 dollár plusz, ha telefonon foglalok jegyet, DE egyszerűen és ingyenesen megtehetem a weboldalukon, majd közölték, hogy sokáig kell várni, hívjam őket később.
Trükkös. Elcseszik a weboldalt, aztán kifizettetik a 20 dollárt, mert lefogadom, hogy ha rajtuk keresztül foglalom, lesz majd szabad hely. Ugyanis végigpróbálgattam vasárnap, hétfő, kedd, szerda napokat, mindegyik nap 2-3 járatukat, és mindre azt írta, nincs szabad hely, ezt sajnos nem tudom elhinni.