Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Éljen az „Ismerd meg Saabodat!" mozgalom

2012.02.06. 08:27 Boston2

Figyelem, technoid poszt ismét, hosszú műszaki locsogással! :)

Az előző hétvégén történt.

Van, amiben piszkosul nagyvonalú tudok lenni (főleg, ha a hobbimról van szó), van, amiben nagyon smucig.
Most éppen az autó esetén az utóbbi.
Mikor a múltkor a Saab szervizközpontban kaptam egy oldalnyi hibalistát és rajta olyan javítási becslést, amitől kis híján szívritmuszavarom lett, egyfolytában azon gondolkodom, mi legyen.
Nagyon rendesek voltak, hogy a nagy Saab találkozó alkalmából (száznál is több autó gyűlt össze, igazi Saabos időjárásban) ingyenes állapotfelmérést végeztek az autókon, sajnos nem engedhetem meg magamnak, hogy náluk dolgoztassak, mert márkaszerviz lévén iszonyú magas az óradíjuk.
A hibalista persze olyan, hogy nyilván mindent megemlítenek rajta, amit előbb-utóbb javítani kell, még ha nem is kritikus. Így szokták.
Ha mindent náluk javíttatnék, a kocsi árának kb. négyszeresét hagynám ott - teljesen fölöslegesen, egyrészt ezek a javítások nagyrészt nem sürgősek, másrészt ha majd egy év múlva hazaköltözés előtt eladom, nem nagyon lehet érvényesíteni az árban.
Szilentek: csak kopognak, de nem szakadtak. Hadd kopogjanak.
Torque rod vége, bármi is legyen az: még nem okoz gondot egy darabig.
Motortartó bak: kicsit már elhasználódott, erősebb a vibráció. Én kibírom, talán a kocsi is.
Valami szellőztetőcső a motorhoz, ami nem is hibás, csak van fejlettebb: nekem jó a régi is.
Kimazsoláztuk 4 igazán kritikusat:
Ékszíj: na, ez fontos, mert ha elszakad, akkor se kép, se hang, megszűnik a vízpumpa és a generátor meghajtása, a klíma elvesztése már csak hab a tortán. Azt mondják, 420$.
Fékbetétek: megállni mindig biztonságosan kell. 650$
Automata váltó olajhűtő cső tömítés: folyik belőle néha az olaj, nem kéne elveszteni. 280$
Akkumulátor már erősen kukába való: 175$.
Na, az annyi mint... kb. 1500$.
A kocsit 1800-ért vettem. Azt hiszem, hülye lennék elkölteni ennyit pár javításra.
Maradt a független szerviz, amiből van pár a környéken, néhány elég jó véleménnyel a Yelp-en, de ki tudja? Valamiért nem bízom nagyon bennük.
Másik lehetőség a „magad uram, ha szolgád nincs".
Tudni kell, utoljára kb. 23 éve szereltem autót. Illetve Trabantot. Mert ahhoz elég volt két ember és néhány szerszám, még a motort is kivettük ketten és szétbontottuk, cseréltünk mindent benne.
Nem vagyok egy autószerelő alkat, de mérnök létemre csak nem fog ki rajtam... érdekes módon, Amazonról mindent össze tudtam szedni, ami kellett, fékbetét, ékszíj, görgők, szerszámok, anyagok, emelő, stb.
Így mindenestől 550$ lenne, a fékbetét, a ékszíj, a pollenszűrő (ami ugyan nem volt a listában, de én érzem, hogy cserére szorul, áporodott a levegő, amit a fűtés befúj).
Az eBayről beszereztem a „csináld magad" szerelők bibliáját, a Haynes Repair Manual Saab 9-5-re írt verzióját.
De nem tudom, merjek-e belevágni? A legnagyobb baj, hogy nincs garázs, és fagypont körül az utcán szerelni nem nagy móka. Pár művelethez nem ártana egy segítő kéz se...
Még nem tudtam dönteni. Gondoltam, megkérdem, szervizben mennyi lenne: írtam az egyik csupa jó értékelést kapott szerviz menedzserének emailban, hogy szeretnék egy hozzávetőleges árajánlatot ezekre a munkákra.
Már egy hete, hogy nem válaszoltak. Gondolom, nem is fognak. Ezzel nálam kilőtték magukat, mert aki arra nem képes, hogy egy érdeklődő emailre reagáljon, az vagy nyegle, vagy nem ért a technikához, nem használ internetet, márpedig még ebben a régi Saabban 11 különböző fedélzeti számítógép dolgozik. Akkor ilyen helyre nem vinném. Tudom, ez talán nem a megfelelő szűrő, hiszen attól még lehetnek jó szerelők és akár fel is hívhatnám őket vagy be is mehetnék megkérdezni.
Azonban a telefonhívásokkal egyértelműen rossz tapasztalataim vannak, vagy én nem értem meg őket, vagy ők nem engem, de legtöbbször a kettő együtt, bár élőszóban általában nincs ilyen problémám, viszont telefonon nagyon könnyű valamit teljesen félreérteni, írásban sokkal egyértelműbb minden.
Elmenni meg egyszerűen nem volt kedvem, kicsit kínosnak éreztem odamenni és egy szerelőtől kérdezősködni.
Végül egyfajta próbakörképpen egy szűkített vásárlás mellett döntöttem, kicserélem a pollenszűrőt és rendszeresen ellenőrzöm az automata váltóban a folyadékszintet, ha kell, utántöltök, akkor nem kell foglalkozni egyelőre a tömítési problémával.
A pollenszűrő meg valóságos sétagalopp, csupán a műszerfal utasoldali részét kell lebontani teljesen. :) De legalább nagy kárt nem okozhatok, gondoltam.
Meg is rendeltem a szűrőt, pár szerszámot, csavarlazítót, spéci, hosszú flexibilis csővű, szűrős tölcsért a folyadékutántöltéshez, stb.
Vasárnap 10 körül neki is álltam, kellemes 5 fok volt és napos idő. A szerszámokat egy kis tasakban levittem, meg egy tekercs hőtükrös szigetelőfóliát is, amin ülhetek, térdelhetek (ebből csináltam a nappaliban napellenző rolót öntapadós tépőzárcsíkok segítségével a nyáron, megmaradt egy méteres csík).
A könyv szerint először le kell venni az utasülés oldalán az egyik kisebb kárpitpanelt, majd a műszerfal aljának borítását, ezután az egész kesztyűtartót, valamint a középkonzol és a padló utasoldali kárpitborítását visszahajtani.
Az első rész mindjárt kissé rosszul sikerült, de ez az én hibám. A Haynes könyvben később megtaláltam, hogy kellett volna a fura műanyag kapcsokkal felfogatott kárpitdarabot leszedni: be kell nyomni a kis gomb közepét. Mivel még sose dolgoztam ilyesmivel, erre a megoldásra magamtól nem gondoltam és a háromból egy kapcsot eltörtem a kiszedés során.
A műanyag borítás és a kesztyűtartó már gyerekjáték volt, egyikhez négy, másikhoz 2x3 csavart kellett kicsavarni (torx), lehúzni a világítás kábelét és a kesztyűtartó hűtőcsövét a szellőzőrendszerről.
Következett a középkonzol felső borításának leemelése, hogy le lehessen lazítani a kárpitot.
Ehhez először az automata váltó keretének puha műanyag burkolatát kellett levenni a könyv szerint. Sajnos azt elfelejtették megemlíteni, hogy ez valamilyen ragasztással volt rögzítve és ha egyszer leszedem, akkor soha többé már nem lehet ugyanúgy visszatenni, még ha oda is ragasztom ismét.
Ezután a klíma kontrolpanel alatti kis műanyag rekeszt kellett kipattintani, ami sajnos nem volt leírva a könyvben, mivel ott hamutartó volt alapesetben, legalábbis a UK modelleken.
Próbálkoztam finoman megfeszíteni egy csavarhúzóval, kicsit engedett is az egyik oldalon, de az kevés volt, próbáltam a másik oldalon, ott engedett, mire a másik oldal visszafeszült... hmmm.
Aztán próbáltam felülről, amikor is megcsúszott a csavarhúzó és szépen leütötte a felette lévő fabetét (ellentétben a mostani utánzatoktól, ez még valódi fafurnér) sarkát, elég látványosan.
Végül úgy tíz percnyi feszegetés után egyszerre letört a jobb oldali része az egész rekesznek, innentől persze már könnyű volt kivenni, de nem lettem boldogabb tőle.
Két csavar kivétele után a borítás meglazítható és felemelhető volt, igaz, közben az ülésfűtés szabályzójának csatlakozója megfeszült és lecsúszott a kapcsolóról. Sebaj, majd visszarakom.
Lefejtettem a kárpitborítást és visszahajtottam.
Közben egyszer fel kellett mennem átöltözni, mert kezdtem eléggé fázni, főleg a lábam, mert a talaj közelében még hidegebb volt. Felvettem a chamois betétes bringásgatyót, arra egy polár tréningnadrágot, arra a bringázáshoz használ vízhatlan láthatósági nadrágot, felülre póló, pulóver és polár felső került, betűrve a nadrágba, hogy a derekam védje, erre pedig a bringázásnál már ismert láthatósági dzseki, kezemre munkakesztyű és fejemre vastag polár sapka, lábamra két zokni és bélelt bakancs.
Folytattam.
Megtaláltam a középkonzol mögött a fekete műanyag dobozt, egészen hátul a tűzfalnál, a motorvezérlő számítógép és az automata váltó vezérlő számítógéptől balra.
Ha jól rémlik itt 6 csavart kellett kicsavarni, hogy a fedelét levehessem. Mögötte bújt meg a szűrő. Némi ügyeskedéssel sikerült kihúznom.
Három marék falevéltörmelék, madártollak és némi körülfont pókzsákmány, no meg rengeteg por jött vele ki.
A szűrő meg erősen koszos, ideje volt cserélni.
Elővettem az újat (MANN) és felragasztottam rá azt a kis szivacs élvédőt, amit adtak hozzá, majd megpróbáltam betolni a helyére (mindezt a földön ülve-térdelve, belógva a kocsi padlója fölé).
Nem ment egyszerűen, az a felső szivacs a klímacsövekben mindig elakadt. Volt rajta két kivágás a csöveknek, na de addig el kellett jutnia. Végül betaszigáltam nagy nehezen.
Utána jött az összerakás, fordított sorrendben.
Már az gyanús lett, hogy a kesztyűtartó világítása villogott.
Meg a belső kabinvilágítás is.
Vállat vontam és elfordítottam a kulcsot. A műszerfal visszajelzői gyanúsan halványan pislákoltak.
Ráadtam a gyújtást, indítóztam.
Őrült kattogások, villódzások, az indító meg se nyikkan.
Kivert a víz a hideg ellenére. Mit ronthattam el? Nem nyúltam semmi elektromoshoz, csak a kesztyűtartó kis lámpájához, de azt jól visszaraktam, meg az ülésfűtés csatlakozójához, de azt is.
Még egyszer próbáltam, figyeltem, mi történik. Ugyanaz. Relék összevissza kattogak, a műszerek mutatói remegnek, indítás nuku.
Kivettem a kulcsot. Az egyik kattogás nem szűnt.
Felnyitottam a motorháztetőt és füleltem. Jobbra volt egy doboz, az kattogott. Kinyitottam. Relék, biztosítékok. Tapintással kiszúrtam, hogy az egyik relé csinálja, ránéztem a dobozfedél belsejére, azon volt egy azonosító ábra. Aszongya: FAN LOW. Hát, ettől nem lettem okosabb. Mindenesetre kihúztam, abból baj nem lehet, ne kattogjon már.
Aztán szétszedtem az egész cuccot még egyszer és alaposan megnéztem, nem csúszott-e le valamelyik kábel valahonnan. Még az Aisin dobozát is kivettem (ez az automata váltó agya) és ellenőriztem a vaskos kábelköteget. Mindent stabilan rányomtam a csatlakozóra, bár nem érződött lazának sehol sem.
Ugyanezt megtettem az ülésfűtés kábeleivel. Ott is rendben lévőnek tűnt.
Még nem raktam össze, csak újra próbáltam indítani, de minden ugyanaz maradt.
Akkor már gyanakodni kezdtem, az átvizsgálás alkalmával megmérték az aksit is és azt mondták, itt az ideje a cserének. Az eladó is említette, hogy le volt merülve, mielőtt ő feltöltötte.
Hmm. Az egész csere előtt még ellenőriztem a folyadékszintet is az automata váltóban, ehhez be kellett indítanom a kocsit és járatni P/D/R fokozatokban egy darabig, majd leállítani. Akkor már kicsit nehézkesen indult, úgy rémlik. Kapott hát egy jókora terhelést, amit nem követett töltés.
Én meg majdnem az egész szűrőcsere közben a WGBH rádiót hallgattam.
Lehet, hogy egyszerűen lemerült az akkumulátor?
Felmentem, írtam pár ismerősnek meg a hazai Saab fórumra, persze az időeltolódás miatt csak másnap várhattam választ.
Lenn hagytam mindent és befejeztem egy időre, elég volt a hidegből és a kudarcból.
Azon gondolkodtam, kéne egy töltő.
Mindenesetre kellene egy új aksi majd, de előbb még meg kéne próbálni tölteni.
A töltő olcsóbb és nagyobb eséllyel kapok a közelben, mint egy aksit, nem szívesen bringáznék egy 10 kilós, savval töltött akkumulátorral a csomagtartómon.
Közben azért lementem és kiszereltem az aksit. Szerencsére volt megfelelő szerszámom hozzá, egy hosszú szárú dugókulcs kellett, még épp elég volt hozzá a szár. Először nem nagyon akart lecsavarodni, de kapott egy adag csavarlazítót, az segített. Persze az aksi egész környéke csupa korrózió volt...
Felcipeltem és tanulmányozni kezdtem. A tipusjelölés alapján sikerült a gyártó oldalán megtalálnom, de semmi konkrét információ a karbantartásáról és töltéséről nem volt.
Leszedtem a fedeleket. Az egyik hármas fedél alatti szélső cellában a folyadékszint alacsony volt, azt mindenesetre utántöltöttem desztvízzel.
Aztán tovább kutattam a neten, átolvastam féltucat akkumulátorokkal foglalkozó oldalt, de sehol nem találtam egyértelmű és konzisztens információt arról, hogy az aksikat töltés közben levett fedéllel vagy lezárt fedéllel kell hagyni. Itt azt mondták, le kell venni, amott azt, nem kell, mert van szellőztető szelepe.
Végül „többség dönt" alapon a fedelek visszarakását választottam. Ezzel az egész keresgéléssel elment vagy másfél óra, de legalább már profi vagyok akkumulátor ismeretekből.
Igen ám, de akkor még nem volt töltőm. Gondoltam, az a világ legegyszerűbb dolga, mert itt van a Home Depot, csak lesz. A honlapja alapján azonban csak online rendelésre... grrrr.
Azért még elmentem, lesz, ami lesz, nincs messze, hátha. Úgy emlékeztem, nyolcig nyitva vannak. Hétre értem oda és már gyanúsan kihalt volt minden. Néhány kocsi a parkolóban és csak kifelé jön pár ember az épületből...
Lecihelődtem és a bejárathoz érve szemembe ötlött: Sunday 8am-7pm. Elkeseredetten legyintettem és visszabaktattam a bringámhoz. Már épp a sisakot tettem fel, mikor kiszaladt egy Home Depot-os dolgozó - középkorú, nagy szakállas - és mondott valamit. Levettem a sisakot és megkértem, ismételje el, mert nem értettem. Azt mondta, ha pontosan tudom, mit akarok, gyorsan menjek és vegyem még meg.
Ezen teljesen elámultam. Megszoktam, hogy nálunk otthon az ilyen nagyobb áruházaknál már zárás előtt 10 perccel vasvillaszemekkel néznek, ha valaki bemegy, 5 perccel előtte a biztonsági őr már morog, vagy be se enged. Itt meg már elmúlt pár perccel 7 és még behívnak?
Megköszöntem és mondtam, hogy egy akkutöltőt szeretnék 12 voltos autó aksihoz. Gyorsan odavezetett, még tanácsot is adott, melyiket ajánlott, megvettem, kifizettem. Senki se vágott pofákat, hogy „miért most kellett jönni". Tették a dolgukat, mint bármely ügyféllel.
Ez egészen felvidított, nagyon jól esett és még sokáig nem is tértem magamhoz a „sokkból".
Otthon még egy ideig vacilláltam, hol és hogyan is töltsem, mert tudott, hogy ilyenkor mindenféle nem éppen egészséges gázok fejlődnek és nem szerettem volna reggel a másvilágon ébredni és az se volt vonzó lehetőség, hogy a felrobban az aksi.
Konzultáltam Nash vs. Keynes tettestársammal is, aki javasolta a fürdőszobát nyitott ablakkal, és ez tűnt még a legjobbnak, a fagypont alatti hőmérséklet ellenére. Lehúztam hát az ablakot, a kádba raktam az aksit, egy magasabb székre a töltőt és rákapcsoltam.
A töltő a leírás szerint nagyon intelligens és ügyes. Beméri az aksit és megmondja, mekkora árammal fogja majd ez alapján tölteni és jelzi is.
Mielőtt rákapcsoltam, nagyon intelligensen és ügyesen kiírta, hogy kapcsoljam rá az aksira. Miután megtörtént, mély hallgatásba burkolózott és titokzatosan nem írt semmit. Gondoltam, most teszteli. Ezt állt a leírásában is.
Fél óra múlva már kezdtem gyanakodni, mikor még mindig tesztelte.
Háromnegyed óra múlva kiírta, hogy fel van töltve, anélkül, hogy akár csak egy milliampernyi töltést végzett volna.
Ezzel egyrészt meglett véleményem az intelligenciájáról, másrészt elkönyvelhettem, hogy az aksi kuka.
Addigra már elég késő is lett, hát ennyiben maradtam, kivettem a fürdőkádból, bezártam az ablakot és másnapra ütemeztem át a megoldást.
Hétfőn elolvastam a fórumos véleményeket és beszéltem két hozzáértő barátommal, mindenből az jött ki, hogy új aksi kell, alighanem már baj nem lehet.
A munkahelyre persze bringával mentem. Ott a gugliba beírtam, hogy autóalkatrész West Roxbury környékén, ki is dobott pár helyet. Először a Sears Auto Centerben néztem, de ott 160 volt az aksi. Határozottan sok.
Aztán az Advance Auto Parts-ban, ahol találtam egyet 108-ért, betétdíjjal. Mert betétdíjas, mint az üveg. Megrendeltem, kifizettem.
Briantől elkértem a kocsiját és ebédidőben elvágtattam a boltba, ami nem messze volt a roslindale-i Social Security Office-tól, tehát már ismerős volt a környék, meg is kaptam gyorsan, hazavittem, beraktam a kocsiba, indítottam, minden rendben volt. Gyorsan visszavittem a céghez, munka után meg összeraktam, ami még szét volt szedve.
Hát, ennyi. Tanulságos volt. Mindenesetre, nem születtem autószerelőnek, ezt már tudom.
Azt még nem, mit csináljak a lecserélt akksival, egyelőre minden eshetőségre készen a csomagtartóban van. Állítólag a gyártónak le lehet adni, csak még nem tudom, hogyan, de utánanézek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr894071144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2012.02.06. 15:07:19

Elolvasva a harcot a pollenszűrővel, azt hiszem, már értem, miért nem írta rá a szervíz a listára...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.02.07. 05:39:43

@ribizlifozelek:
Az még semmi... majd ha megírom, mi volt a mostani hétvégén, mikor megpróbáltam fékbetétet cserélni...

Viszont ma gond nélkül kicseréltem a gyertyákat, ami persze nem nagy szám.
De nem adom fel. Lassan komplett autószerelő műhelynyi cuccot vásárolok össze.

FutureFry 2012.02.07. 06:54:26

Mivel a bostoni NPR (WGBH) ezek szerint nálad gyakran megy, talán már hallottad a "CarTalk" című betelefonálós autós műsort (Cambridge-ből sugároznak - tőled nem messze :)), amit két testvér vezet (Tom & Ray Magliozzi). www.cartalk.com. Én nagyon élvezem (minden héten) a podcast-ot (ajánlom).
Szóval az Ő honlapjukon van egy ún. "Mechanics Files" rész, ahol a hallgatók által értékelt szervizek vannak. Én ott találtam egyet, amit már egy jó pár éve használok (és a márkaszerviznél nem csak jóval olcsóbbak de jobb munkát is végeznek (*)). Szóval én meg vagyok velük elégedve. Persze "YMMV".

(*) Mondjuk ez nem volt nehéz mert a márkazervizben felrakott fékpofa leesett és blokkolt (satufék) az autópályán, menet közben. Szerencse, hogy már a lejárónál jártam...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.02.07. 11:00:42

@FutureFry:
Kösz, megnézem. Párszor hallottam a műsort az hiszem, elég vidám társaság, igaz? :)

Huh, ez a fékleesős sztori... elég gáz.
Most kaptam egy csomó kupont a postaládámba.
A Firestone szerviz 100 dollárért cserél fékbetétet és újraszabályozza a tárcsát.
Hát, ha ezt már egy óra alatt meg tudom csinálni legközelebb, akkor se spóroltam olyan sokat, de legalább tudom, hogy mit raktam bele és hogyan. :)

FutureFry 2012.02.08. 05:38:35

@Boston2:
Igen - vidám társaság, ragadós a nevetésük (legalább is számomra). És a stílusuk ellenére (vagy éppen azért :)) távolról sem bugyuták (ha jól tudom az MIT(*)-n végzett mindkettő). Azért is tetszik mert nem veszik magukat túl komolyan (sokakból hiányzik ez manapság).

(*) MIT: Erről jut eszembe (teljesen más): Voltál-e az MIT metrómegállójában? Érdemes kipróbálni az ottani (MIT-ihlette) installációkat, lásd:
en.wikipedia.org/wiki/Kendall/MIT_(MBTA_station)

FutureFry 2012.02.08. 05:51:05

@FutureFry:
Na igazából ezt a linket akartam betenni:
en.wikipedia.org/wiki/Kendall_Band
Remélhetőleg az installációk manapság (újra) működnek (bár amikor én voltam ott csak kettő volt valamennyire használható állapotban).

(Bocs, az "offtopic"-ért, remélem nem túl zavaró)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.02.08. 05:56:39

@FutureFry: Nem jártam még arra, de kösz az ajánlót, érdekes!
Jöhet nyugodtan bármi, akár off, akár nem :)