Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) Apple (1) apple (13) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) boston (127) Boston (1) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) ebay (3) eBay (1) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) USPS (1) usps (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Logisticus absurdus

2011.12.02. 22:36 Boston2

Egy apró hiba a logisztikai szabványok csapdájába tudja ejteni az embert könnyedén. A nagy cégek olyan szabályok szerint dolgoznak, melyek elsősorban arra szolgálnak, hogy a saját munkájukat minél inkább leegyszerűsítsék és nem arra, hogy az ügyfél dolgát tegyék könnyebbé. Néha a kettőnek van metszete, de ez nem szükségszerű. A lényeg az, hogy ha követik ezeket a szabályokat, akkor őket nagyobb baj nem érheti. Skatulyázás a végsőkig, minden ügy, minden tranzakció csak a szabványosítás Prokrusztész-ágyába erőltetve működhet.


Nemrég, miután többször is előfordult, hogy aksiról használva a Macbookot teljesen váratlanul - mivel még látszólag fele kapacitás fölött volt az aksi - minden figyelmeztetés nélkül kikapcsolt (ezzel időnként félórányi munkámat küldve a virtuális Nirvánába), ellenőriztem az aksi állapotát, és azt írta „service battery”. Három éves, nyilván végelgyengülésének utolsó fázisában van.
Gondoltam, veszek egy újat és kicserélem.

Nem nehéz elvileg, ez még az Unibody verzió előtti, az ember a hátára fekteti, megnyom két pöcköt és kiugrik az aksi, az újat meg beleteszi a helyére, ennyi.
Elvileg. A gyakorlatban ez úgy történt, hogy megnyomtam a két pöcköt és az égvilágon semmi nem változott. Az aksi stabilan és megátalkodottan ragaszkodott a helyéhez, „én innen már pedig ki nem moccanok” hallottam magamban a rosszindulatú, kárörömmel teli vihogását.
Az Apple gépek házát meglehetősen passzentosan készítik, úgy látszik, ez az aksi megdagadt vagy a gép ment össze. Mindenesetre hajszálvékony rés van csak az aksi és a számára kiképzett hely oldalfala közt. Szerencsére a finomabb vágásokhoz már régóta használok X-acto pengét (ez amolyan szikeszerű valami), az éppen belefért a résbe, azzal feszegettem óvatosan haladva a körvonal mentén. Sikerült is pár perces munkával kibányásznom, némi nyomot persze hagyott és a pengének is annyi, de ez utóbbi filléres fogyóeszköz, van egy tucat tartalék.


De már megint elkalandoztam... hosszas guglizás és amazonozás után végül mégiscsak az eredeti Apple aksi mellett döntöttem, bár az 5 csillagból mindössze kettőt kapott a felhasználói visszajelzések alapján, de gondoltam, ha valami gond lesz, egyszerűbb a garancia, mint a noname kínai utángyártottak esetén, amelyek amúgy ennek harmadába kerülnek.
Meg is rendeltem az online Apple store-ban. Hogy-hogy nem, elfelejtettem a szállítási címre ráírni a cég házszámát (a cég neve és az enyém természetesen rajta volt, az utca, város, irányítószám is), nem értem, hogy történt, alighanem eltérő lehetett a webform azoktól, amit eddig használtam. Még sose fordult elő ilyen, pedig azért mostanában rengeteget rendeltem online.
Természetesen ezt addig nem vettem észre, míg a mára jelzett UPS szállítást hiába várva meg nem néztem a „nyomkövetést”, amely azt írta, hogy „vissza a feladónak, a feladó kérésére”.
Mi van?
Apróbetű „hiányzó házszám”.
Hű... tényleg. Hogy a fenébe?
Sebaj, még nincs semmi veszve, felhívom a UPS-t. Ők is ugyanezt mondták.


- Oké, hát akkor most megadom a házszámot, jó? -
- Nem, ezt vissza kell küldeni. -
- De itt van 7 mérföldre az elosztóban... -
- De a feladó utasítása, hogy küldjük vissza. -
- El tudok menni érte. -
- Sajnálom, de a feladó igényelte... -
- De én vagyok a jogos tulajdonosa, az én nevemre érkezett és kifizettem. -
- Sajnálom, nem tudok segíteni, beszéljen a feladóval. -

Kellőképpen emelkedett vérnyomással felhívtam az Apple Store-t.
Még tovább fokozta a helyzetet, hogy egy férfihangon beszélő automata vette föl, ami nem értette, mit akarok, de jobb is, mert hamar kapcsolt egy emberhez.
Mondtam a hölgynek, mi a gondom.
- Sajnálom, de nem volt meg az házszám. -
- Igaz, valóban, de akkor most megadom. -
- Sajnos nem lehet, a szállítmányt vissza kell küldeni. -
- De miért? Itt van még 7 mérföldre az elosztóban, ma hozták volna ki... még simán kihozhatják holnap vagy hétfőn. -
- A rendszer ilyenkor visszaküldeti. -
- Akkor minek nem lehetett feladni a rendelést anélkül, hogy a telefonszámomat megadnám? Az lenne a logikus, ha ilyenkor akár e-mailben, akár telefonon jeleznék, hogy hiányos a címzés, nem? És pótolnám... -
- Ön töltötte ki a megrendelést? -
- Igen, én. Valóban én hagytam ki valahogy a házszámot, tudom, de most megadhatnám, illetve ha Önök tudják, hogy hiányzik a házszám, akkor miért nem értesítettek előbb, minthogy azonnal visszaveszik? Akkor mire kell a telefonszámom? -
- A telefonszám azonosításra kell. A rendszer nem foglalkozik azzal, hogy a cím korrekt-e. -
- Jó, akkor hogy juthatok a már kifizetett csomagomhoz, ami itt van 7 mérföldre tőlem? Szóljanak a UPS-nek, hogy nem kell visszaküldeni, hanem elmegyek érte. -
- Sajnos erre nincs mód, csak azt tudom csinálni, hogy ha visszaérkezik, akkor küldök egy másikat a korrekt címre, vagy visszavesszük és a pénzt megtérítjük. -

Ekkora már végleg ki voltam akadva ezen a számomra logikátlan rendszeren, azt mondtam, hogy rendben, adják vissza pénzt, veszek egy utángyártottat harmadáron inkább.
Meg is rendeletem az Amazonról.

Elismerve, hogy az alapvető hibát én követtem el, a következő kérdések merülnek fel bennem.
1. Ha igazán „foolproof” rendszert akarnak csinálni, miért nem ellenőrzik, hogy van-e házszám? Igen, az ilyen "hülyéknek", mint nekem, aki 1 évben egyszer valahogy kihagyja... felteszem, mással is előfordul.
2. Ha egyszer tudják az összes elérheőségemet, a terméket már kifizettem és megkapták a visszajelzést, hogy hiányos cím miatt nem tudják kiszállítani, akkor miért nem teszik „tartás”-ba a szállítónál és értesítenek engem, hogy eldöntsem, mi legyen? Ilyenkor a cucc már nem az övék, hanem az enyém. Miért ők döntik el, miért nem a jogos tulajdonos?
3. Ha mind a szállítónál, mind a feladónál jeleztem, hogy át tudom venni vagy meg tudom adni a helyes címet, miért nincs mód arra, hogy egyszerűen leállítsák a visszaküldést és beleírják, hogy „átveszi az elosztóban” esetleg „ismételt szállítás a helyes címre”?
4. Az UPS minden munkanap jön a céghez. Minden munkanap. Néha többször is. Pontosan tudják, hogy az utcában csak egy ilyen cég van. Sőt, egész Massachusettsben is. Ugyanabból az elosztóból szállítanak ide mindennap, ahol most azt mondják, nem tudjuk hová kell szállítani, akkor is tudják, hol vagyunk, ha nincs meg a szám, biztos vagyok benne, hogy mind a sofőrök, mind a diszpécser tudja, hiszen nap mint nap találkoznak a névvel és a címmel. 
5. Az utca rövid. Négy ingatlan van benne, az egyik a cég, aminek a neve rajta volt a címzésen. Tényleg nem tudják megtalálni, ha amúgy is szállítanak ide?
6. Végül még valami utólag: miért csak a kiszállítás előtti pillanatban jöttek zavarba attól, hogy nincs házszám? Mikor felvették a szállítmányt, nem szólt a rendszer, hogy ácsi, valami hibádzik? Akkor csak az itteni diszpécserek dobhatták vissza. Vélhetőleg ugyanazok, akik naponta kétszer küldik ehhez a nevű céghez a kocsijaikat...

Valahogy ezek a dolgok szerintem bőven túl vannak a józan ésszel elfogadhatókon. A cégeknek nyilván még a pluszköltségek ellenére is megéri droidoskodni és nem foglalkozni a nyilvánvaló „common sense” dolgokkal, ha azok nem esnek a szabványok keretei közé. Mert hogy ezen mind a UPS, mind az Apple veszített valamennyit, az tuti, ahogy én is, hiszen az Apple-nek vissza kell adnia a pénzt, a termék visszavételét adminisztrálnia kell, stb., a UPS-nek vissza kell szállítania, pedig nem kellett volna, ha átvehetném, én meg idegeskedtem egy órát és még 4 napot kell várnom az aksira. Nekem a legrosszabb, mert a két óriáscégnek egy ilyen tétel nem oszt, nem szoroz. Működik az olajozott rendszer, nyilván erre is megvannak a kitalált szabályok. Csak azt hinné az ember, ha én megpróbálom helyrehozni, ők is megpróbálják majd a saját részüket hozzáadni. Tulajdonképpen alighanem 3-4 kattintással és pár karakter gépeléssel megoldható lett volna - ha nem lenne egyszerűbb droidként követni a begyakorlott rutint.
Még egyszer, nem akarom rájuk hárítani az egészért a felelősséget, az én figyelmetlenségem volt a probléma gyökere. Az bosszant nagyon, hogy a kis hiba után számos ponton lehetett volna némi jóindulattal korrigálni a dolgot, de láthatólag ezzel csak én próbálkoztam.
De legalább így elvileg olcsóbban megúszom - illetve nyugtával dicsérd a napot, mert az utángyártott aksik gyakran gyengébb minőségűek. Meglátjuk.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr163432765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.12.03. 16:30:51

Van, ahol nincs hazszam. Mi is laktunk olyan hazban, aminek egyszeruen nem volt hazszama. A cimzes az valami olyasmi volt, hogy Pearl House, 11135646 St.

Ha tudsz, probalj elmenni Apple boltba. Ott Emberek dolgoznak es valami elkepesztoen jo a kozonsegszolgalat. Sokszor olyasmit is megcsinalnak, ami nem garancialis. Pl amikor az 5 eves almamban elhunyt a vincseszter, kerestek egyet a raktarban es beletettek szo nelkul. Egyuttal keres nelkul kicsereltek a picit karcos hazat. Sok evvel a garancia lejarta utan es nem is kertek erte penzt.
Igy lett a kovetkezo laptop is Alma.

(Idopontot foglalni kell.)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.12.03. 16:40:06

Van egy címtáruk szerintem, ami alapján az ilyet lehet azonosítani, nem?
A fene tudja.
De miért csak a kiszállítás előtti pillanatban tűnt fel nekik? Ezt nem értem.

Van Apple bolt, de annak idején elég vegyes tapasztalataim voltak az iPhone vásárlás idején és nem hinném, hogy egy három évesnél idősebb, kifutott notebookhoz éppen van akksijuk.
Meg egyszerűen berágtam rájuk. Nem értem, miért nem lehetett kicsit rugalmasabbnak lenni. Főleg azt nem, hogy attól kezdve, hogy kifizettem és elhagyta az ő területeküt, szerintem az én tulajdonom és nekem kéne rendelkeznem az ügyében, nem nekik.
Sajnos, nekem nem úgy tűntek, mint akik ennyire ügyfélbarátok, a netes visszajelzések is eléggé ezt mutatják, nagyjából felerészben voltak elégedettek... mindegy, 1gy olcsóbb volt.

arpeen2 2011.12.06. 11:11:05

@ribizlifozelek:

Félre ne érts, nem flame-elni akarok, de hogy veszel 2x - 4x áron egy laptopot (PC-hez képest) ami belül PC alkatrészeket tartalmaz, és évek után kicserélnek benne 50-100$ értéket képviselő alkatrészt, az ugyan gálánsnak tűnhet, de valójában a többszörösét is kifizetted már előre. Tehát elsősorban magadnak köszönd, ne nekik. :)

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.12.06. 15:18:28

@arpeen2: A legelső Mac úgy került hozzánk, hogy egy akciónak köszönhetően a kategóriájában az volt a legolcsóbb.

Sokkal jobb volt, mint a PC-k.

Általában csak kicsivel drágábbak, mint egy hasonló kategóriájú Win-es gép. Az árkülönbözetet viszont a terméktámogatás bőségesen kárpótolja.

arpeen2 2011.12.06. 15:35:32

@ribizlifozelek:

Bizonyos helyzetekben előny lehet egy Mac, DE ! Ha csak egy picivel lenne drágább és valóban mindenki számára jobb lenne, mint egy PC akkor nem egyszámjegyű %-ban használnák az emberek a világon. Persze lehet rosszul látom és mindenki rosszat akar magának. :)

Amíg elenyésző százalákban használják emberek a Mac-at, addig azt kijelenteni, általánosságban hogy jobb mint egy PC, nos....bátor kijelentés.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.12.06. 16:27:52

@arpeen2:
Szerintem rosszul látod...

A Mac-el nem csak alkatrészt veszel, Ezt már az elején leírtam egyszer, mikor megvettem a gépet.
boston.blog.hu/2011/03/08/a_tudas_almaja_1

1982 óta foglalkozom számítógépekkel, dolgoztam tucatnyi rendszeren, az első saját gépem 1985 körül volt. DOS, Windows, Unix, régi Mac, új Mac, Silicon Graphics minden típusa (az Intel alapú is), mindenféle baromi erős PC-k, kb. 10 éve használok notebookot is.

Nyugodtan ki merem jelenteni, hogy ez a kis kifutott, 3 éves Macbook Pro eddig a legjobb gépem. Semmi baj nem volt bele, úgy működik, ahogy kell, nem kell macerálni mindenféle driverekkel, nincs inkompatibilitás, nincs vírus, minden szoftver van hozzá, ami kell.
És szép.
Nagyságrenddel szebb és gördülékenyebb az oprendszer, mint bármelyik Windows verzió (oké, a 8-ast még nem láttam).
A munkában Win7 Professional 64 megy a létező második legizmosabb Dell munkaállomáson. Működik, de nem szerethető.

Sokan lekicsinylik az ún. felhasználói élmény jelentőségét. Pedig ez hiba.
Sokkal hatékonyabb a munka, ha az embert nem frusztrálja a használt rendszer és esztétikus, egyszerűen jó, kézreálló és stílusos munkakörnyezet és jelentéktelennek tűnő, de a mindennapi rutinban hamar értékelhető ügyes megoldásokkal van tele.

Nem vagyok elvakult Mac hívő, ez az első saját Apple gépem, az iPhone-nal nem tudtam megbarátkozni. De határozottan úgy gondolom, hogy az a plusz, amit kapok vele, simán megéri.

Ami a százalékokat illeti, az USA-ban 13% fölött van az Apple piaci részesedése a PC kategóriában, ezzel harmadik a Dell és a HP mögött.
Az előző munkahelyemen Dell és HP gépeket használtunk, van összehasonlítási alapom.
Nem lenne kérdés, hogy Mac-re voksoljak.

ÉS nem utolsósorban, ha akarom gond nélkül használok rajta Windowst is. Fordítva nem igaz. :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.12.06. 16:37:46

@Boston2: Még egy dolog.
Édesanyámnak, akinek nem volt tapasztalata előzőleg számítógéppel, szintén Mac-et vettem és máig áldom ezt a döntést.
Már a harmadik generációt használja és biztos vagyok benne, hogy az áttekinthető és logikus, gördülékeny felhasználói felület még azzal együtt is, hogy angol (persze tud angolul) jelentősen megkönnyítette, hogy mára gyakorlottan kezeli a Skype-ot, a mailt, a böngészőt, feltölti a digitális kameráról a képet, rendezgeti őket, ha kell, kicsit retusálja, elküldi, fórumokra felteszi... és az egész gyakorltailag problémamentes.
Soha nem volt semmiféle javítanivaló vagy olyan dolog, ami miatt be kellett volna avatkozni a rendszerbe.
Ez eddig egyetlen általam használt PC-re se volt igaz. Sőt, a cégnél használt gépek közül is kevésre.

Tudod, egy rendszer nem csak az alkatrészek összessége. :) Az is számít, hogyan állítják össze és milyen átgondoltan, logikusan és konzisztens módon tervezik meg.
Ebben pedig vitathatlan az Apple előnye, már csak azért is, mert nem százféle gyártó ezerféle cuccát kell egyeztetni, ha használni akarom, mint a PC-nél.

Persze elfogadom, hogy akinek ezek a szempontok nem fontosak, vagy szeret buherálni, nem kényes a designra, és/vagy csak az ár számít, tekintet nélkül a hozzáadott értékre, azoknak tökéletesen megfelel a Windowsos világ.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.12.06. 17:06:18

@arpeen2:
Különösebben nem érdekelt, de a kedvedért utánanéztem:

Az Apple OS X globális piaci részesedés a számítógépekben 5% és folyamatosan növekszik, míg a Windows gyakorlatilag ebben az évben stagnált.

Ha pedig a legdinamikusabban növekvő tablet piacot is belevesszük, az előrejelzések szerint jövőre az Apple eladások meg fogják haladni a HP eredményeit...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.12.06. 21:39:37

Tudom, hogy ez úgy tűnik, mintha én most mindenáron az Apple elsőbbségét bizonygatnám, pedig nem így van. Pusztán annyit állítok, hogy a magasabb ár (ami általában jobb minőséget is takar, mint egy átlagos, hasonló konfigurációjú PC) valóban tartalmaz olyan plusz értékeket, ami egy adott felhasználói kör számára lényegesek. Nem véletlen, hogy az USA-ban egyetlen távol-keleti gyártó se tudta megelőzni eladásban, csak a Dell meg a HP.
Az, hogy a világban miért csak 5%, korántsem azzal magyarázható mindössze, hogy ne lenne épp olyan jó az ár/érték aránya, mint a PC-nek.
A tény inkább az, hogy sok helyen, csak az olcsóság számít, függetlenül attül, mit is tartalmaz. Nem azért nem vesz Mac-et, mert nem tetszene neki vagy nem lenne megfelelő - csak éppen nem engedheti meg.
A másik fontos szempont, hogy PC buherátort minden sarkon találni, PC alkatrészt árulnak minden nagyobb elektronikai áruházban is, Mac-et csak szakkereskedésekben kaphatsz jobbára. Naná, hogy a tömeg nem fogja ezt választani, hiszen nem is nagyon ismeri...
Mikor megvettem ezt a kis használt gépet én is vacilláltam egy ideig. Még kérdezősködtem is a magyar Mac fórumon, akkor még új Macbookra pályáztam, tényleg megéri-e ilyet vennem, mikor ugyanazért az árért egy hardverben erősebb Dell notebookot kaptam volna - persze oprendszer nélkül, vagy csak Linuxszal, ami nem az én világom.
Előzőleg a cégnél egy 17"-os Core i5-el, 4G-val, Win7 Pro-val. Jól ment, de mégse éreztem vele a munkát olyannak, mint ezzel, amiben csak egy Core2 Duo van.
Egy pillanatra se bántam meg, hogy nem olyat vettem, hanem ezt a Mac-et, pedig előtte vagy 10 évig PC-t használtam.
Most is minden egyes alkalommal, mikor a saját Macbook-ról átfordulok a céges Win7-re, azonnal szembe ötlik a különbség, mennyivel gagyibbnak érződik a Windows.
Nem azt mondom, hogy rendszerszinten gagyi, csak hogy annak érződik a Mac mellett és ezt általában azok megértik, akik használják mindkettőt.
Aki nem, az csak annyit lát, hogy "hűűű, mééé ilyen drága az a Mekkintos, mikó ugyanaz a proci meg memórija" :D

arpeen2 2011.12.07. 08:10:04

Nos nem akarok flame-et ahogy írtam, mégis lehet az lett belőle :)

Amiket leírtál számomra, egyrésze meggyőzött másrésze viszont vagy szélsőséges szemlélet, vagy egyszerűen csak a designról szól, ami simán !! kivitelezhető egy PC-nél is, mivel napjainkban bármilyen design periféria beszerezhető. Hogy az usában nem tudnák a Mac legolcsóbb termékeit megvásárolni, az elég nehezen hihető, de legalábbis nem arányos az eladott gépek, és a lakosság anyagi helyzete. Ez egészen biztos. Mivel én is szgépekkel dolgozok, én is hozhatnék majd féltucat közvetlen példát az ismeretségi körömből, kezdve anyámmal akik 50+, 60+ évesen nap mint nap használják a PC-t a leghétköznapipp dolgokra, és bár ha azt mondom nekik "kiterjesztés" vagy "fájlkezelő" fogalmuk nincs miről beszélek, de mégis le tudják szedni a fényképezőről a fotókat, napi szinten használják a Skype-ot, az MSN-t, vagy akármit, ami a korukhoz képest dicséretes.

Egy szó mint száz az 5% az 5%. A táblagépek az más téma..

Mivel nem akarok vitát generálni, így nem kívánok EBBEN a témában a továbbiakban hozzászólni, így is többet írtam, mint akartam. :)

A blogot továbbra is olvasom mert szeretem és más témákhoz hozzászólok, ahogy eddig is. :)

Remélem nincs harag :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.12.07. 17:12:51

@arpeen2: NIncs harag, miért lenne? :)

Az USA-ban mint mondtam 13% a Mac és növekszik.
Aki nem engedheti meg magának, az inkább a globális piacra vonatkozik, azért 5%.

A design dolog meg szubjektív... és egyáltalán nem a perifériákról szól csak. Miért jobb az, ha utólag kell összeszedni kiegészítőket, hogy stílusos legyen valami?
És létezik olyan, hogy szoftverergonómia és abban az Apple mindig egy ugrással a PC világ előtt járt. Ezt aligha lehet vitatni, a Win7 előtt az összes előző egyszerűen gagyi ronda volt.

A PC gyakorlatilag ronda. AKad szép is, de ritka, az átlag még mindig ronda és nagy, a Mac már nagyon régóta megcsinálta a monitorba épített gépet, mennyivel egyszerűbb volt elhelyezni, nem kell külön hely egy ronda nagy háznak, nem kell összevissza kigyózó kábel...
Viszont a PC-ben cserében rugalmasan csereberélhető minden, ha valaki ezt szereti, meg ha nem fontos neki az egységes stílus.

A Mac zárt rendszer, annak minden előnyével és hátrányával.