Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) Amerika (2) amerika (145) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) Boston (1) boston (127) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) Gibson (1) gibson (2) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) os x (1) OS X (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) paypal (2) Paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) UPS (3) ups (4) usa (131) usps (1) USPS (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

T-Mobile USA: túl kockázatos, talán jöjjön vissza egy fél év múlva

2011.05.02. 15:20 Boston2

Tegnap az iPhone és a 4G MiFi mobil hotspot megtért a teremtőjéhez, pontosabban a forgalmazójához (elég egyszerűen ment, bár csak reménykedhetem, hogy az iPhone törlés és reset funkció a személyes adataimat nem hagyta a telefonon és a 800 dollárnyi kauciót csak 2 hét múlva küldik, csekken, ami megint vagy 4-5 nap, amíg jóváírják – gyűlölöm a csekkeket).
Persze szép kis veszteségem volt rajtuk, hiszen mindkét esetben a 35 dolláros aktivációs díjat már nem térítik meg, ahogy az adót sem, hogy az iPhone-ra megvásárolt 60 dolláros AppleCare-ről ne is beszéljünk... Egyébként érdekes módon itt mindig nettó árakat adnak meg és sajnos erről nem láttam tájékoztatót, így azt hittem, az ügyfél számára ténylegesen fizetendő árról van szó, hideg zuhanyként ért, hogy jóval magasabb lett a számla.


Mellesleg az ügyfélszolgálatos bizalmasan, lefojtott hangon elmondta, hogy sokan panaszkodtak és hozták vissza készüléket a környékünkről, és az a legjobb, amit tehetek, hogy visszaadom és más szolgáltató után nézek.
Persze az iPhone töltőjének falidugasza a hátizsákomban maradt, megígértem, hogy ma beviszem, mert elvileg ma van az utolsó napja a visszaadásnak. Sajnos elkéstem, mert nem tudtam, hogy csak este hatig vannak nyitva. Nem tudom, most elfogadják-e még holnap, vagy kifizettetik velem az idő előtti szerződésbontás horribilis díját...
Következő lehetőségnek maradt még két szóba jöhető választás.
Az egyik az AT&T, a másik a T-mobile. Az előbbinél már elindítottuk a folyamatot próbából, hogy menne-e, és 500 dollár kaució. Lehet egy iPhone, amiről vegyes benyomásaim maradtak, volt, amit szerettem rajta, volt, ami hiányzott. Nagy előnye, hogy a Skype működik rajta videóhívással, van hozzá pár fontos alkalmazás, ami Androidra nincs, meg rengeteg hasznos kiegészítő.
Hátránya, hogy pár dologban elég fapados az Androidhoz képest (a szövegbevitel például sokkal gyengébb magyarul, viszont a virtuális billentyűzet jobb, talán mert nincsenek olyan közel a billentyűk, mint az Androidon), valamint az is, hogy a Skype nem támogatja a Bluetooth headsetet, igaz, a sajt vezetékes headsetje viszont profi, jobb, mint a HTC-é. És legfontosabb, hogy csak 3G internetet tud.
Az Androidos szóba jöhető készülék leginkább a HTC Thunderbolt vagy a Samsung Galaxy S lenne (nem tudom, ez utóbbit forgalmazzák-e). A Thunderbolt 4G, tud hotspotként működni, tehát egy előfizetéssel megoldhatnám a számítógépről is a netet. Hátránya, hogy nagy, mint egy féltégla, a Skype nem támogatja a videóhívást, ellenben működik Bluetooth headsettel. (Miért nem lehet ezt a két funkciót egy telefonban, egyszerre megoldani? Emberek, 2011 van!)
Mindkét esetben van egy nagy bibi: korlátos a netforgalom, mind a telefonnal, mind a hotspotként megosztva. Magyarul épp a videóhívások miatt nem igazán jól használható egy ilyen csomag. A Verizonnál korlátlan volt a telefonos csomag.
Nem igazán győztek meg.
Elmentem hát a T-mobile-hoz. Náluk iPhone nincs is, csak Androidos készülékek jöhetnek szóba, amivel persze nincs bajom. A Samsung Galaxy S tűnt a legjobbnak, el is kezdtük a vásárlási procedúrát, begyűjtötték az adataimat, útlevélszám, Social Security, stb. Kiderült, itt is 400 dollár kauciót kell fizetnem. Viszont ezért kb. 115 dolláros bruttó havidíjjal korlátlan internet és beszélgetés meg sms van!
Adataimat kétszer kellett megerősítenem, egyszer az ügyintézőnek helyben, egyszer meg az aktivációs központnak telefonon.
Miután visszaadtam a telefont az ügyfélszolgálatosnak, kis idő múlva – láthatóan maga is meglepődött a kapott információn – közölte, hogy sajnos nem áll módjukban előfizetői szerződést kötni velem, mert nincs hiteltörténetem. Talán próbálkozzak meg egy fél év múlva.
Az ám, bazmeg, hogy lenne már hiteltörténetem, ha még csak két és fél hónapja vagyok itt, hmmm?
Próbálok nem nagyon felháborodni már és kezdek már az ehhez hasonló értelmetlen megaláztatásokhoz hozzászokni, de nem igazán megy.
Becsületes, szabálykövető, jó anyagi körülmények között élő ember vagyok, nem én kuncsorogtam állásért itt, hanem itteni cég ajánlotta, mert jó szakember vagyok egy speciális területen, tehát szükségük van a munkámra. Örömmel kifizetné a szolgáltatásuk díját és minden gond nélkül meg is tudom tenni. Hajlandó vagyok a havidíjat előre kifizetni. Akkor most mi van? Miért nem vagyok olyan jó ügyfél, mint akinek van egy rakás hiteltartozása és évek óta épp csak tudja törleszteni, de közben nem marad másra pénze, de mivel „van hiteltörténete”, őt tárt karokkal várnák? Hol itt az értelem és a méltányosság? Nekem nincs hiteltartozásom, ellenben van megtakarításom, nem én vagyok inkább jobb helyzetben, mint az, aki el van adósodva sok-sok évre? Mi van, ha mondjuk valakinek a cég  fizeti a lakást meg a közüzemi számlákat és nem akar hitelkártyát használni és nincs szüksége hitelre, akkor az örök életére elásta magát az obskurus hitelképesség-minősítő jenki cégek adatbázisaiban, mint megtűrt pária? A logika azt diktálja, hogy én vagyok a fizetőképesebb, épp azért, mert nem hitelből akarok élni, hanem a saját szabad forrásomból. Ha beüt valami, engem nem köt semmilyen tartozás, mint azt, aki folyton hitelből vásárolgat és nagy hitelkeretet használ fel. Miért az itt a jó ember, aki tartozik pénzzel, miért nem az, akinek nincs is szüksége hitelre? Eszement logika...

És hiába mondják, hogy nem diszkriminatív, hogy az amerikaiak is ugyanilyen elbánásban részesülnek, ha nincs vagy nem megfelelő a credit history, igenis diszkriminatív, mert minden most ideköltöző külföldi szükségszerűen ki van ejtve a pixisből, hiszen fizikailag lehetetlen, hogy legyen neki credit history-ja, hiába volt otthon már 10 éve a legjobb banki ügyfél és fizette be az összes számláját pontosan. 

Újra és újra: FUA! (Tudjátok, Fuck You, Amerika, nesze neked lehetőségek hazája!)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr402871836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arpeen2 2011.05.02. 21:54:04

Jó volt a bejegyzés, köszönjük, bár kicsit kezdünk leregadni a telefon témánál, ami nem rossz téma, csak már sok. :)

És ha már telefon téma : nem lehetne valamelyik kollégáb (főnököd) nevére egy előfizetést bevállalni ? Úgy látom a feletteseid megbíznak benned. VAGY pedig, nincs valami céges tarifacsomag ?

Személy szerint szívesen hallgatnék a munkádról, még ha körvonalakban is, illetve ha van időd akár telefonnal is fotózni, jöhetne több kép.

Remélem megoldódik ez a kapcsolattartási mizéria mielőbb.

Have a nice day ! :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.05.02. 22:03:14

@arpeen2:
Hidd el, én szeretném a legjobban, ha már egy simán működő rendszeren írhatnám azokat a bejegyzéseket, melyek sokkal kellemesebb témákról szólnak. :)
Most jön az AT&T és a HTC Inspire.
Este elérkezik az igazság órája. Egyelőre a cégnél teljesen jó a 4G, de itt a másik is jó volt.

Céges, persze, lehetne, de ők Blackberryt akartak adni, ami nekem nem tetszik, másrészt szeretem, ha ilyen téren nem függök a cégtől. Sokkal többet használom magán, mint céges célra és ezért inkább jobb, ha privát a telefon is.

orlov 2011.05.03. 06:29:18

Boston megkerdezhetem, hogy hogy van ez a Skype az iPhone-n? Verizonnal most nezek telefont, de az iPhonera azt irjak, hogy n Skype-mobile? Van valami app ami letoltheto? Meg nem voltam boltban, szoval meg nem neztem meg.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.05.03. 12:46:58

Persze, nem dedikált Skype mobil, de az Apple storeból ingyenesen letölthető rá. Jól is működik, attól eltekintve, hogy Bluetooth-szal nem megy.

orlov 2011.05.03. 16:12:20

@Boston2: Kosz, igy mar ertem.
Sajnos a hiteltortenetes dolog ez meg menni fog egy darabig. Probald meg, hogy csinalsz Savings accountot es arra raksz mondjuk 250 dollart. Majd kersz ra hitelkartyat. 250 dollar ertekben v kicsit tobbert. A bankkal kell megbeszelni, hogy ez hogyan megy naluk lehet-e. Es hasznalni a hitelkartyat. V felvenni hitelt 250 dollar ertekben. Veszel valamit aminek hasznat is veszed. Valami elektromos dolgot v nemtudom. Es akkor azt torleszted 6 honapig mondjuk. Ezzel mar lesz hiteltorteneted (mondjuk ez is tobb honap...)
1ebkent Thunderboltrol olvastam visszajelzeseket vasarloktol es mindenki arra panaszkodik, hogy nem is hasznaljak es naponta tobbszor kell tolteni. Nagyon akarok venni en is valamit, de nem tudom eldonteni :D
4G nemtudom kell-e 1altalan, de kene valami telefon ami mondjuk birja tobb, mint egy napig :D

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.05.03. 18:01:57

@orlov:
Köszi, majd elgondolkodom ezen... csak nem szeretek hitelt fölvenni, ha egyszer anélkül is meg tudom oldani.

A Thuderbolt a Verizonnál van, én most egy Inspire-t vettem, az meg AT&T. Nagyjából egyformák, a Thunderboltban egy újabb proci van.
Azt felejtsd el, hogy egy okostelefon kibírja több napig, Ha nem használod a fő erősségét, a mindenféle hálózati kommunikációs lehetőséget, akkor igen, bírja 3-4 napig is, de ehhez az kell, hogy se mobilnetet, se wi-fit ne kapcsolj be egyáltalán, és ne is játszál vele meg ne csinálj olyat, amikor a képernyőnek folyamatosan mennie kell, mert a képernyő és a mobilnet szívja legjobban a energiát.
Annak idején, mikor roaming miatt nem nagyon használtam az okostelefon funkciókat, a Desire bírta akár 4 napig is.
De amint bekapcsolod és mennek a szinkronizálások, böngészel, Facebookozol, stb., másfél napnál tovább nem húzza egyik se.
Androidra van egy Juice Defender nevű alkalmazás, ez kb, másfélszeresére tudja növelni az üzemidőt azzal, hogy beállítgathatod, mondjuk minden órában csak egyszer kapcsolja be a szinkronizálást pár percre (az intervallumok rugalmasan állítgathatók), meg éjszaka egyáltalán ne használja a netet, mert minek. Ezzel egész sokat meg lehet takarítani.
Hála istennek, úgy néz ki, ez a készülék végre jól működik, stabil és elég gyors a net otthon is. De még tesztelem.
Amúgy az én izlésemnek kicsit nagy. Igazából a Samsung Galaxy S jobban tetszett, a T-mobilnál azt vettem volna, ha hagyják.
Amivel én még szoktam a dolgon segíteni: tartalék akksi, illetve mindenféle külső tartalék áramforrás, pl. ceruzaelemes vésztöltő, napelemes, akkumulátorral kombinált tartalék. :)
Az Inspire-t reggel teljesen feltöltve keztdem használni, a Juice Defender még nincs rajta, tehát gyári állapotú. Reggel kb. fél órán át mobil wifi hotspotként üzemelt és akkor folyamatosan Skypeoltam vele.
Azóta letöltöttem rá 5 új alkalmazást, megnéztem párszor a Facebookot meg a netet, meg elég sokat matattam a beállításokon.
Most 50%-on van az akksi, tehát szerintem estig bírja még, de majd felteszem a Juice Defendert.

orlov 2011.05.04. 16:19:41

@Boston2: Kosz, kimerito valasz. 1ebkent nagyjabol tisztaba vagyok vele, hogy a kijelzo viszi el a telefon energiajat, csak hatha valaki vegre elojon valami olyan megoldassal, hogy hasznalhatoak legyenek a telefonok ha hasznaljuk is oket :D

Hat igen ez a hitelfelveves... USA gazdasaga az olaj, a fegyver es a lakasuzleten kivul a hitelre epul :D Azert mondtam kis osszeget. Plusz azert mert eleinte nem fogsz kapni nagyobbat, mert nincs hiteltorteneted :D
22es csapdaja :D
De mar ittvagy joideje, mar biztos nott a hitelmutatod v mi :D

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.05.04. 19:43:13

Konkrétabb eredményt is tudok mondani, tegnap feltettem a Juice Defendert, és normál használat mellett ma reggel szólt, hogy tölteni kéne, olyankor 15% van még benne, tehát ez szerintem jó eredmény.
Reggel feltöltöttem, mielőtt elindultam volna, azóta normál használat mellett 93%-on van. A Juice Defender nagyon sokat segít rajta.
Tehát arról szó sincs, hogy naponta többször kéne feltölteni, ezzel szerintem másfél napot ki fog bírni. Talán kettőt is.

Nash vs. Keynes 2011.06.24. 06:03:01

nem rosz a skype to go sem. otthoni számokat regelsz a skypeodra. Mindegyikhez kapsz egy helyi hívószámot, így helyi számot hívva beszélhetsz az otthon maradókkal és a különbözetet a maszek skype egyenlegre feltöltött összegből fizeted. Céges telefonhoz ideális. Sokszor lehet a céges tarifacsomaghoz is plusz kedvezménnyel hívható számokat regelni, azzal még kedvezőbb.
süti beállítások módosítása