Tegnap az iPhone és a 4G MiFi mobil hotspot megtért a teremtőjéhez, pontosabban a forgalmazójához (elég egyszerűen ment, bár csak reménykedhetem, hogy az iPhone törlés és reset funkció a személyes adataimat nem hagyta a telefonon és a 800 dollárnyi kauciót csak 2 hét múlva küldik, csekken, ami megint vagy 4-5 nap, amíg jóváírják – gyűlölöm a csekkeket).
Persze szép kis veszteségem volt rajtuk, hiszen mindkét esetben a 35 dolláros aktivációs díjat már nem térítik meg, ahogy az adót sem, hogy az iPhone-ra megvásárolt 60 dolláros AppleCare-ről ne is beszéljünk... Egyébként érdekes módon itt mindig nettó árakat adnak meg és sajnos erről nem láttam tájékoztatót, így azt hittem, az ügyfél számára ténylegesen fizetendő árról van szó, hideg zuhanyként ért, hogy jóval magasabb lett a számla.
Mellesleg az ügyfélszolgálatos bizalmasan, lefojtott hangon elmondta, hogy sokan panaszkodtak és hozták vissza készüléket a környékünkről, és az a legjobb, amit tehetek, hogy visszaadom és más szolgáltató után nézek.
Persze az iPhone töltőjének falidugasza a hátizsákomban maradt, megígértem, hogy ma beviszem, mert elvileg ma van az utolsó napja a visszaadásnak. Sajnos elkéstem, mert nem tudtam, hogy csak este hatig vannak nyitva. Nem tudom, most elfogadják-e még holnap, vagy kifizettetik velem az idő előtti szerződésbontás horribilis díját...
Következő lehetőségnek maradt még két szóba jöhető választás.
Az egyik az AT&T, a másik a T-mobile. Az előbbinél már elindítottuk a folyamatot próbából, hogy menne-e, és 500 dollár kaució. Lehet egy iPhone, amiről vegyes benyomásaim maradtak, volt, amit szerettem rajta, volt, ami hiányzott. Nagy előnye, hogy a Skype működik rajta videóhívással, van hozzá pár fontos alkalmazás, ami Androidra nincs, meg rengeteg hasznos kiegészítő.
Hátránya, hogy pár dologban elég fapados az Androidhoz képest (a szövegbevitel például sokkal gyengébb magyarul, viszont a virtuális billentyűzet jobb, talán mert nincsenek olyan közel a billentyűk, mint az Androidon), valamint az is, hogy a Skype nem támogatja a Bluetooth headsetet, igaz, a sajt vezetékes headsetje viszont profi, jobb, mint a HTC-é. És legfontosabb, hogy csak 3G internetet tud.
Az Androidos szóba jöhető készülék leginkább a HTC Thunderbolt vagy a Samsung Galaxy S lenne (nem tudom, ez utóbbit forgalmazzák-e). A Thunderbolt 4G, tud hotspotként működni, tehát egy előfizetéssel megoldhatnám a számítógépről is a netet. Hátránya, hogy nagy, mint egy féltégla, a Skype nem támogatja a videóhívást, ellenben működik Bluetooth headsettel. (Miért nem lehet ezt a két funkciót egy telefonban, egyszerre megoldani? Emberek, 2011 van!)
Mindkét esetben van egy nagy bibi: korlátos a netforgalom, mind a telefonnal, mind a hotspotként megosztva. Magyarul épp a videóhívások miatt nem igazán jól használható egy ilyen csomag. A Verizonnál korlátlan volt a telefonos csomag.
Nem igazán győztek meg.
Elmentem hát a T-mobile-hoz. Náluk iPhone nincs is, csak Androidos készülékek jöhetnek szóba, amivel persze nincs bajom. A Samsung Galaxy S tűnt a legjobbnak, el is kezdtük a vásárlási procedúrát, begyűjtötték az adataimat, útlevélszám, Social Security, stb. Kiderült, itt is 400 dollár kauciót kell fizetnem. Viszont ezért kb. 115 dolláros bruttó havidíjjal korlátlan internet és beszélgetés meg sms van!
Adataimat kétszer kellett megerősítenem, egyszer az ügyintézőnek helyben, egyszer meg az aktivációs központnak telefonon.
Miután visszaadtam a telefont az ügyfélszolgálatosnak, kis idő múlva – láthatóan maga is meglepődött a kapott információn – közölte, hogy sajnos nem áll módjukban előfizetői szerződést kötni velem, mert nincs hiteltörténetem. Talán próbálkozzak meg egy fél év múlva.
Az ám, bazmeg, hogy lenne már hiteltörténetem, ha még csak két és fél hónapja vagyok itt, hmmm?
Próbálok nem nagyon felháborodni már és kezdek már az ehhez hasonló értelmetlen megaláztatásokhoz hozzászokni, de nem igazán megy.
Becsületes, szabálykövető, jó anyagi körülmények között élő ember vagyok, nem én kuncsorogtam állásért itt, hanem itteni cég ajánlotta, mert jó szakember vagyok egy speciális területen, tehát szükségük van a munkámra. Örömmel kifizetné a szolgáltatásuk díját és minden gond nélkül meg is tudom tenni. Hajlandó vagyok a havidíjat előre kifizetni. Akkor most mi van? Miért nem vagyok olyan jó ügyfél, mint akinek van egy rakás hiteltartozása és évek óta épp csak tudja törleszteni, de közben nem marad másra pénze, de mivel „van hiteltörténete”, őt tárt karokkal várnák? Hol itt az értelem és a méltányosság? Nekem nincs hiteltartozásom, ellenben van megtakarításom, nem én vagyok inkább jobb helyzetben, mint az, aki el van adósodva sok-sok évre? Mi van, ha mondjuk valakinek a cég fizeti a lakást meg a közüzemi számlákat és nem akar hitelkártyát használni és nincs szüksége hitelre, akkor az örök életére elásta magát az obskurus hitelképesség-minősítő jenki cégek adatbázisaiban, mint megtűrt pária? A logika azt diktálja, hogy én vagyok a fizetőképesebb, épp azért, mert nem hitelből akarok élni, hanem a saját szabad forrásomból. Ha beüt valami, engem nem köt semmilyen tartozás, mint azt, aki folyton hitelből vásárolgat és nagy hitelkeretet használ fel. Miért az itt a jó ember, aki tartozik pénzzel, miért nem az, akinek nincs is szüksége hitelre? Eszement logika...
És hiába mondják, hogy nem diszkriminatív, hogy az amerikaiak is ugyanilyen elbánásban részesülnek, ha nincs vagy nem megfelelő a credit history, igenis diszkriminatív, mert minden most ideköltöző külföldi szükségszerűen ki van ejtve a pixisből, hiszen fizikailag lehetetlen, hogy legyen neki credit history-ja, hiába volt otthon már 10 éve a legjobb banki ügyfél és fizette be az összes számláját pontosan.
Újra és újra: FUA! (Tudjátok, Fuck You, Amerika, nesze neked lehetőségek hazája!)