Két év Bostonban (meg másfél)

Kiköltöztem két + másfél évre Bostonba dolgozni, gondoltam, megörökítem az élményeimet.

Ajánlott olvasmány!

Egy régi barát és volt kolléga, szintén külföldre költözött:
Egy kitántorgó naplója

Friss topikok

  • Boston2: @Béla Salamon: Köszönöm, hogy írtál. Én aztán végül négy év 9 hónapot voltam kinn, egy évig család... (2018.09.24. 22:17) Búcsúbeszéd
  • Boston2: @iota draconis: Az a Dzseff, igen. Nem hinném, hogy valaha is még találkozunk, de ha mégis, átadom... (2017.08.30. 14:58) Bekeményítettek
  • Boston2: @FutureFry: Nahát, nem is gondoltam, hogy még olvasni fogod... :) (2016.04.22. 21:51) A Saabadság ára
  • Boston2: @ribizlifozelek: Állás az van, nem is rossz, csak másfél óra az ingázás. Lesz róla poszt. (2015.11.20. 19:00) Légy pozitív!
  • Boston2: @kék madár: Miért is nem csodálkozom ezen? (2015.10.23. 18:44) Vissza Bostonba

Címkék

1956 (2) abszurd (1) adó (1) Air france (1) ajánló (1) akkumulátor (1) aksi (1) Alitalia (1) állat (11) amazon (3) amerika (145) Amerika (2) apple (13) Apple (1) árengedmény (1) artisjus (1) at&t (5) átutalás (1) autó (17) baleset (1) bank (8) barkács (6) bazmeg (1) benzinkút (1) beperel (1) bevásárlás (8) bicikli (22) biztonság (5) blog (1) bor (2) bőrönd (1) borzalom (1) bosszúság (3) Boston (1) boston (127) bunkó (1) bürokrata (1) buszsofőr (1) canon (1) CDG (1) Cervignano (1) CIB (2) Citizens (1) comcast (2) copyright (1) credit (6) család (1) csekk (1) cvs (1) delta (1) diner (1) diszkont (1) eBay (1) ebay (3) edigital (1) egér (3) egészségügy (2) életkép (2) élet külföldön (128) élmény (1) előítélet (1) előzmény (4) emlékezés (1) emlékmű (2) enterprise (1) érdekes (1) erdő (1) erősítő (1) étel (7) étterem (1) Európa (1) facebook (1) félrevezető (1) fender (1) flying blue (1) forradalom (1) fotó (3) foxconn (1) frankfurt (1) fura (1) fűtés (1) gallon (1) gasztro (16) gibson (2) Gibson (1) gitár (14) gondolatok (1) google (1) gps (2) Grado (1) gumi (2) gyógyszer (1) hálaadás (2) hangszer (12) hangya (1) hatóság (1) ház (1) haza (2) hekkelés (1) hideg (1) hitel (1) hivatal (4) (2) htc (2) hurrikán (3) húsvét (1) időjárás (4) információ (1) internet (4) iphone (4) irene (3) itthon (3) Java (1) javítás (2) jog (1) jogosítvány (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) kaució (1) kenyérsütés (4) kerékpár (21) klm (2) kölcsönzés (1) költség (1) koncert (1) konyha (3) könyv (2) közlekedés (7) kudarc (1) küldetés (1) külföld (72) különbség (1) kütyü (1) lakás (3) lion (1) lúd (1) lufthansa (1) m&m's (1) Mac (1) macbook (4) macintosh (2) macska (1) madár (2) Magyarország (3) máv (1) MBTA (1) mcdonalds (2) mcgyver (3) merengés (14) michael daisey (1) minute clinincs (1) mission statement (1) mobil (6) mókus (5) munka (19) napló (117) new york (2) nyaralás (1) nyelv (2) ocsmány (1) olajcsere (1) Olaszország (1) online vásárlás (3) open house (1) óra (1) öröm (9) orvosi ellátás (1) OS X (1) os x (1) otthon (2) őz (1) pánik (1) papaya (1) paranoia (2) patika (1) Paypal (2) paypal (2) pénzügyek (1) pizza (1) posta (2) privacy (1) pulyka (2) relic (1) rendőrség (1) reptér (3) repülés (7) rettenet (1) rizs (1) Róma (1) Romney (1) ronda (1) ruha (4) saab (7) sandy (1) social security (1) spam (1) starbucks (1) steve jobs (1) strand (1) support (3) számvetés (1) szégyen (1) szemüveg (1) szerelés (1) szerszám (1) szerviz (1) szoftver (2) szolgálati közlemény (4) szőnyegtisztítás (1) sztori (1) technika (40) tél (1) telenor (1) természet (3) tojás (1) tojásfestés (1) tömegközlekedés (1) túlzás (1) túra (1) t mobile (1) ügyintézés (3) ünnep (1) ups (4) UPS (3) usa (131) usps (1) USPS (1) utazás (22) valvoline (1) van halen (1) városnézés (2) vásárlás (4) vélemény (13) Velence (1) verizon (8) video (7) virgin mobile (1) vizsga (1) vonat (4) youtube (1) zene (3) zipcar (2) Címkefelhő

Linkblog

Az UPS monnyonle...

2011.10.27. 02:48 Boston2

Senki nem hitte el, de én tudtam, hogy ez lesz belőle.
Mivel a recepciósunk besokallt azon, hogy kétnaponta jött három-négy küldeményem, megpróbáltam, mi lesz, ha a saját lakáscímemre küldetem. Előre tartottam ettől és mindenben totálisan beigazolódtak az aggodalmaim.


Ma egy cetlit ragasztottak az ajtóra, miszerint hoztak csomagot és nem voltam otthon.
Igen, hogy a 'csába lettem volna fél 11 és 2 között, hisz dolgozom, mint a legtöbb ember, nem? Minden munkanapon.
Ráírták, hogy megkísérlik a kézbesítést holnap is, ugyanebben az intervallumban. Természtesen akkor is hiába fogják.
A harmadik kísérlet után vissza a feladónak. Gratulálok.
Vegyek ki egy nap szabit minden csomagért?

Másik lehetőség, hogy elmegyek a 8 mérföldre lévő USP Hub-hoz és felveszem. Érted, oda-vissza 25 km-et menjek egy csomagért.
Bringával nem vállalható, főleg ha a csomag nagy.
De még kocsival is elég durva ezért autózgatni.

Rá van írva a papírra, hogy aláírhatom, hogy hagyják ott a csomagot.
Nem értem, hol? A nyílt utcán, ahol bárki ellophatja és ha rossz az idő, tönkremegy? Ezt komolyan gondolják?

Van egy ilyen mondat is, hogy regisztráljak az UPS MyChoice szolgáltatásra, hogy én határozhassam meg, mikor és hová szállítják.
Hű, de jó, regisztrálok.
Beírtam az adatokat, elfogadtam a feltételeket, next.

>>> Based on the information provided, UPS cannot process your request. To continue, review the information provided for accuracy. (1013)

Örvendek. Kipróbáltam minden javítást, amit csak lehetett, négyszer próbáltam újra, eredmény ugyanaz.
Oké. Jöhet a support.
Live chat, ez a legjobb, telefont nem szeretem, élőszóban sokkal nehézkesebb konkrét információt adni és félreérthetőbb is.
Negyed óra várakozás után kaptam egy - vélhetően - india nevű agentet.

Elmondom, mi a gond.


- Rendben, akkor hagyja ki a Middle Initialt. -

- Nem is használtam. -
- Apartmanban (magyarul: lakásban) lakik? -
- Igen. -
- Írja be az apartman számát a második címsorba, mint pl. Apt 102. -
- Eleve így adtam meg. -
- Pontosan adja meg az életkorát. -
- Pontosan adtam meg. -
- És most így sikerült? -
- Nem, ugyanaz, mint eddig. -
- Akkor sajnos nem tudok segíteni. Próbálja meg 2 hét múlva. Segíthetek még valamiben? -
- Igen. Értesítőt kaptam kézbesítésről és mivel napközben dolgozom, nem tudom átvenni. -
- Megkaphatom az értesítő számát? -
- Igen. .......... -
- Köszönöm, kis türelmet. -
- Rendben, várok. -
- A kézbesítő holnap újra kiszállítja Önnek. -
- Igen, ezt látom, de mint mondtam, dolgozom és nem leszek otthon. -
- Nos, akkor visszatarthatjuk és elmehet érte személyesen. -
- Nagyszerű, és hová kell mennem? -
- Pillanat, keresem. -
- Köszönöm, várok. -
- Norwood, University Ave. -
- Igen, ismerem. Ez nem megoldás, 8 mérföldre van és nincs kocsim. -
- Sajnálom. Esetleg egy szomszéd át tudja venni? -
- Nem ismerem jól a szomszédaimat és tudtommal szintén dolgoznak napközben, mint általában az emberek többsége. -
- Sajnálom. Hagyhat az értesítőn utasítást a kézbesítőnek, hogy aláírja, hogy otthagyhatja a csomagot. -
- A nyílt utcán? Ahol ellophatják és elázhat? -
- Sajnálom, tudok még segíteni valamiben? -
- Igen, szeretném megkapni a csomagom. Az értesítőn láttam, hogy van olyan lehetőség, hogy délután 5 után szállítanak, addigra haza tudok érni, ha tudom a napját. -
- Ez a lehetőség az Ön számára nem elérhető. -
- Akkor hogyan jutok a csomagomhoz. -
- Tudok ajánlani még megoldást, de annak külön díja van. -
- Nem azért fizettem elő az éves Prime díjat ingyenes szállításra az Amazonnál, hogy a csomagomhoz jutásért külön fizessek. -
- Sajnálom, megértem, hogy ez frusztráló lehet. Tudok még segíteni valamiben? -
- Igen, szeretném megtudni az okát, miért nem regisztrálhatok a MyChoice szolgáltatásra. -
- Végigmentünk a lépéseken, ami szükséges és nem engedte. -
- Igen, észrevettem, de az okát szeretném tudni, hátha ki tudnám küszöbölni. -
- Próbálja meg két hét múlva ismét. -
- Beszélhetnék valakivel, aki tudja az okát, miért küldte azt a hibaüzenetet a rendszer? -
- Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni. -
- Hát még én. Mindenesetre köszönöm. -

Kicsit abszurd, kezdett átmenni Monty Python-ba a végére.

És még vagy 5 csomag jönne az elkövetkező napokban az Amazontól. Most mi a bánatos ménkűhöz kezdek? Ha legalább hétvégén hoznák ki, akkor otthon vagyok...
Nesze neked, nagyszerű online vásárlás és csomagküldés.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://boston.blog.hu/api/trackback/id/tr913332795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orlov 2011.10.27. 03:33:42

Ceg. NEm kell foglalkozni vele mit mondanak. Vegyek at a csomagot aztan legyen valakinek a szeme elott, te meg lemesz erte. Amennyiben a fonokseg is engedi persze. De tenyleg nem ertem mi nehez a recepciosnak abban. Vagy nem lehet csomag a recepcion? Vagy ha megjon szoljanak fel neked. Ez nem lehet nehez dolog...
Egyebkent nalunk meg pont a UPS az egyetlen aki normalis. A srac eleinte osszevissza hozta a csoamgokat, aztan eszrevette, hogy estefele itthon vagyunk. Azota mindig 6 utan jon, inkabb 8 korul. Ha felesegem latja es van csomag megallitja, kedves, mosolyog, mondja igen, van csomag megkeresem, stb.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 03:53:12

@orlov: Hát, nem vagyok az, aki nem foglalkozik azzal, mit mondanak. Amúgy a hivatalos álláspontot nem tudom.

Egyelőre fogalmam sincs, mit csináljak. Lehet, hogy kivárom, hogy küldjék vissza és visszakérem a pénzt az Amazontól, bár már abban se bízom.

orlov 2011.10.27. 03:57:17

@Boston2: Ja, tudom en is csak dumalok (;
Kerdezd meg a hivatalos allaspontot...

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.10.27. 04:39:56

Probald meg otthagyatni az utcan :) Persze a jotanacs miatti esetleges anyagi karert felelosseget nem vallalunk :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 04:41:29

@ribizlifozelek: Reggel havas eső esett...
Szétázik, mire hazaérek. :(
Könyv, elektronikus cucc... tönkremegy.
És simán elviheti bárki...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 04:42:46

Izé, eszembe jutott a mosókonyha hátul... vajon bevállalják?
Oda nem kell kulcs...

orlov 2011.10.27. 04:56:38

@Boston2: NEm vagyok biztos benne, hogy bemehetnek. Nalunk is a srac, mikor esik az eso mondom neki lepjen be a folyosora, de csak beadja a kis gepet alairom es megy. Bar meg lehet probalni. Szerintem ha nem a nyilt utcan hagyatod nem viszi el senki. Bar Bostonban nem vagyok jaratos (;

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 05:03:35

@orlov: Hát, mondjuk a backdoor nem feltűnő, oda nem látni be az utcáról. De elázni úgy is elázik.
Nem tudom, bemehet-e.
Próbáltam beszélni a UPS telefonos supporttal, de néha egyszerűen képtelen vagyok megérteni, mint mondanak.
Nem tudják megmondani, vajon be tudja-e hozni a lépcsőházba, gondolom, azt se, hogy beviheti-e a mosókonyhába.
Ez egyébként jobban kiakaszt, mint egy negatív válasz.
Mikor nem tudják, mi az a hibaüzenet és miért nem sikerült regisztrálnom, nem tudják, be tud-e jönni az ajtón a kézbesítő... bazzeg, akkor mit tudnak? Miért vannak ott? És ki tudja és miért nem tudok azzal beszélni?

orlov 2011.10.27. 05:36:51

Mindenkeppen kellene beszelned a soforrel. Mondjuk nemsokara meg ugyis koltoznod kell ha jol veszem ki, inkabb az uj helyen kell majd osszebaratkozni azzal aki oda jar :D

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 07:26:22

@orlov: Hát, ha sikerül, akkor az majd ház lesz, remélhetőleg ott lesz hová letenni.

És hogy a csodába tudok beszélni a sofőrrel? Kiadják a telefonszámát?

díva naíva 2011.10.27. 13:46:19

@Boston2: Boston-t én sem ismerem, itthon a futár a saját telefonszámát hagyja és vele lehet egyeztetni, egy próbát mindenesetre megér, hogy elkéred a számád és egyeztetsz vele, hogy este jöjjön.

orlov 2011.10.27. 14:02:40

@Boston2: Hat ez az egyszeri otthon maradas, en arra gondoltam.
@díva naíva: Azt meg sosem hallottam, hogy megadtak volna a telefonszamukat... Senki nem akarja, hogy hivogassa a nep oket, hogy mikor lesz mar itt a csomag :D

arpeen2 2011.10.27. 15:53:28

Az én tanácsom, hogy vegyél a recepciós csajnak 2 hetente egy doboz bonbont/virágot/amit szeret és/vagy rendelj hetente vagy kéthetente egyszer, EGYBEN az összeset. Én ezekkel próbálkoznék :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 18:23:14

@arpeen2:
Persze, aztán még feljelentenek szexuális zaklatásért... :)

Sajnos nem lehet mindent egyben küldetni, csak azt, amit az Amazon teljesít saját hatáskörben, ez kb. az eddig rendelésknél úgy 60% körül volt, a többit az eladó cégek saját maguk oldják meg.

Most odaírtam a kézbesítőnek, hogy vigye a hátsó ajtóhoz, de tuti szét fog ázni, zuhog az eső :(

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2011.10.27. 20:50:18

Szerintem vegyel egy autot is :)
De ne az Amazonon ;)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.27. 22:45:10

@ribizlifozelek:
Azt kinn hagyhatják az ajtó előtt... :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.28. 16:23:38

@ribizlifozelek:
Természetesen nem.
Kiraktam tegnap a cetlijüket aláírva vissza ugyanoda az ablakra, ráírtam, hogy vigye a hátsó ajtóhoz. Mellékeltem egy kis rajzot is, mutatva a ház alaprajzán, hol a hátsó ajtó.
De semmi.
Újabb cetlit találtam, miszerint ez volt a második kézbesítési kísérlet. igaz, egész nap megállás nélkül zuhogott az eső.
Ma újabb trükköt eszeltem ki.
Az újabb cetlit aláírtam ismét, ráírtam vastag filccel, hogy PLEASE LEAVE IT HERE!, rárajzoltam egy lefelé mutató nyilat, beleraktam a cuccot egy zárható zacskóba, azt erős ragasztószalaggal felragasztottam a lépcsőház abalkára, ahol ő hagyta tegnap, ráírtam feltúnő helyre a zacskóra, hogy UPS!, alá az ablakhoz megy odaraktam egy nagy, narancsárga Home Depot-os táskát, amire vastag filccel ráírtam, hogy UPS SHIPMENTS FOR (a nevem).
Kíváncsi vagyok a fejleményre.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.28. 22:57:51

@Boston2: Most neztem a trackinget.
"Delivered: Front door." Mindre.
Meglatjuk.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.29. 04:43:16

@Boston2: megjött minden! :)
Sőt, még egy FedEx meg egy USPS is. :)
A FedEx vagy nem szarozik annyit, vagy példát vett a UPS-ről, látva a szatyromat. :)

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2011.11.11. 08:48:33

Nem tudod a munkahelyedre kérni a kiszállítást a következő csomagtól? A kézbesítési címet azért lehet módosítani, gondolom az Amazonon is.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.11.14. 22:57:41

@Körticsek:
Na de épp abból indult ki az alapprobléma, hogy a munkahelyre nem kérhetem!!!
süti beállítások módosítása